עשרות מתושבי מזרח נתניה הפגינו הערב (חמישי) במחאה על מחדלי עיריית נתניה בהסדרת הסכנות מצומת ליבר-זבולון” קריית השרון. אתמול הם חסמו כבישים בעקבות תאונת הדרכים הרביעית במספר, עם נפגעים בתוך שבוע!
מפגינים בצומת ליבר-זבולון; בצומת עצמו אין סימון של מעברי חצייה
עשרות מתושבי קריית השרון, שמזרח נתניה, הפגינו הערב (חמישי), לפני שעה קלה, כנגד מה שכינו “מחדלי עיריית נתניה ואוזלת ידה” זאת בעקבות תאונת הדרכים הרביעית במספר, עם נפגעים בתוך שבוע שהתרחשה בצומת הרחובות ליבר-זבולון.
בעקבות זאת חסמו עשרות מתושבי השכונה את הכבישים המובילים לצומת והסכימו לפנותם רק לאחר שניידת שיטור הגיעה למקום. גם בשעות הבוקר של היום, חסמו השכנים המתוסכלים את הכבישים המובילים, ועיריית נתניה נאלצה לשלוח את אנשי הפיקוח באמצעות דחפורים לפנות את המחסום המאולתר.
תושבי השכונה, אמרו בציניות, כי הם “מקווים לראות פעולה יעילה ומהירה כזו מצד העירייה בטרם תגבה הצומת חיי אדם”.
נציגי התושבים ובראשם נסים שביט, איש ועד הפעולה בשכונה קריית השרון, מסרו, כי; “עיריית נתניה, לא מציבה השיתוף משרד התחבורה רמזורים ולא פותרת את הסכנות התעבורתיות החמורות הצפויות, הקיימות בצומת הרחובות ליבר-זבולון צומת מרכזי ובו תנועה רבה של כלי רכב בפינה בה שוכן אשכול גני הילדים של הקרייה ובה אף עתיד להיפתח בספטמבר ביה”ס יסודי.
במהלך 7 הימים האחרונים נרשמו בצומת כ-7 תאונות דרכים – כאשר 4 מהן הסתיימו עם נפגעים באורח קל. מבדיקה שקיים שמואל נהון כתב קול השרון, בשטח חושף מחדל חמור לא פחות באזור הצומת; עיריית נתניה לא סללה באזור אשכול הגנים הסמוך “במפרים” שנועדו להאט את מהירות כלי הרכב ובכך את התנועה בכביש.
כמו כן, בצומת עצמו אין סימון של מעברי חצייה – דבר המהווה סכנה חמורה להולכי הרגל.
התושבים, טענו, כי; “כיכר התנועה, שנבנתה בשכל רב, בפינת דגניה-קלויזנר הורידה באופן חד את מספר התאונות במה שכונה עד אז “צומת הדמים”. כעת הם “זוכים” בתואר עגום זה שעבר לצומת ליבר-זבולון” שבשכונתם.
היסטוריה של טענות אפס טיפול בבעיות
לועד הפעולה בשכונה קריית השרון, מזה תקופה ארוכה בטן מלא בטענות כלפי דרך טיפולה של העירייה בבעיות בהם הם נתקלים בחיי היום יום בשכונה. לפני כחודש בתאריך ה-12.2.06, התקיימה פגישה עם נציגי העירייה בראשות מנכ”ל העירייה וועד שכונת קריית השרון, בנושאי פיתוח השכונה בשנת 2006 ולהלן הסיכום על הביצוע כבר סיפרנו לכם;
1. בשנת 2006 תבוצע כיכר בצומת ליבר-האורזים כחלק מפרויקט מיתון התנועה. החברה לפיתוח נתניה (חל”ת) מכינה תוכנית אב לתנועה לכל השכונה הכוללת כיכרות בצמתים.הועד מבקש לבצע כיכרות בעדיפות ראשונה ברחוב האורזים ולא בדגניה, כי הציר הפך לציר תנועה ראשי ונוסעים בו במהירות מופרזת המסכנת את הולכי הרגל.
2. הועד מבקש הקמת בית ספר תיכון בשכונה. בשכונה יהיו בשנת 2005 ע”פ הסטטיסטיקה העירונית כ-5000 יח’ דיור ובשלב הסופי כ-10,000 יח’ דיור. על כן, סוכם שבסוף 2006 יבדק גודל האוכלוסיה ע”י יח’ הסטטיסטיקה העירונית ובמידה ומספר יח’ הדיור יענו לקריטריון של הקמת בית הספר תחל העיריה בתהליך הקמת בית ספר מול משרד החינוך בשטחים
ה”חומים” המיועדים בתב”ע לכך. שטחים אלא ישמרו למטרה זו ולא יוקמו בהם מבני ציבור אחרים.
3. לגבי צהרון בבי”ס הרצוג, הוא יפתח במידה ותהיה דרישה. רכז של המתנ”ס, יעודי עבור קרית השרון, יפעל בתאום עם הועד שכונה.
4. לגבי דרישה לאבטחה בגני הילדים כפי שנהוג בכל הארץ, הנושא לא עלה בישיבה ויועלה בפני ראש העיר בפגישה עימה בנושא נתיבי איילון.
5. עמדת העירייה לגבי מעבר נתיבי איילון על בסיס מסילת הרכבת הובהר בישיבה. הועד תמהה על החלטה זו המנוגדת לתוכניות המיתאר המקומיות,שאותן מכירים תושבי השכונה, בהן מופיעים נתיבי אילון על בסיס כביש החוף.
מעבר נתיבי איילון שהוא כביש רב נתיבי רועש ומזהם אויר בצמוד לכביש האורזים יגרום לשכונה “מכת מוות” מבחינת איכות הסביבה והועד מתנגד לעמדת העירייה.
הועד בעד הגעת נתיבי איילון לנתניה אולם לא בקירבה כה רבה לשכונה. הובטח כי הנ”ל ידון בפגישה עם ראש העיר.
6. לגבי דרישת הועד שהעירייה לא תאשר הקמת אנטנות סלולריות בתוך השכונה, נמסר מהעירייה שבימים אלה, מתבצע תהליך של כתיבת נהלים לגבי הנושא הנ”ל במחלקת איכות הסביבה העירונית. נציג הועד ניסים שביט התבקש להיות מעורב.
השכונה אינה סובלת היום מאזורים ללא קליטה ועל כן אין צורך בהצבת אנטנות. במידה ויש בקשה להצבת אנטנה סלולרית מתבקש מנהל מחלקת איכות הסביבה לידע את נציג הועד, בתחילת התהליך להצבתה.
7. לגבי גינון הכיכר בכניסה מכביש 5611, הגינון שלה אמור להתבצע (בהבטחה מבז’רנו) עד
סוף 2006. במידה ולא יבוצע על ידו מבטיח מנכ”ל חל”ת לבצע את הנ”ל .
8. לגבי פיתוח הכיכר בכניסה מאזה”ת הצפוני, לאחר ביצוע הסרת עמוד החשמל במרכז הכיכר (מתוכנן תוך מספר שבועות) תבוצע הכיכר הנ”ל ע”י חל”ת בטווח הזמן המיידי. הועד הודיע, כי הוא מוקיר את שידרוג תוכניות הכיכר בהשקעה כספית גדולה יותר.
9. לגבי שצפי”ם B,C,D יגמר התיכנון בקרוב ושצ”פ B יבוצע עד סוף שנת 2006. כן, שצ”פ B יחובר לבית הספר ע”ש הרצוג כלומר; הכביש הצפון מערבי המקיף את השצ”פ יסגר לתנועה.
10. משרד מע”צ אמור לבצע הרחבה לכביש 5611 ולחברו לכביש 4. במסגרת ההרחבה הנ”ל יבוצע מעבר עילי מעל פסי הרכבת. הנ”ל אמור להתבצע במהלך השנתיים הקרובות.
11. החברה לפיתוח נתניה (חל”ת) אמורה לבצע תוספת תאורה בכביש המחבר את השכונה מכביש 5611 בקטע הלא מואר, לסיים את ביצוע מגרשי הספורט באורזים והגינות בשצפי”ם שבוצעו, תוך חודש מהיום, עפ”י הבטחת אלי דלל.
12. לפני כשנה וחצי, בסיכום עם ראש העיר, הגשנו הצעה לשינוי שמות הרחובות בשכונה. עד היום לא כונסה ועדת שמות. הענין מספיק חשוב כדי שהועדה תתכנס והלוא מדובר בשינוי של
מספר רב של רחובות. ידון בפגישה עם ראש העיר.
13. לגבי הקמת בית הכנסת בשכונה, ישתתף נציג השכונה בפגישות בנדון לגבי מציאת מיקום הולם לבית הכנסת ועל מנת לאסוף את התושבים הדתיים לכלל הסכמה לגבי בית הכנסת.
14. יבדק נושא העברת גינות רוטשטיין (וגינות ציבוריות נוספות) לטיפול העירייה, ע”י אגף הנדסה.
15. מצוקת המקום בגני הילדים, תבדק שוב בתום ההרשמה לשנת הלימודים הבאה (בערך עוד חודש). כמו כן, תחל בקרוב בניית מעון נוסף בקרית השרון.
16. לגבי חוות הסוסים הלא חוקית בשטח, צפון מערבית לכיכר הגדולה בכניסה הצפונית מאזה”ת, הנושא יבדק ויטופל במהרה.
17. הועד מודה מקרב לב, במעמד המנכ”ל, לכל גורמי העירייה ולחל”ת על ההשקעה הרבה ותשומת הלב הניתנים לשכונת קריית השרון ומקווים להמשך שיתוף פעולה פורה עם אנשי
הועד.
עד כאן הסיכומים וההבטחות. נמשיך ונעקוב. המשך יבוא.
Add Comment