המועצה מסרה, כי משרד הפנים מנע ממנה כל טיפול בתכנית ההבראה בטענה שיש לעשותם רק לאחר איחודה עם המועצה המקומית גבעת עדה. המועצה פרעה את החשבוניות שהגישו לה חברות הגינון בלא שקיימה פיקוח ומעקב על עבודות הגינון.
המשך מדף קודם
(ב) העסקת חברות לעבודות גינון
בתחילת שנת 1998 העסיקה המועצה 12 עובדים לתחזוקת שטחי הגינון בתחומה. הוצאותיה בתחום זה כולל שכר עבודה והוצאות על קניית חומרים הסתכמו בשנת 1998 בכ-1.2 מיליוני ש”ח. בתכנית ההבראה נקבע, כי עבודות הגינון יופרטו והמועצה תפטר עשרה מעובדי מחלקת הגינון, במטרה לחסוך 400,000 ש”ח בשנה.
(1) ביוני 1999 פרסמה המועצה מכרז לביצוע עבודות גינון וכעבור כחודש חתמה עם חברה א’, שזכתה במכרז, חוזה לביצוע חלק מהעבודות בתחום זה. השטחים שהועברו לאחריות חברה א’ כללו 116 דונם, בתוכם 61 דונם גן ציבורי, 22 דונם חורשות ו-33 דונם פסי ירק.
נקבע, כי תמורת העבודות הכוללת בין היתר שתילת צמחים ופזור חומרי הדברה תשלם המועצה לחברה א’ כ-41,000 ש”ח לחודש. בחוזה עם החברה נקבע, כי תוקפו יהיה לשנה ולמועצה תהיה אופציה להאריכו לשלוש שנים.
נוסף על כך התקשרה המועצה לאחר קיום מכרז ביוני 2000 עם חברה ב’. בהסכם עמה נקבע כי בשלב הראשון היא תתחזק שטח של כ-27 דונם בחורשות וגנים ציבוריים תמורת כ-8,010 ש”ח לחודש. תוקף ההסכם יהיה לשנה ולמועצה תהיה אופציה להאריכו לשלוש שנים.
בשנים 2001 עד 2003 נמסרו לתחזוקת שתי החברות עוד שטחי גינון ובעקבות זאת גדלו גם התשלומים לאותן חברות והוצאות הגינון בכללן. <!–doch binyamina_0024.htm–>