חתמו על הסכם שיתוף פעולה. לחברי סגל סינים צעירים אשר יבואו לטכניון לשנת שבתון וישתלבו בקבוצות מחקר בקמפוס.
הסינים באים; ביקור ראשון של ראשי אוניברסיטה סינית בטכניון.
הסינים באים; נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, חתם אתמול על הסכם עם אוניברסיטה סינית מובילה – אוניברסיטת “איסט צ’יינה” משנחאי, המתמקדת בתחום הכימיה, ההנדסה הכימית והנדסת חומרים. מטעם האוניברסיטה הסינית חתם פרופסור שאן ווייגו, ראש מועצת האוניברסיטה, שבא לביקור בטכניון עם שניים מעמיתיו.
בקיץ האחרון, חתם פרופ’ אפלויג נשיא הטכניון על הסכמים עם חמש אוניברסיטאות סיניות מובילות בתחומי המדע והטכנולוגיה, שעיקרם – מימון משותף לחברי סגל סינים צעירים אשר יבואו לטכניון לשנת שבתון וישתלבו בקבוצות מחקר בקמפוס, כמו גם מימון מלגות לסטודנטים סינים מצטיינים שילמדו בטכניון לתארים גבוהים.
“אין ספק, כי הקשר עם מעצמה אדירה כסין, המתפתחת בקצב מדהים, הוא קשר חשוב מאוד אשר יביא תועלת רבה לטכניון ולמדינת ישראל בטווח הארוך, כאשר אנשי הסגל הצעירים והסטודנטים שילמדו ויחקרו בטכניון, יתפסו עמדות מפתח בארצם”, אמר פרופסור אפלויג.
חמש האוניברסיטאות שאיתן חתם הטכניון על הסכמים, נכללות בין 10 אוניברסיטאות בהן תשקיע ממשלת סין משאבים רבים, במטרה להביאן בתוך 10-15 שנים למעמד מוביל בעולם.










