חברת סימנטק מפרסמת את תוצאותיו של מחקר חדש החושף כי אירופה (ובכלל זה ישראל) עלולה להיות יבשת של מכורים לדואר אלקטרוני; 86% ממשתמשי המחשבים: השימוש בדוא”ל ממכר
סימנטק הנה חברה ציבורית הנסחרת בנאסד”ק תחת הסמל SYMC
מחקר קובע, כי 75 אחוזים מהמשיבים שנשאלו מודים שהשימוש בדואר אלקטרוני הינו ממכר. אחוז זה גדל אף עוד יותר בקרב המשיבים מישראל; 86 אחוזים טוענים, כי דואר אלקטרוני הנו ממכר. בנוסף, כמות האי-מיילים גדלה ב-47 אחוז ב-12 החודשים האחרונים, מה שהופך את המשתמשים לתלויים בטכנולוגיית דואר אלקטרוני. יש משתמשים עסקיים המבזבזים עתה יותר מחצי יום, בכל יום, רק בניהול התיבה הנכנסת שלהם – כך עולה מתוצאותיו של מחקר חדש שנערך ע”י חברת סימנטק.
המחקר, שחושף את הרגלי השימוש בדואר אלקטרוני, בוצע בקרב 1,700 משתמשים ברחבי 17 מדינות באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. בישראל רואיינו 50 עובדים ו-49 מנהלי IT מקרב ארגונים עם למעלה מ- 500 עובדים.
בין ממצאי המחקר על ישראל:
העובד הישראלי מקבל בממוצע 42 מיילים ביום, מקום 5 ברשימת 17 המדינות שנסקרו ולעומת 38 מיילים בממוצע לכל האזור. העובד הישראלי שולח בממוצע 24 מיילים ביום, מקום 7 ולעומת 25 מיילים בממוצע בכל האזור. 22 אחוז מסך המיילים שמקבל העובד הישראלי בממוצע הנו דואר זבל (ספאם), מקום 5 ולעומת 19 אחוז ממוצע באזור.
12 אחוז מסך המיילים שמקבל העובד הישראלי ביום הנם מיילים אישיים, מקום 3 ברשימת 17 המדינות ולעומת ממוצע של 9 אחוז בכל האזור. 13 אחוז מסך המיילים שהוא שולח הנם אישיים, מקום 3 ברשימה ולעומת 8 אחוז בממוצע באזור.
השימוש העיקרי של העובד הישראלי בדואר האלקטרוני הנו לחיפוש מסמכים אשר התקבלו ונשלחו – 86 אחוז מהמשיבים הישראלים ציינו קטגוריה זו.
בין ממצאי המחקר:
דואר אלקטרוני שולט ביום העבודה: 52 אחוז מהמשיבים מבזבזים שעתיים ביום על קריאה, מענה ויצירת אי-מיילים. 15 אחוז נוספים מבזבזים 4 שעות או יותר ביום. בישראל מבזבז העובד בממוצע 1.9 שעות ביום על אי-מיילים, מקום 11 ברשימה.
ההתמכרות מאריכה את יום העבודה: התמכרות לדואר אלקטרוני מאריכה את יום העבודה, עם 54 אחוז מכל העובדים שבודקים את הדואר אלקטרוני שלהם לפני 9 בבוקר (יש העושים זאת כבר ב- 6 בבוקר), ומרביתם עושים את הבדיקה האחרונה של היום סביב 17.00 (למרות שיש העושים זאת סביב חצות). בישראל העובד הממוצע בודק לראשונה את תיבת הדואר שלו ב- 8:30, ולאחרונה ב- 16:20 – השעה המאוחרת הכי מוקדמת מבין כל 17 המדינות שנסקרו.
נפחי דואר אלקטרוני ממשיכים לגדול: 91 אחוז ממנהלי ה- IT טוענים כי כמות תעבורת דואר אלקטרוני בחברה שלהם גדלה ב- 12 החודשים האחרונים בממוצע של 47 אחוז. נתון זה עולה ל- 200 אחוז בחברות גדולות יותר עם 500 עובדים או יותר. במקרים קיצוניים, יש עובדים השולחים 350 אי-מיילים ביום ומקבלים 450.
דואר אלקטרוני הופך לכלי עסקי חיוני: עובדים משתמשים בדואר אלקטרוני עבור מגוון פעילויות עסקיות, כולל בדיקת פרטי פגישות (74 אחוז), ניהול מידע אנשי קשר (62 אחוז), איתור מסמכים (74 אחוז), והקצאת משימות (46 אחוז).
“בשנים האחרונות השתנה הדואר האלקטרוני והפך משיטה נוספת של תקשורת לכלי עסקי קריטי, אך השתלטות הטכנולוגיה על אוכלוסיית העובדים מדאיגה”, אומר אריה דנון. מנכ”ל סימנטק אזור הים התיכון; “משתמשים עסקיים אינם רק מתקשרים דרך דואר אלקטרוני, אלא גם משתמשים בו לניהול יומניהם ורשימות אנשי הקשר שלהם, לאחסון מידע ולגישה למסמכים. הסכנה בפניה ניצבים עסקים נוכח כמויות דואר אלקטרוני הממשיכות לגדול, היא שבסופו של דבר יהיה בלתי אפשרי למשתמשים לפתוח אי-מיילים, לפעול ולנהל את כל ההודעות והבקשות שהם מקבלים. עסקים צריכים להתחיל לחשוב על מדיניות וקווים מנחים שיעזרו לעובדים לנהל את הזרם הגובר של מידע, במקום רק לחכות עד שמשתמשים יוצפו עד מעל הראש”.
המחקר גם גילה תוצאות מעניינות ביחס לשימוש בדואר אלקטרוני נייד (משתמשים הנעזרים במחשבים ניידים ומחשבי כף יד לבדיקת דואר אלקטרוני). 31 אחוז מהמשיבים משתמשים במחשב נייד לגישה לדואר אלקטרוני, כאשר מרביתם, 72 אחוז, בודקים את הדואר אלקטרוני שלהם מחוץ למשרד במצבים שאינם קשורים לעבודה.
נראה, כי לדואר אלקטרוני נייד יש השפעה מהותית על חיי משתמשים, על פי התוצאות הבאות:
34 אחוז מהמשיבים בודקים דואר אלקטרוני עם השכמתם בבוקר לעומת 67 אחוז בישראל. 30 אחוז בודקים אותו כדבר אחרון לפני שנת הלילה, לעומת 56 אחוז בישראל.
65 אחוז ממשתמשי דואר אלקטרוני ניידים משתמשים במכשיר הנייד שלהם עבור משימות קשורות לעבודה כאשר הם מבלים עם עמיתים ו/או חברים ובני משפחה.
40 אחוז ממשתמשי דואר אלקטרוני ניידים בדקו הודעות קשורות לעבודה בעת חופשה לעומת 56 אחוז בישראל ו-38 אחוז עשו זאת בזמן חופשות מחלה לעומת 44 אחוז בישראל.
בממוצע למשתמשים יש גישה חיובית מאוד כלפי דואר אלקטרוני נייד. בעוד 27 אחוז מהמשיבים קבעו כי בדיקת דואר אלקטרוני מחוץ למשרד מגבירה לחץ (44 אחוז בישראל), 23 אחוז אמרו, כי היא מפחיתה אותו (11 אחוז בישראל).
43 אחוז ממשתמשי דואר אלקטרוני ניידים מאמינים כי גישה מחוץ למשרד מגבירה את יעילותם. באופן מפתיע, 75 אחוז מאמינים, כי זו אחריותם, ולא אחריות מעסיקיהם, לשלוט על השימוש בדואר אלקטרוני – בישראל 100 אחוז טענו כי זו אחריותם! (ישראל היא המדינה היחידה, יחד עם גרמניה, שהשיעור המשיבים שטענו כי זו אחריותם הגיע ל- 100 אחוז).
ממצאים נוספים:
השווי הממוצע המוערך של נתונים המאוחסנים במחשב הנייד של משתמש, עולה על 850,000 דולר – יותר מפי 500 מהמחיר הממוצע של החומרה לבדה. 78 אחוז ממשתמשי מחשבים ניידים ברחבי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה קבעו כי לנתונים במכשיריהם יש ערך משמעותי במונחי קניין רוחני או מידע רגיש מבחניה מסחרית, כאשר השווי הממוצע הנו בתחום של כמיליון דולר. יש משיבים שטענו, כי המכשיר הנייד שלהם שווה יותר מ-8.5 מיליון דולר.
המחקר גם מדגיש, כי רק 42 אחוז מהחברות מגבות אוטומטית דואר אלקטרוני של עובדים במחשבים ניידים, בעוד 45 אחוז משאירים את משימת הגיבוי למשתמשים עצמם. 80 אחוזים מהמשיבים חשבו באופן שגוי, כי למעסיקיהם יש עותק מוגן של כל האי-מיילים במחשב שלהם.
המחקר זיהה גם, כי המשיבים מסווגים לארבע קטגוריות נפרדות ביחס לשימוש באימייל:
* הממושמעים Disciplinarian: 49% טענו שהם “ממושמעים” – רגועים ביחס לדואר אלקטרוני, אך קפדנים ביחס למועד ולמיקום שהם משתמשים בו, ומגבילים זאת לשעות עבודה ולאתרים משרדיים.
* התלויים (Dependents): 21 אחוז מהמשיבים הודו כי הם בודקים בכפייתיות אימיילים, ונכנסים לפאניקה כאשר אין להם גישה לדואר אלקטרוני.
* הפוביים (Phobic): 10 אחוז מהמשיבים טענו כי הם טכנופוביים כאשר מדובר בדואר אלקטרוני. הם משתמשים רק בתפקוד הבסיסי ביותר בדואר אלקטרוני ומעדיפים תקשורת מילולית.
* ההמומים (Overwhelmed): רק 6 אחוזים מהמשיבים מופגזים עם אי-מיילים ומתקשים לשלוט במצב. אי-מיילים רבים נשארים ללא קריאה, ומשתמשים חרדים להיכנס אליהם.
סימנטק מציעה לעסקים לעקוב אחרי קווים מנחים העוזרים ללחימה במגפת ההתמכרות הנוכחית לדואר אלקטרוני: <!–SYMC_6-12-05.htm–>
Add Comment