אלירן נעים עורך דין חדשות כאן ישראל פרקליטי ישראל

הרשות להגנת הפרטיות מעניקה זכות הגנה לפרטיותך

הכירו את 'הרשות להגנת הפרטיות' שמעתה לאחר אישור בממשלה לשינוי שמה של רמו"ט ל'רשות להגנת הפרטיות' הפועלת להעלאת המודעות לזכות לפרטיות בקרב הציבור הרחב ולקידום הציות לחובות החלות על ארגונים המנהלים מידע אישי. באתר של הרשות שהושק מידע רב ומדריכים שנועדו לסייע לציבור במיצוי זכויותיו במקרים של פגיעה בפרטיות במרחב הדיגיטלי וכן הסבר אודות אופן הגשת תלונה לרשות.
0
0
ראש הרשות להגנת הפרטיות, עורך דין אלון בכר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ראש הרשות להגנת הפרטיות, עורך דין אלון בכר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

הרשות להגנת הפרטיות (לשעבר הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע | רמו’ט) השיקה בשבוע שעבר, אתר אינטרנט חדש – ‘הרשות להגנת הפרטיות’ פורטל פרטיות ממשלתי ובו מידע רב אודות הזכות לפרטיות לטובת הציבור הרחב, החברות, העסקים והגופים הציבוריים במדינת ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

צעד זה נעשה לאחר ש’ממשלה ישראל‘ אישרה לאחרונה את שינוי שמה של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו”ט) רגולטור הזכות לפרטיות של מדינת ישראל, לשם; ‘הרשות להגנת הפרטיות’ זאת, במטרה לשקף לציבור נכונה את מוקדי פעילותה ואת ליבת עשייתה של הרשות להגנת הפרטיות וכחלק מתהליך אסטרטגי רחב יותר.

דוברת היחידות המקצועיות של משרד המשפטים, הגב’ ליפז בן-יצחק, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; במסגרתו, של התהליך, הוקם והושק בין היתר, אתר הרשות החדש – ‘הרשות להגנת הפרטיות’ פורטל פרטיות ממשלתי, שבו מצוי מידע רב אודות הזכות לפרטיות לטובת הציבור הרחב, החברות, העסקים והגופים הציבוריים בישראל.

ההתפתחויות הטכנולוגיות והדיגיטליות המואצות מעצימות את האיומים הנשקפים לזכות לפרטיות. הרשות להגנת הפרטיות (לשעבר רמו’ט), פועלת מכוח חוק הגנת הפרטיות ומופקדת על הגנת המידע האישי במאגרי מידע דיגיטליים ועל ביצורה של הזכות לפרטיות.

לשם כך, הרשות מגבשת ומיישמת מדיניות רגולטורית המתאימה למציאות הטכנולוגית המשתנה. לרשות סמכויות אכיפה פלילית ומנהלית המופעלות מול כלל המגזרים במשק, לרבות; גופים ממשלתיים.

בנוסף, ‘הרשות להגנת הפרטיות’ פועלת להעלאת המודעות לזכות לפרטיות בקרב הציבור הרחב, ולקידום הציות לחובות החלות על ארגונים המנהלים מידע אישי.

כחלק מפעילות זו, הרשות, הקימה אתר אינטרנט חדש – ‘הרשות להגנת הפרטיות’ ומקיף, המציב את המשתמשים במרכז ומציע עושר של תכנים עדכניים המותאמים לצרכיהם המגוונים, בין אם הם אזרחים שסבורים שפרטיותם נפגעה או ארגונים הנדרשים לציית לחוק.

באתר מידע מפורט אודות פעולות האכיפה שמנהלת הרשות להגנת הפרטיות כנגד גופים וארגונים המפרים את חוק הגנת הפרטיות וכן מידע משפטי הכולל חוקים, מידע על פסיקה, תקנות, הנחיות למשק ומידע מעשי, כיצד יש ליישם את עקרונות הגנת הפרטיות בפועל.

█ ראש הרשות להגנת הפרטיות, עורך דין בכר; מעמידים לרשות הציבור ידע מעשי כיצד לפעול כך שמידע אישי יהיה מוגן יותר

באתר מידע רב ומדריכים שנועדו לסייע לציבור במיצוי זכויותיו במקרים של פגיעה בפרטיות במרחב הדיגיטלי וכן הסבר אודות אופן הגשת תלונה לרשות להגנת הפרטיות.

מהלך מרכזי וחשוב של ממשלת ישראל, הושלם השנה, בהתקנת תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) שיכנסו לתוקף במאי 2018 ויחולו על כלל מגזרי המשק, הציבורי והפרטי כאחד.

על מנת לסייע לציבור החייבים לעמוד בדרישות התקנות, קיים עמוד ייעודי לנושא באתר הרשות להגנת הפרטיות למשפט, טכנולוגיה ומידע ובו מפורסמים שני מדריכים לציבור;

  • הראשון, מדריך מלא ליישום סעיפי התקנות ואילו
  • השני מדריך קצר וייעודי ל-עצמאים ו’בעלי עסקים קטנים‘ שעליהם חלות חובות מופחתות.

ראש הרשות להגנת הפרטיות, עורך דין אלון בכר, בעל תואר ראשון ושני במשפטים (תואר שני בהצטיינות) מטעם האוניברסיטה העברית, המכהן כראש הרשות להגנת הפרטיות מסוף שנת 2013, התייחס לשינוי בשמה של הרשות ואמר, כי “מדובר במהלך מהותי, משלים ובלתי נפרד למהלכים נרחבים יותר שהרשות מבצעת כרגולטור המופקד על הגנת הפרטיות בעידן רווי בהתפתחויות טכנולוגיות מסחררות לצד איומים מתגברים על הפרט והמידע האישי שלו.

“שמה החדש של הרשות” – הוסיף עורך דין בכר; “משקף את פעילותה האינטנסיבית במישורי האכיפה, הרגולציה וההסברה בתחומי סמכותה. חדשנות טכנולוגית, שירותיות והנגשת מדיניות הרשות מובילות את עשייתנו ובאים לידי ביטוי גם באתר האינטרנט החדש, שהושק בשבוע שעבר”.

“באתר אנו מעמידים לרשות הציבור ידע מעשי כיצד לפעול כך שמידע אישי יהיה מוגן יותר וזכויותיו תישמרנה באופן מיטבי ועוזרים לארגונים המנהלים מידע להימנע מהפרת החוק באמצעות חשיפת המדיניות שלנו ומתן כלים יישומיים.

נמשיך לעמוד בחזית העשייה, החשיבה והפיתוח של רגולציה איכותית, בעלת השפעה ורלוונטיות כמענה לאתגרי הפרטיות בישראל תוך הגנה מתמדת ונחושה על הפרט“. סיכם ראש הרשות להגנת הפרטיות עורך דין בכר.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן