במסגרתו הסכם שותפות אסטרטגית – ייצאו שני הגופים בקמפיין משותף, לשוק הכללי בצרפת. “קלאב מד” היא חותמת הכשרות לחופש צרפתי; אנו בודקים את ההצעה לגבי העיר נתניה.
משרד התיירות הישראלי, הציע לחברת התיירות הצרפתית, להקים כפר נופש בעיר נתניה. זאת במסגרת פריצת דרך משמעותית הניכרת באחרונה, באירופה, כשמשרד התיירות גיבש עם חברת “קלאב מד”, מוביל התיירות הגדול בצרפת, הסכם שותפות אסטרטגית – במסגרתו ייצאו שני הגופים בקמפיין משותף, לשוק הכללי בצרפת.
השר אברהם הירשזון; הבטיח וקיים.
מחברת התיירות הצרפתית קלאב מד, נמסר; “אנו בודקים את ההצעה, לגבי נתניה. בחודש מרץ השנה, הורה השר אברהם הירשזון, לצוות משרדו לסייע למלונאי נתניה בשיווק העיר ובתי המלון לתיירות חוץ. בפגישה שקיים השר עם ראש עיריית נתניה, אמר שר התיירות בין היתר, כי; “נתניה, כעיר שסבלה מפיגועים וטרור, בהם נפגעו באופן ישיר בתי מלון, מחויבת לקבל סיוע כספי מעבר למקובל. נתניה, תמיד הייתה בעיני עיר יפה, והגיע הזמן להחזיר את התיירות לעיר”. אמר שר התיירות.
שת”פ עם קלאב מד
זו פעם ראשונה שמשרד התיירות חובר למותג בינלאומי, כדי לחדור לשוק הצרפתי הכללי. משרד התיירות גיבש עם חברת “קלאב מד”, קמפיין משותף במסגרתו ייצאו שני הגופים, לשוק הכללי בצרפת;
השלב הראשון של הקמפיין הפרסומי בצרפת, יחל ב-1 ביולי 2005 ויסתיים ב-7 באותו החודש והוא יכלול פרסום מודעות, לעידוד התיירות לארץ, על גבי 1,700 אוטובוסים (כמחצית מהאוטובוסים בפאריז).
הקמפיין ימשיך בארץ, בתחילת יולי 2005, במסגרת “שבוע צרפת” שייערך בתל אביב. לאירוע שותפים מארגני התיירות בצרפת; התאחדות המלונות בתל אביב ועמותת התיירות בעיר. השיא יהיה ב-13 ביולי: כשתתקיים מסיבת חוף בתל אביב, לציון יום העצמאות הצרפתי.
בחודש ספטמבר 2005 ייפתח קמפיין פרסומי גדול נוסף ובחודשים ינואר עד פברואר 2006 יחל הקמפיין השלישי.
ההחלטה על יציאה לקמפיין משותף גובשה עם ראשי חברת “קלאב מד” בפאריז בפגישות שקיים מנכ”ל משרד התיירות, אלי כהן, עם הנהלת החברה.
עוד סוכם בפגישות, לבקשת שר התיירות, אברהם הירשזון, כי בחודש הקרוב תגיע לארץ משלחת של הנהלת “קלאב מד”, כדי לדון, כאמור, באפשרות הקמת כפר נופש בעיר נתניה.
הוחלט, כי ספינות הקרוזים שמופעלות על ידי “קלאב מד” – יפקדו את חופי ישראל במהלך השנה הקרובה. שר התיירות ביקש מ”קלאב מד” לפתוח מחדש את אתר הנופש באכזיב כבר בקיץ 2006, והחברה הודיעה, כי תעשה מאמצים כדי להאיץ את שיפוץ המקום.
מטרת הקמפיין, אומרים במשרד התיירות, היא לחדור לקהל הרחב בצרפת, באמצעות שיתוף הפעולה עם חברת “קלאב מד” – שמחזורה הכספי נאמד בכ-1.6 מיליארד אירו. יודגש, כי בתקופת המשבר בתיירות חל שינוי בהתפלגות התיירות מצרפת: עד שנת 2,000 כמחצית מהתנועה הייתה יהודית, בעוד שבשנים 2003 ו-2004 – גדלה תנועה התיירות היהודית לכדי 90 אחוזים.
אתר נופש של “קלאב מד” בתוניס, זה נראה ככה.
ברבעון הראשון של השנה נרשמה ירידה באחוז התיירים היהודים (82 אחוזים) ועליה במספר התיירים הנוצרים (14 אחוזים לעומת 6 אחוזים ב-2004).
מנכ”ל משרד התיירות, אלי כהן, אומר כי; “משרד התיירות עושה מאמצים ניכרים כדי לחדור לקהל הרחב בצרפת, ולהכפיל משם את תנועת התיירות עד סוף שנת 2006”.
לדבריו, השוק הכללי הצרפתי מגיב טוב. במשרד התיירות מדגישים, כי מרוקו עשתה קמפיין דומה עם “קלאב מד” בהשקעה משמעותית יותר, שמיצבה מדינה זו כיעד תיירות אטרקטיבי לצרפתים: “קלאב מד” היא חותמת הכשרות לחופש צרפתי איכותי וחיבור שלה עם ישראל מחזיר את המדינה למפת תיירות הנופש של הצרפתי.
מסקר שערך ארגון לשכות התיירות הזרות בצרפת, עולה, כי 7.5 מיליון צרפתים, מתעניינים בחופשה באגן הים התיכון וכ-3.5 מיליון, מתעניינים ביעדים בעלי זיקה היסטורית ותרבותית כגון; מצרים, יוון וישראל.