מכון ואן ליר הבינלאומי החליט לממן תוכנית חינוכית חדשה שתפעל ב-25 כיתות גן במרכז העיר ובשכונות הרצף נאות הרצל. מדובר בתוכנית שנועדה לפתח כישורי למידה בגיל הרך.
פיתוח של כלים ומשחקים והרחבת התוכנית לחצר הגן בשיתוף ההורים.
במסגרת הפרוייקט לקידום כישורי למידה והתנהגות, המתקיים בגני ילדים בנתניה בשיתוף מכון ואן ליר, צויידו 25 גני הילדים המשתתפים בפרוייקט במכשירים מוטוריים. הציוד כולל; קפציות, צלחות ווסטיבולרית לתחושת תנועה וכוח הכבידה, בריכת כדורים, חישוקים וכדורי קפיצה.
ילדי הגנים, נהנים מהציוד הנותן מענה לצרכים ההתפתחותיים שלהם, תורם לשיפור התפקוד המוטורי, לפיתוח וקידום כישורי למידה והתנהגות יעילים.
כזכור, לקראת פתיחת שנת הלימודים התבשרה עיריית נתניה, כי חבר הנאמנים של מכון ואן ליר הבינלאומי החליט לממן תוכנית חינוכית חדשה שתפעל ב-25 כיתות גן במרכז העיר ובשכונות הרצף נאות הרצל. מדובר בתוכנית שנועדה לפתח כישורי למידה בגיל הרך.
התוכנית בגישה הנוירו-התפתחותית, בהנהלתו של ד”ר רמי כץ – נועדה לקדם את כישורי הלמידה וההתנהגות של הילדים, בדרך של משחק והתנסויות מהנות.
התוכנית מעניקה לילדים, מענה לצרכים ההתפתחותיים שלהם, המתבטאים בסקרנות, בחקרנות ובפעלתנות באמצעות כל החושים. התוכנית מתייחסת באופן כולל לכל ילד בגן ובמקביל מערבת ומשתפת את קהילת ההורים ומבחינה זו, מדובר בתוכנית מהפכנית.
יש לציין, כי התוכנית פועלת בהצלחה רבה במספר רשויות מקומיות והיא נמצאה יעילה ביותר בהשגת המטרות שהיא מציבה לעצמה.
כאמור, התוכנית החלה כ-25 כיתות גן מ”מ וממ”ד בשכונת הרצף נאות הרצל ובמרכז העיר, כאשר שילוב התוכנית בגני הילדים מתקיימת בשלבים, כאשר בשלב הראשון למד צוות הגן את התוכנית במסגרת השתלמות מקיפה להכרת עקרונות הגישה הנוירו- התפתחותית תפקודית והשתתף בסדנאות התנסות להכרת השילובים והיישומים של הגישה בתוכנית הלימודים.
בהמשך נעשית הטמעת התוכנית בגן, בשילוב כלים ומכשירים בסביבות הלמידה ובשלב השלישי – נעשה המשך פיתוח של כלים ומשחקים והרחבת התוכנית לחצר הגן בשיתוף קהילת ההורים. את תהליך הטמעת התוכנית על כל שלביה מלווה רכזת ומדריכה במימון העירייה ומכון ואן ליר.
Add Comment