הערכת המשטרה, היא שהנער לא הבחין ברכבת החולפת. הנהלת הרכבת הורתה להכין תוכנית לביטול מפגשי הרכבת שמסומנים בתמרורים בלבד, תוך 60 יום. במקום התמרורים יוצבו מחסומים אוטומטיים
זה מה שנותר. צילום גונן, עבור המקומון באזור “גפן”.
נער בן 15 נהרג אמש (20:15) מפגיעת רכבת נוסעים במחסום הרכבת בבנימינה, במפגש הרכבות עם הכביש הראשי במרכז המושבה. הרכבת שפגעה בנער רוכב האופניים הגיעה מכיוון חיפה. זאת כאשר המחסום ירד, רכבת אחת עברה והנער, שרכב על אופניים, שככל הנראה, העריך שבכך תמה תנועת הרכבות החליט לחצות את המסילה למרות המחסום. הוא נפגע ונמחץ תחת הרכבת שהגיעה מן הכיוון השני.
הפרמדיק רפי שבע, סיפר לתקשורת, כי כשהגיע צוות מד”א עם ניידת טיפול נמרץ מתחנת אור עקיבא, הגופה עוד הייתה מוטלת מתחת לרכבת, הרופא שהתלווה אלינו נאלץ לקבוע את מותו, כשיתר אנשי הצוות ביצעו חיפוש לאורך מסילת הברזל, למקרה בו מצוי עוד פצוע”.
בעוד אופניו של הנער היו מוטלים מרוסקים מצידה השני של המסילה. עסקו אנשי אגף התנועה במרחב חוף בחקירה ראשונית לנסיבות התאונה כאשר לההערכת המשטרה, לפי שעה היא שהנער לא הבחין ברכבת החולפת. “האנשים באופן לא ברור מעדיפים לשחק רולטה עם הרכבות” אמר איש המשטרה.
“המפגש בבנימינה מוגן בהתאם לכל תקני הבטיחות”, אמר בבטחון דובר הרכבת לשמעון שגיא עורך המקומון “גפן באזור והוסיף, במרירות; “בשביל הנער ומשפחתו כל הסיסמאות והדיבורים כבר לא יועילו”.
המקומון “גפן מוסיף, כי אושר בן עוזרי תושב בנימינה היה עד ראייה לתאונה המחרידה הוא עמד עם רכבו במחסום כשפניו לפרדס חנה; “מחסום הרכבת היה מורד, ממש בזה הרגע חלפה רכבת מדרום לצפון והנער בחולצה לבנה רכוב על אופניים חשב שהתנועה על המסילה הסתיימה ועבר, חלפו בסה”כ מספר שניות, אין לי מושג כמה, הגיחה רכבת מהירה מצד שמאל שלי מצפון, הנער הבחין בה מאוחר מדי, הוא ניסה לשבור עם הכידון את כיוון נסיעתו, ראיתי אותו מגבו והרכבת לקחה אותו”.
לדבריו של אושר היה במקום עד נוסף לתאונה אך הוא לא יודע מיהו הוא גם לא ידע לומר לי מי הילד.
הרכבת חנתה כ-100 מטרים, לאחר המסילה שם נעצרה לאחר התאונה. אושר לא היה רגוע. מיד לאחר שמחסום המסילה התרומם, הוא חצה את הצומת ורץ לשתות משקה צונן ולהירגע: “אני לא יכול להירגע מהתמונות המתרוצצות לי בראש”.
בראשית השבוע (שני) דווח על אסון שנמנע כשמכונית נתקעה על פסי הרכבת בעיר חדרה ורכבת פגעה בה. שני הנוסעים מרמת גן, לקו בחרדה ופונו לבית החולים “הלל יפה”.
אילוסטרציה. ארכיונעים.
זאת לאחר שהנהג שעבר את המחסום, עצר את המכונית סמוך לפסים. הרכבת פגעה בחלקה הקדמי של המכונית ומחצה אותו. תנועת הרכבות בקו בין תל אביב לחיפה הופסקה לשעה ארוכה עד שפונה הרכב מן הפסים.
זאת ועוד; לפני למעלה מחצי שנה אירעה תאונת רכבת קטלנית באזור, ב”צומת המסילה” שעל כביש 4, צפונית לבנימינה, במחסום מסילת ברזל במפגש מושב בית חנניה הסמוך לקיבוץ מעגן מיכאל, כאשר רכב שנתקע על המסילה נפגע ושלושה מנוסעי הרכב נהרגו.
מאז “אסון הרכבת” ליד קיבוץ רבדים, שאירעה לפני כשלושה שבועות, בו נהרגו 8 בני אדם ונפצעו כ-200, הודיעה רכבת ישראל, כי היא מכניסה מספר שינויים בנושא הבטיחות במפגשי מסילת הברזל עם הדרכים שחוצות אותן.
בין היתר הוחלט לבטל את מפגשי הרכבת שמסומנים בתמרורים בלבד. הנהלת הרכבת הורתה, עפ”י עיתון הארץ, להכין תוכנית לביטול מפגשי הרכבת שמסומנים בתמרורים בלבד, תוך 60 יום. במקום התמרורים יוצבו מחסומים אוטומטיים או שמפגש מסילת הרכבת עם הדרך – יבוטל.
מתוך 162 מפגשי מסילת ברזל עם דרך, כ-40 מסומנים בתמרורים בלבד. הנהלת הרכבת קבעה, כי ככלל לא יותקן בעתיד מפגש המוגן בתמרור בלבד.
אסון הרכבת ליד רבדים – ברכבת הוחלט לבטל את מפגשי הרכבת שמסומנים בתמרורים בלבד.
במפגשים קיימים, תוגבל מהירות הרכבת המרבית ל-120 קמ”ש. מהירות זו חושבה על בסיס זמן פינוי של המסילה על ידי רכב חוצה – של 19 שניות.
גם לנוכח התופעה של שבירתם של יותר מ-900 מחסומי רכבת על ידי כלי רכב חולפים ב-2004, החליטה הרכבת להגדיל את זמן פעילות ההתראה – צלצול ורמזורים – לפני ירידת המחסום: משש שניות ל-13 שניות.
החלטה זו, באה על רקע העובדה, שלמשאיות ארוכות ואיטיות לוקח זמן רב יותר לחצות מסילת רכבת כפולה וייתכנו מקרים שבהם המחסום נסגר כשהמשאית עדיין על המסילה.
12 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בתאונת דרכים שאירעה אמש בצומת אום אל-פאחם. עשרה מהפצועים פונו על ידי חמישה אמבולנסים של מד”א אזור גלבוע לבתי החולים.
מהמוקד הארצי של מד”א, נמסר, כי כ-113 תאונות דרכים אירעו, אתמול, ברחבי הארץ. 198 בני אדם נפצעו בתאונות באורח קל, 11 נפצעו בינוני ואחד נפצע קשה.
Add Comment