הגידול המתמיד בשוק האינטרנט בארץ הוביל לתחרות מטורפת בין הספקיות. מי שאמור להרוויח זה אנחנו. כל הטיפים, החל משיחת הטלפון הראשונה ועד לתיבת הדואר האלקטרוני. תעבירו הלאה…
קרוב לסיום מועד המבצע צרו קשר עם הספקית שלכם לעדכון
התפיסה של הלקוח הישראלי הממוצע היא ששרות הלקוחות בארץ שקול ל”שק אגרוף” ונועד כדי להוציא עליו את האגרסיות. רק אם אני אגיד שאני מתנתק, חושב לעצמו הישראלי, אקבל את מה שאני רוצה: המחיר הזול ביותר.
ובכן, לקוחות נכבדים שלי, לא כך הוא הדבר.
כתבה זו, תיתן סקירה קצרה על שוק האינטרנט בארץ וגם טיפים לבחירת ספק והתנהלות מולו בהמשך הדרך. כאן לא תמצאו מחירים אלא כלים שיעזרו לכם הקוראים ולכן הקוראות להתמצא ולהכיר את השוק הזה. הכתבה תנוסח מטעמי נוחות בלשון זכר ואיתכן קוראות יקרות, הסליחה.
שוק האינטרנט בארץ, נמצא בתנופה ורק משתפר בצורה מתמדת. החברות מעלות את רמת שרות הלקוחות והתמיכה הטכנית, כל זאת על מנת לגייס עוד ועוד לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים.
כיום האינטרנט מחובר כמעט לכל בתי האב בישראל ולכן המלחמה הגדולה ביותר היא על שימור הלקוחות הקיימים וגיוס לקוחות מחברות מתחרות. מסיבה זו, חברות האינטרנט מוכנות לעשות כמעט כל דבר כדי “לגנוב לקוחות”. כאשר חברה אחת מצליחה לגייס לקוח מהחברה המתחרה, היא למעשה מרוויחה שני לקוחות, כי הלקוח הצטרף למצבת שלה ונגרע ממצבת המתחרה.
המלחמה הזו היא הנשק האולטימטיבי שלנו, הצרכנים, כי התחרות היא מטורפת.
מעמד המכירה
כשאתם מחייגים לחברת אינטרנט, תזכרו; לנציג שרות לקוחות או לחלופין קשרי לקוחות יש כלים לתת לנו מבצעים מאוד אטרקטיביים וגם הטבות נוספות. ככל שהשיחה תהיה נעימה לאותו נציג כך אנו נרוויח.
כשאתם מבררים מחירים בכל מיני חברות ואתם לא מעוניינים עדיין לפתוח מנוי, אל תמסרו פרטים מלאים. מספיק לומר את שמכם. תשימו לב במיוחד לא למסור פרטי אמצעי תשלום, כי ברגע שמסרתם הדבר יכול להיחשב להסכמה לעסקה ואישורה מצידכם.
מתנות – אין דבר כזה, על הכל אנו משלמים. ארכיונעים
לאחר שהחלטתם שאתם רוצים לפתוח מנוי תבררו מה בדיוק השירותים שכלולים בעסקה. בחלק גדול מהמקרים יספקו לכם שירותים בחינם לתקופה מסוימת ולאחר מכן, השרות יתחדש בתשלום. בררו גם מהי ה”התחייבות” שלכם כלפי החברה.
אם אתם בעלי רשת מחשבים, חשוב לברר מהו סוג התמיכה ברשת. חברות אינטרנט לא תומכות ברשת שלא נרכשה דרכם. תשאלו מהי עלות התמיכה הזו ובמידה ואתם מעוניינים ברשת כזו, עכשיו זה הזמן, בררו מול נציג המכירות.
טיפ נוסף; לאלה שלא בדיוק אשפי מחשבים (וגם לאלה שחושבים שהם כאלה) תבררו לגבי תוכנות הגנה, שכן ספקיות האינטרנט יכולות לספק אותן. בכל הקשור לאבטחת המחשב, אני מציע לא לחסוך בהווה, הדבר עלול להיות יקר יותר בעתיד, כי ישנם דברים שיכולים למוטט את המחשב. (אנטי וירוסים למיניהם, אינטרנט סקיוריטי וכמובן תוכנות אנטי רוגלה).
חבילת המשך
כאשר אנו מתחברים לספק אינטרנט עלינו לוודא גם לכמה זמן המבצע וגם מהי חבילת ההמשך. חבילת ההמשך, היא הרבה יותר יקרה, כי היא לא קשורה לשום מבצע וכך בתום תקופת המבצע ואפילו כמה ימים קודם לכן, באחריותנו ליצור קשר עם הספק שלנו לעדכון מבצע חדש. אנחנו לא צריכים להמתין שהספק יצור איתנו קשר – זה לא יקרה, גם אם זה מה שנציג המכירות אמר לכם במועד ביצוע העסקה.
אל תהיו תמימים; אם אתם לא תדאגו לעצמכם אף אחד לא ידאג לכם, ואז אחרי שנה תתקשרו לספק ותבקשו זיכוי על חיוב במחיר המחירון ותגלו שלא תמיד יזכו אתכם. במקרה הטוב, תקבלו חלק מהסכום וגם זה בחודשי חינם.
עדכון מבצע שוטף;
כאמור, קרוב לסיום מועד המבצע צרו קשר עם הספקית שלכם לעדכון מבצע חדש. בדרך כלל ניתן יהיה להוזיל את המחיר או לשמר אותו. לעיתים רחוקות שרות הלקוחות לא יוכל לתת לכם מחיר אטרקטיבי (ברוב המקרים נציג שרות הלקוחות מקבל אישור למחיר מוזל יותר ואף הטבות).
אם שרות הלקוחות לא יוכל לתת לכם מחיר אטרקטיבי, אל דאגה, הם יעבירו את הטיפול לקשרי הלקוחות (דבר הנעשה עצמאית אפילו ללא שנבקש מהם) ושם נוכל לקבל את המחירים האטרקטיביים ביותר.
בכל הקשור לאבטחת המחשב, אני מציע לא לחסוך בהווה
רק בואו לא נתבלבל; לא כל פנייה עוברת לקשרי לקוחות, ב-90% מהפניות ניתן לטפל בשרות הלקוחות.
חשוב לזכור, כי כל פרטי המנוי שלכם מופיעים באתר הבית של הספקית, כך שניתן דרכו לבצע פעולות שיחסכו לנו תקשורת עם מוקד שרות הלקוחות.
תיבת דוא”ל;
כשאנו פותחים מנוי אינטרנט אנו מקבלים גם תיבת דואר אלקטרוני. חשוב מאוד, להשתמש בה גם אם זו לא התיבה הראשית שלכם, כי מדי פעם יגיעו לשם כל מיני עדכונים לגבי המנוי או לגבי שירותים נוספים.
תמיכה טכנית;
ישנם דברים שלא נתמכים ע”י התמיכה הטכנית של הספקית, אנא בררו מהם לפני שאתם מתעצבנים…
לסיכום;
1. מתנות – אין דבר כזה, על הכל אנו משלמים.
2. אם נהיה נחמדים תמיד נקבל את השרות הטוב והיעיל ביותר כי אחרי הכל אף אחד לא אוהב שצועקים עליו ומקללים אותו.
3. בואו לא נשכח את האחריות שלנו למנוי, כי אחרי הכל מדובר בכסף שלנו ומנוי האינטרנט הוא ממש כמו חשבון הבנק שלנו.
__________
* הכתבה התפרסמה באתר SCOOP והיא הובאה באדיבות אורן וולך.
המעוניינים להגיב בנושאי אינטרנט מתבקשים לעשות זאת כאן, או בפורום נעים ברשת האינטרנט והמחשבים המעוניינים בתשובות לשאלות בנושאי אינטרנט והמחשבים יוכלו לכתוב אישית גם אל אורן וולך