צרכנות

טחינה אחוה, בונה מפעל לטחינה באזור התעשייה אריאל

שנתיים מאז הקימה מפעל טחינה בעלות של 25 מיליון שקלים, מקימה "אחוה" מפעל טחינה חדש בעלות דומה בשטח של 10,000 מ"ר שיכפיל כושר הייצור ל-4 טון טחינה גולמית בשעה ◄יעקב מלאך, בעלים ומנכ"ל החברה; כושר הייצור של המפעל יגדל משני טון טחינה לשעה ל-4 טון, במשך 24 שעות ביממה. המפעל, יענה על הביקושים ההולכים וגוברים לטחינה גולמית בעלת ערכים תזונתיים גבוהים הן בישראל והן בעולם.
0
0
יעקב מלאך מנכל אחוה יצרנית החלוה, טחינה ומוצרי מאפה, החלה בבניית מפעל חדש לטחינה באיזור התעשייה אריאל  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יעקב מלאך מנכל אחוה יצרנית החלוה, טחינה ומוצרי מאפה, החלה בבניית מפעל חדש לטחינה באיזור התעשייה אריאל  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

חברת “אחוה”, יצרנית החלוה, טחינה ומוצרי מאפה, הודיעה היום (ראשון, י”ז בסיוון התשע”ז) כי החלה בבנייתו של מפעל חדש לטחינה באיזור התעשייה אריאל. המפעל החדש, אשר ישתרע על שטח של 10,000 מ”ר, יוקם בסמוך למפעל הטחינה והחלוה שבנתה אחוה לפני כשנתיים, אשר חולש על שטח של  14,000 מ”ר ומשמש לייצור טחינה, חלוה ודברי מאפה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו ב’טוויטר’.

המפעל מוקם בעלות של כ- 25 מיליון שקלים מהון עצמי וישמש לקו ייצור חדש לטחינה ולשטחי אחסנה. בימים אלה, החל עבודות הקרקע וצפי לסיום הוא בתוך 12 חודשים מהיום.

לדברי בעלים ומנכ”ל החברה מר יעקב מלאך, כושר הייצור של המפעל יגדל משני טון טחינה בשעה לארבעה טון, במשך 24 שעות ביממה. המפעל, יענה על הביקושים ההולכים וגוברים לטחינה גולמית בעלת ערכים תזונתיים גבוהים הן בישראל והן בעולם.

חברת “אחוה” הנה בבעלות פרטית של משפחת מלאך. המפעל, המעסיק 235 עובדים, ממשיך לשמור על מקומו בראש מותגי הטחינה והחלוה הנמכרים ביותר בישראל לשנת 2016. לפי פי דו”ח סטורנקסט לשנת 2016, מובילה אחוה את המכירות של הטחינה הגולמית עם נתח שוק כספי של 32% בקטגוריית ובנתח שוק כמותי של 39%.

אחריה, מותג בארכה עם נתח כספי של 29.9% וטחינה אל ארז עם נתח שוק של 11.9%.

  מנכ”ל אחוה מר יעקב מלאך: “אנו רואים דרישה הולכת וגדלה בעולם למוצרי מזון אתני, אורגני וטבעי בכלל…”

טחינה הנסיך רושמת את הירידה הדרסטית ביותר בשנת 2016 וצונחת אל המקום הרביעי עם נתח שוק של 6.5% בלבד. קטגוריית הטחינה הגולמית כולה מסתכמת ב- 2016 במעל ל- 150 מיליון שקלים, עם עלייה במכר בכמותי שהסתכם ב- 6,850 טון בשנת 2016 לעומת מכר של 6,265 טון בשנת 2015.

באחוה, מסבירים, כי הפער בין הנתח הכמותי לנתח הכספי של אחוה, נובע מכך שאחוה מקפידה למכור את מוצריה במחיר שווה לכל נפש.

מעל ל- 15% מתוצרת מפעל “אחוה” מיועדים לייצוא. אחוה, מייצאת כ – 1500 טון טחינה בשנה: כ- 1000 טון לארה”ב וקנדה. כ – 150 טון לאירופה, כ- 150 טון למזרח אירופה וכ – 200 טון לשאר הארצות בעיקר דרום אפריקה, אוסטרליה וניו זילנד.

כל השומשום שאנו מייבאים הינו מאתיופיה מחבל ארץ חומרה. חברת אחוה מייבאת כ- 12 אלף טון של שומשום בשנה כאשר לישראל מייבאים כ- 60 אלף טון מאתיופיה שם היבול השנתי נע סביב ה- 250 אלף טון.

אחוה, כמעט אינה מוכרת טחינה באריזות מוסדיות אלא אך ורק באריזות לשימוש ביתי; “אנו רואים דרישה הולכת וגדלה בעולם למוצרי מזון אתני, אורגני וטבעי בכלל, אותו העולם מזהה כמזון איכות וביקוש גובר ל’טחינה גולמית‘ בפרט”, אומר מנכ”ל אחוה מר יעקב מלאך.

העלייה נרשמת גם במוצרי החלוה, המכילים 50% טחינה גולמית. לדבריו, בסיום הקמת המפעל החדש תגדיל החברה באופן משמעותי את פעילותה.

_________

■ הובא באדיבות יחסי ציבור | אסטרטגיה שיווקית | ייעוץ תקשורתי | דוברות מירב בורמד ‘Burmad’ בבעלותה של מירב בורמד ומנוהל על ידה. מירב היא בעלת ותק וניסיון של למעלה מ- 16 שנים בתחום. משרדה מייצג חברות מובילות בתחום המזון בהן; “דורותפרימור“, “מעדני יחיעם“, “עינת” ו”אחוה” ולקוחות נוספים בתחום הנדל”ן, תעשייה ואיכות הסביבה ולקוחות נוספים בתחום המזון, מוצרי צריכה, תעשייה, יזמות ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן