כך עולה מסקר שערך המסלול האקדמי המכללה למינהל לקראת כנס בנושא “קריאטיב”; 77% מהצופים בטלויזיה משתדלים להימנע מצפייה בפרסומות. הפעולות האופייניות ביותר שעושים הצופים בטלוויזיה בזמן שידור פרסומת : 48% עוברים לערוץ אחר לעומת 23% שצופים בפרסומת.
מסקר, שערך בית הספר למנהל עסקים המסלול האקדמי המכללה למינהל, באמצעות מכון “מותגים” בקרב 511 מרואיינים בוגרים בנושא “קריאטיביות בפרסום” לקראת כנס “קריאטיב” על יצירתיות בשיווק והכללים והדרכים ליצירת קריאטיב פורץ דרך שיתקיים ב 17 במאי, עולה ש 77% מהצופים בטלויזיה משתדלים להימנע מצפייה בפרסומות.
כשיעלי (בר זהר) ויהודה (לוי) התפשטו… צילום; רון קדמי, עבור אופנת פוקס
מהסקר עוד עולה, כי הפעולות הבולטות ביותר שנעשות בזמן שידור פרסומות ע”י הצופים הם: עובר לערוץ אחר 48%, צופה בפרסומת 23%, הולך לשירותים 8%, אוכל 5%, קם לעיסוקים אחרים 4%, לא צופה בפרסומת 3%, קורא ספר/עיתון 2%, משתיק את הווליום 1% ועוד.
זאת ועוד עולה מהסקר שככל הכנסת המרואיין נמוכה יותר כך הצפייה בפרסומת גדולה יותר: 85.5% מבעלי הכנסה של מעל 10,000 ₪ מבצעים פעולות אחרות בזמן הפרסומות.
כמו כן, תושבי הדרום 27.3% צופים בפרסומות יותר מאשר תושבי השרון הצפוני 7.4%.
הפרסומת הפרובוקטיבית ביותר שנעשתה עד כה היא קטלוג האופנה של יהודה לוי ויעל בר זוהר עבור אופנת “פוקס” 19%, אחריה הפרסומת של חברת “קסטרו” 8.6% , הפרסומת ל”שטראוס-מאגנום” 1.8% הפרסומת ל-TNT 1.6% והפרסומת לדגנים “כריות” של תלמה 1.3%.
הפרסומת המשפיעה ביותר על צופי הטלויזיה הן הפרסומת המושקעות דוגמת “אורנג’” בניו יורק או “סלקום” בהודו- 34% מושפעים מפרסומות מושקעות, 20% ציינו, כי פרסומת שיש בה שימוש בילדים ובעלי חיים הן המשפיעות עליהם ביותר, 9% מושפעים מפרסומת ישירה בסגנון ג. יפית ו-4% מושפעים מפרסומת פרובוקטיבית.
מתברר, כי קיים הבדל סטטיסטי מובהק במאפייני השפעה בקבוצות גיל שונות. הפרסומות הפרובוקטיביות יעילות יותר בגילאי 45-54 (10.7%), פרסומות בסגנון ג. יפית בגילאי 45-54 (15.5%), ו-65+ (12.6%) הפרסומות המושקעות עובדות טוב בקרב הצעירים בגילאי 18-24 (53.9%) והפרסומות בשיתוף בעלי חיים וילדים משפיעות יותר על גילאי 35-44 (28.9%).
פרסומות מושקעות משפיעות יותר על הנשים 37.1% מאשר על הגברים 31.3%.
כנס קריאטיב על יצירתיות בשיווק
בית הספר למנהל עסקים המסלול האקדמי המכללה למינהל יקיים כנס קריאטיב על יצירתיות בשיווק והכללים והדרכים ליצירת קריאטיב פורץ דרך.
בכנס ישתתפו; מיכל המאירי (גיתם BBDO), איריס בק (פרטנר תקשורת), שחר סגל (POV), אייל לינור (מקאן אריקסון), ברוך נאה (קריאטיב ברניק), יוני סער (פרומרקט), אילון זרמון (פרסום זרמון גולדמן), אורי עיני (אדלר, חומסקי וורשבסקי), ד”ר אביחי שוב עמי , ד”ר אורן קפלן, גילה אורן (המסלול האקדמי המכללה למינהל) הגב’ צופית גרנט ואורחים נוספים.
במסגרת כנס זה, יתקיים מפגש מנהלים ואנשי קראטיב שיעסוק בשאלה כיצד רעיון נולד, איך יודעים אם הוא טוב, כיצד מזהים קריאטיב פורץ דרך והכללים ביצירה שיווקית קריאטיבית.
הכנס יתקיים ב-17 במאי בין השעות 9:00-13:00 בקמפוס המסלול האקדמי המכללה למינהל שדרות יצחק רבין 7, בעיר ראשל”צ.