ירושלים מופעים תערוכות | מוזיאונים

מוזיאון המדע בלומפילד, מציע לך: אוכל, מדע ומוזיקה

מה הקשר בין לחם ארטיזן למדע ◄ המדע שבזיקוק וויסקי ומהו מזון-העל המקורי? ◄איך שמן הזית נכנס לתמונה? ◄ סדרת מפגשים ייחודית ומסקרנת הכוללת; טעימות, סיור ומופע ב-מוזיאון המדע בלומפילד בעיר ירושלים ◄ימי שלישי; 31.10, 7.11, 14.11 ו-21.11 בין השעות; 20:00-22:30 ◄הכניסה חינם!
0
0

מה קורה כשגלידה ומדע נפגשים? על זה בדיוק תקבל תשובה מדויקת ומדעית במהלך אוקטובר-נובמבר 2017, אם תגיע אל מוזיאון המדע על שם בלומפילד בעיר ירושלים, במסגרת סדרת מפגשים המכוונת למוח, לחיך ולאוזניים למבוגרים בימי שלישי בערב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

סדרת מפגשים תעסוק בנושאים של ‘קולינריה’ בשילוב ‘תהליכים מדעיים’ וכוללים הרצאה, טעימות, סיור ומופע מוזיקלי כשיתוף פעולה עם קולקטיב מוזיקו הירושלמי בו הזמרת והיוצרת מיכל לוטן, תארח בכל ערב אמן אחר.

לחם ב-סיר ביתי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אורחי המפגש ילמדו איך לאפות לחם ב-סיר ביתי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ממשרד יחסי הציבור הגדול באזור ירושלים, משרד ‘מרום תקשורת’ נמסר באמצעות מאיר כהן לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’, כי יש עוד הפתעה; הכניסה לאירועים חינם בחסות משרד החקלאות ופיתוח הכפר. הקהל הרחב מוזמן. ומביאים לפניכם את סדרת מפגשים;

█ 11.2017  – “לא על הלחם לבדו” ו’לקינוח’ – הרצאה בשילוב טעימות ומופע של מיכל לוטן ופדרו גראס;

עלייתו, נפילתו ולידתו מחדש של המאכל המזין ביותר שיצרה האנושות אי פעם; ‘לחם’ הוא המזון הבסיסי, המהותי ביותר שאנחנו אוכלים. מקורו, ככל כנראה, ממש כאן באזורנו לפני כעשרת אלפים שנה.

מאז ובמשך אלפי שנים, כמעט כל התפתחות בגידול דגנים, טחינת קמח, עשיית בצק ואפייה, שיפרה את איכותו התזונתית, את השפעתו על הבריאות ואת טעמו.

הרצאה מרתקת בשילוב טעימות היישר מן התנור של חגי בן יהודה, אופה ארטיזנל וביזי גולדברג שעל הדרך ילמדו את אורחי המפגש איך לאפות לחם ב-סיר ביתי.

הזמרת דניאל רובין | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
הזמרת דניאל רובין, תתארח אצל הזמרת והיוצרת מיכל לוטן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בסיום ההרצאה, יערך סיור ב‘תערוכת שדות המחר’ ולאחריו מופע המוזיקלי הזמרת מיכל לוטן, מארחת את היוצר והמוסיקאי פדרו גראס לשיר ולדבר על אהבה תיאטרון והמילה הכתובה.

הרצאה מרתקת בשילוב טעימות היישר מן התנור של חגי בן יהודה, אופה ארטיזנל וביזי גולדברג שעל הדרך ילמדו את אורחי המפגש איך לאפות לחם ב-סיר ביתי.

בסיום ההרצאה, יערך סיור ב‘תערוכת שדות המחר’ ולאחריו מופע המוזיקלי הזמרת מיכל לוטן, מארחת את היוצר והמוסיקאי פדרו גראס לשיר ולדבר על אהבה תיאטרון והמילה הכתובה.

█ 14.11.2017 – “שוט של וויסקי” ו’לקינוח’ המופע של מיכל לוטן ורותם בר-אור;

גלידת שוקולד עם וופל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
גלידת שוקולד עם וופל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

דיויד זיבל מ’מזקקת הוויסקי רמת הגולן’ (כשר) ביחד עם עורך דין מייקל בן דוד, מומחה לוויסקי, ידברו על הוויסקי, מקורותיו, המדע שמעורב בזיקוק. הערב, יכלול טעימות וויסקי.

בתום המפגש, יערך סיור ב‘תערוכת שדות המחר’ ולאחריו מופע מוזיקלי עם הזמרת מיכל לוטן, המארחת את הזמר והיוצר רותם בר-אור למפגש מוזיקלי מרתק על הקיום האנושי, אהבה ואנושיות פשוטה.

 21.11.2017 – “שמן זית – מזון העל המקורי”  ו’לקינוח’ המופע ‘המשולש’: מיכל לוטן, תכלת רובין ודניאל רובין;

רועי כרמי מ‘משק אחיה’ ופרופ’ זוהר כרם מטעם האוניברסיטה העברית – הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה יספרו לנו בערב שכולו טעימות שמן זית על ערכו התזונתי וסוגיו השונים והיחודיים.

כיצד מבדילים בין סוגי שמן הזית השונים? ומהן מקורותיו והעדות המוקדמת לייצור ‘שמן זית’ שנמצאה אל מול חופי הכרמל, מה הסיפור החדש, או אולי ישן, עם ‘מזון העל המקראי’ וכיצד צריכתו תורמת לאיכות חיינו ותזונתנו.

עלמה זהר | צילום: אלה מאירוביץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עלמה זהר | צילום: אלה מאירוביץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לאחר ההרצאה והטעימות, יתקיים סיור ב‘תערוכת שדות המחר’ ולאחריו, המופע המוזיקלי בו הזמרת מיכל לוטן תארח את הזמרות תכלת זוהר ודניאל רובין. מפגש בין שלוש יוצרות שמביאות איתן הומור אומץ ועומק לכל יצירה.

הכניסה חינם. מספר המקומות מוגבל! הבטיחו מקומכם מראש;

להרשמה: https://app.activetrail.com/S/eixixzxd3ed.htm

◄לפרטים נוספים; 02-6544888. www.mada.org.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן