כאן נתניה כסף מדבר פלילים

3 חשודים נעצרו בהברחת ענק של מכולת סיגריות

השלושה שנעצרו על ידי המכס ומע"מ; אבינועם פרידפרטיג מהעיר נתניה, ג'מאל סואלחה מהעיר בקה אל גרבייה ומוחמד אבו עביד מהישוב מייסר, נעצרו ע"י כבוד שופטת בית משפט השלום בעיר ראשון לציון, ליאת הר ציון, עד ליום שני (27.3.17) ◄החשודים הצהירו על מכולת סיגריות כי היא מכילה כוסות זכוכית.
0
0
3 חשודים בהברחת ענק של מכולת סיגריות נעצרו על ידי המכס ומע"מ | צילום: רשות המסים
3 חשודים בהברחת ענק של מכולת סיגריות נעצרו על ידי המכס ומע”מ | צילום: רשות המסים

לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע”מ תל-אביב והמרכז נעצרו בחמישי האחרון שלושה חשודים המעורבים בהברחת מכולת סיגריות לישראל תוך התחמקות מתשלום מס בהיקף של מיליוני ₪ תוך הצהרה, כי מדובר ביבוא של כוסות זכוכית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דוברות והסברה הנהלת רשות המסים בישראל, מסרה לפורטל ‘כאן נעים’ כי השלושה; אבינועם פרידפרטיג תושב העיר נתניה, עם ג’מאל סואלחה תושב העיר בקה אל גרבייה וכן מוחמד אבו עביד מהישוב מייסר, נעצרו על פי הוראתה של כבוד שופטת ליאת הר ציון, בית משפט השלום בעיר ראשון לציון, עד ליום שני (27.3.17).

כמצוין בבקשות המעצר, היבוא בוצע ע”י חברת מעגל לבונה סחר ושיווק בע”מ, הרשומה על שם חמותו של פרידפרטיג והוא מפעיל את החברה, כך לדבריו.

מבצעי ביקורות בים ביבשה ובאוויר על ידי המכס ומע”מ

המכולה, בהתאם למסמכי היבוא אמורה היתה להכיל כוסות זכוכית, אולם, לא כך היו פני הדברים. ב-22.3.17, יצאה המכולה מנמל אשדוד ובדרכה לפריקה במחסן ב-בקה אל גרביה, המושכר ע”י סואלחה, כך לטענתו.

צוות שוטרים וחוקרי המכס פשטו על המחסן בשעת הפריקה, שבוצעה בנוכחות החשודים, ואז התברר, כי רק מקצתה הכילה ארגזים של כוסות זכוכית ומרביתה של המכולה, בגודל 40 רגל, הכילה סיגריות מוברחות.

מן החקירה עד כה, עולה, כי החשודים פעלו יחדיו והבריחו סיגריות לישראל תוך התחמקות מתשלום המס בהיקף של מיליוני ₪.

דוברות והסברה הנהלת רשות המסים בישראל, מסרה, כי במסגרת הנחיית מנהל הרשות, עורך הדין ורואה חשבון מר משה אשר שאת דרכו ב-רשות המסים, החל כמפקח מס בשנת 1991, נמשכים המאמצים להעמיק את גביית המסים לערוך מבצעי ביקורות בים ביבשה ובאוויר על ידי אגפי המכס והמס ערך מוסף, זאת כחלק מן הפעילות הנרחבת של רשות המסים כנגד ‘מעלימי מס והוןן שחור’ ובמסגרת הנחייתו של מר אשר למשרדים האזוריים בהן הפעם בעיר חדרה להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן