Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

עלייה בתאונות הדרכים בנתניה ובריחה מאחריות

0
0

גורמים בעיריית נתניה וארגון מתונה מאשימים את דרך התייחסותה של המשטרה בגידול חסר התקדים בעשרות אחוזים במספר תאונות הדרכים בחודשים ינואר-אפריל 2005. גורמים במשטרה: הכול קישקוש

בחודש אפריל נשבר שיא עלייה של 150% במספר תאונות הדרכים. אילוסטרציה.

פעוט בן שנתיים נהרג היום (ראשון) כשמונית פגעה בו ברחוב זלמן שניאור, בקריית נורדאו בנתניה. מחקירה ראשונית עולה, כי הפעוט יצא מביתו היום בצהריים, הפעוט ביקש לחצות את הכביש בין שתי מכוניות חונות ללא השגחת מבוגר. ברגע שירד הפעוט לכביש, סמוך לשעה 15:00, הגיעה המונית שנסעה מכיוון מערב למזרח ופגעה בפעוט.

צוות מד”א שרון, שהגיע במהירות למקום ביצע פעולות החייאה בנסיון להציל את חייו, שנמשכו דקות ארוכות – אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

נהג המונית עוכב לחקירה בתחנת המשטרה וחקירת התאונה נמשכת.

בעקבות המקרה הטרגי הודיע חבר המועצה, חיים פרידריך, המשמש כיו”ר ועדת התחבורה בעירייה, כי בכוונתו לקיים בדיקה מחודשת בכל הקשור לכביש בזלמן שניאור – זאת לאור תלונות תושבים, כי “מדובר בכביש צר מדי, שבו הראות לקויה בשל חניית המכוניות והצרת הכביש באמצעות אי-תנועה לאורכו”.

בינתיים, פירסם בסופ”ש המקומון קול השרון, כתבה ובו הועלתה השאלה האם המשטרה אחראית בצורה עקיפה, בשל כשל תפקודי וחוסר יכולתה לשתף פעולה עם גורמים מקצועיים כארגון “מתונה” והמטה לבטיחות בדרכים” בעיריית נתניה, לגידול חסר התקדים במספר תאונות הדרכים במהלך החודשים ינואר-אפריל 2005? לטענת הגורמים השונים התשובה היא חיובית.

בשנת 2004 הוכרז בנתניה פרוייקט “עיר מתונה”. המבצע השנתי, אשר כלל פעילויות אכיפה מצד המשטרה, פעולות הסברה וחינוך מצד המטה לבטיחות בדרכים וליווי מקצועי ותקשורתי מצד ארגון “מתונה”, הוביל לתוצאות חסרות תקדים: ירידה של כ-20% בתאונות דרכים ביחס לשנת 2003.

גם בשנת 2005 הוחלט על המשך פרוייקט “עיר מתונה”, אלא שבכירים בעירייה ובארגון מתונה מאשימים ומודים, כי דבר לא נעשה במהלך ארבעת החודשים הראשונים של השנה. בעקבות זאת נרשמה בחודש ינואר השנה עליה של 31% במספר תאונות הדרכים, ואילו עליה של 7.7% במספר התאונות נרשמה בחודש פברואר.

בחודש מרץ, נרשמה עליית שיא של 60% במספר תאונות הדרכים ביחס לשנה שעברה ואילו בחודש אפריל נשבר השיא בן החודש כשנרשמה עלייה של 150% במספר תאונות הדרכים.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-אכר, נותנת דוגמא עם חגורת ה”אור-נע” של מתונה

רק בתאריך ה-28 לאפריל “נזכרו” במשטרה, בהתראה של שלושה ימים לעדכן את “מתונה” והמטה לבטיחות בדרכים בכוונתם לבצע פעולות אכיפה במסגרת מבצע. התוצאה לא איחרה לבוא: ירידה של 66% במספר תאונות הדרכים.

בארגון מתונה לא יודעים נפשם מרוב זעם. בתגובה לנתונים שהציג קול השרון מסרה אורנה קליין, מנכ”ל “מתונה”, כי; “יותר משהעגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק. כל הגורמים המעורבים בפרויקט מעוניינים בהמשכיות, אך בפועל חלפה מחצית שנה ללא כל פעילות משותפת. המשטרה אינה מתקשרת עם “מתונה” וזו בלשון המעטה. רק שיתוף פעולה של כל הגורמים ופעילות יזומה בשטח בכל יום בשנה, תביא להפחתת הקטל בכבישי העיר”.

יו”ר המטה לבטיחות בדרכים, אבי אלהרר, מסר, כי; “בשנה שעברה התנהל המבצע בהצלחה יחסית, זאת מאחר שבחצי השנה השנייה לא עמדה המשטרה בכל התחייבויותיה. בתחילת השנה פנינו וביקשנו המשך שיתוף פעולה, אלא שהודיעו לנו, כי במקביל לנכונות להמשיך בפרויקט המשטרה לא יכולה להתחייב לכוח אדם או לתאריכים מוגדרים”.

ואכן, בדיקת המקומון קול השרון, מעלה, כי גם המבצע הנוכחי, המתקיים בימים אלה על-ידי המשטרה, נדחה פעמיים ועיקרו הסברה – דבר שאינו באחריות המשטרה ובוודאי שלא בתחום מקצועיותה. יתרה מזאת, נכון ליום ראשון, שעבר, עוד היה מי שחשב במשטרה לדחות את המבצע והודעה על-כך קיבלה קליין, אלא שאף אחד לא טרח להודיע לה כי ההחלטה לדחייה בוטלה.

פקד פאני מץ, דוברת מרחב השרון, מסרה בתגובה לטענות, כי; “תחנת נתניה, פועלת בתיאום ובשיתוף מלא מול הרשות המקומית. במהלך השבוע הקרוב מתקיים מבצע תנועה מרחבי במספר מישורים במקביל: אכיפה, הסברה, דוברות ותשתיות. משטרת ישראל תמשיך להלחם בתאונות הדרכים יחד עם הגורמים ברשות המקומית, במטרה לצמצם את מספר תאונות הדרכים בעיר נתניה”.

“באשר לנתונים המצביעים על עלייה יחסית במספר תאונות הדרכים מסר בכיר במשטרת נתניה בתגובות, כי; “הכול קישקוש… כדאי שתבחנו שוב את הנתונים” – סיכמה פקד מץ, דוברת המרחב.

תגובות
0
0



Exit mobile version