כאן באר שבע

באר שבע: הוצב פסל עוצמה של האמן הבינלאומי יגאל תומרקין

ראש העיר, רוביק דנילוביץ'; "מדובר בכבוד גדול לעיר באר שבע שהוצב בה פסל של אחד האמנים הגדולים בעולם. הפסל הזה ( פסל עוצמה של האמן הבינלאומי יגאל תומרקין) מבטא את העוצמה של העיר הזו שהתברכה בהון אנושי מופלא ◄ דר' דליה מנור, מנהלת מוזיאון הנגב לאמנות; "הישג חשוב לעיריית באר שבע שעבודות שלושת "הטנורים" של הפיסול הישראלי בעיר: דני קרוון, מנשה קדישמן ויגאל תומרקי".
0
0
בבאר שבע הוצב פיסול עוצמה של האמן יגאל תומרקין הבינלאומי במעמד ראש העיר מר רוביק דנילוביץ' | צילום באדיבות עיריית באר שבע
בבאר שבע הוצב פיסול עוצמה של האמן יגאל תומרקין הבינלאומי במעמד ראש העיר מר רוביק דנילוביץ’ | צילום באדיבות עיריית באר שבע

פסל עוצמה של האמן הבינלאומי יגאל תומרקין, זוכה פרס ישראל, הוצב בסוף השבוע שעבר (רביעי, 15/03) בעיר באר שבע ​בטקס מיוחד שנערך ברחבת הכניסה לרכבת מרכז בעיר. דובר העירייה, מסר לתקשורת, כי מדובר בפסל פלדה וברזל צבוע, בגובה 5.5 מ’ ובמשקל 2.5 טון, עם קרון מהתקופה העות’מאנית.

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים בפייסבוק או בטוויטר.

הפסל נוצר בפיסול המייחד את שנות ה-90 של המאה הקודמת בעבודתו של תומרקין. עבודות שאפשר היה ליצור רק בבתי יציקה מיוחדים: פיסול בברזל מלובן, מוטות פלדה בעובי 7-5 ס”מ, כיפוף, חיתוך, הלחמה ועיבוד בבית היציקה, הטבעת צורות, חיתוך של הנגדת צורות, ריתוך של חלקי כלי נשק, מוטות וגלגלים שנאספו במחסני גרוטאות. הפלדה והברזל, העוצמה ו”הניקיון” של העמוד המפוסל עם הקרונית מעמתים את הצופה עם רגשות עזים, מנוגדים.

בפיסול שנות ה- 90 מציג תומרקין ניקיון צורני. הוא זונח את שפע הפרטים, הבדים המתנפנפים, גרוטאות וחוטי תיל שמאפיינים את עבודותיו בשנות ה- 70 ומחצית שנות ה- 80 ומתמקד בחיתוך “נקי” של מוטות מתכת מאסיביים. חיתוך המתאים לאופי החומר, חיבור וריתוך מינוריים, ויוצר פסלים המרשימים בפשטותם ונדמה, כאילו נעשו בידי עצמם.

ביצירתו רבת השנים בולט עיסוקו של תומרקין בנושא; ‘המלחמה’ – הן מלחמת העולם השנייה והן מלחמות ישראל במרחב המקומי. בשנות התשעים הוא שילב פסי רכבת וקרוניות בפסלי הפלדה – אזכור לשנים האפלות בתולדות המאה העשרים.

טקס חנוכת הפסל שהפיקה המחלקה לאירועים בעיריית באר שבע, התקיים במעמד ראש העיר באר שבע מר רוביק דנילוביץ, מנהלת מוזיאון הנגב לאמנות דוקטור דליה מנור, הפסל יגאל תומרקין ובני משפחתו, ממלאי מקום וסגני ראש העיר, חברי מועצת העיר ואישי ציבור רבים נוספים.

בתום האירוע, העניק ראש עיריית באר שבע מר דנילוביץ’ לאמן תומרקין צילום היסטורי של באר שבע בהקמתה. ראש העיר, הוסיף ואמר, כי; ” מדובר בכבוד גדול לעיר באר שבע שהוצב בה פסל של אחד האמנים הגדולים בעולם. הפסל עוצמה, הזה מבטא את העוצמה של העיר הזו שהתברכה בהון אנושי מופלא. הפסל ללא ספק יהווה מגדלור עבור כולנו “.

דר’ דליה מנור, מנהלת מוזיאון הנגב לאמנות; ” זהו הישג חשוב לעיריית באר שבע שעבודות שלושת “הטנורים” של הפיסול הישראלי בעיר: דני קרוון, מנשה קדישמן ויגאל תומרקין. הצבת הפסל, הנה נדבך נוסף במסגרת המדיניות החדשה להשביח את המרחב העירוני באמצעות אומנות“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן