כך קובע סקר מקיף שנערך עבור משרד התקשורת; רק רבע מהמשתמשים במגזר היהודי יודעים שניתן לקבל עד 3 מספרי טלפון בשיחה אחת לשירות 144. מנכ”ל משרד התקשורת, בלשניקוב: “אני רואה חשיבות רבה בהגברת מודעות הצרכנים לשירותי איתור מספרי הטלפון; אופיים ומחירם”
מודיעין 144; חסרונו הוא בהיותו יקר
יותר משליש מהצרכנים במגזר היהודי ולמעלה ממחצית במגזר הערבי סבורים, בטעות, כי נגבה תשלום עבור שירות 144 של בזק, גם אם המספר המבוקש לא אותר. רק רבע מהמשתמשים במגזר היהודי ו- 14 אחוז במגזר הערבי יודעים שניתן לבקש עד 3 בקשות (מספרים) בשיחה אחת לשירות 144.
רק 15 אחוז במגזר היהודי ואחוז בודד במגזר הערבי מודעים לכך ששירות 144 כרוך בתשלום, רק במידה ומספר הטלפון שנמסר מופיע בספר הטלפונים. נתונים אלה עולים מסקר מקיף, שערך מכון המחקר “גיאוקרטוגרפיה”, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, עבור משרד התקשורת.
הסקר המקיף בחן את המודעות, הרגלי השימוש ושביעות רצון הציבור משירותי איתור מספרי טלפון: מדריך הטלפון; שירות 144 ושירותי המודיעין הסלולארי של חברות הטלפון הסלולארי.
הסקר נערך בקרב 802 נשאלים במגזר היהודי והערבי, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה.
מהסקר עולה, כי 51% מהציבור היהודי מאתרים מספרי טלפון באמצעות שירות 144;
30% באמצעות ספר טלפונים;
8% באמצעות אתר האינטרנט של בזק 144;
5% באמצעות דפי זהב;
6% באינטרנט
3% באמצעות אתר דפי זהב.
במגזר הערבי התקבלו התוצאות הבאות:
56% נעזרים בספר טלפונים לאיתור מספרי טלפון;
34% מאתרים באמצעות הטלפון;
7% באמצעות ספר דפי זהב;
2% באמצעות אתר האינטרנט של בזק
2% באמצעות האינטרנט.
החיסרון העיקרי, על פי הסקר, של שירות מודיעין 144 הוא בהיותו יקר, והיתרונות הם במהירות, בזמינות ובקלות השימוש.
בלשניקוב; תוסדר סוגיית איתור מספרי הטלפון
מתברר, כי ישנה מודעות נמוכה בקרב משתמשי שירות מודיעין 144 למחירו של השירות (1.83 ₪ לשיחה); קרוב ל-80 אחוז מכלל הציבור אינם יודעים אם שיחה המבוצעת אל המספר המאותר על ידי מוקד 144 באמצעות הקשת כוכבית כרוך בתשלום נוסף. 97% במגזר הערבי ו-90% במגזר היהודי לא השתמשו מעולם במוקדי המודיעין הטלפוני של חברות הטלפון הסלולארי.
רק כרבע מהציבור מודע לאפשרות של קבלת מידע על מספרי טלפון באמצעות SMS ומעוניין לקבלו ויותר ממחצית מהציבור מעוניין לקבל דיסק, המכיל את כל מספרי הטלפון, במקום ספר הטלפונים.
אבי בלשניקוב, מנכ”ל משרד התקשורת, ציין, כי; “משרד התקשורת רואה חשיבות רבה בהגברת מודעות הציבור לשירותים השונים הניתנים לצרכנים; אופיים ומחירם. בימים אלה נבחנות במשרד התקשורת מספר הצעות להסדרת סוגיית איתור מספרי הטלפון”.
Add Comment