פסח צרכנות

להתכונן לניקיון פסח אך קודם למחסור ב-עוף טרי לחג הפסח

לאור האפשרות של מחסור קל ב'עופות טריים' ועל מנת לצמצם את המחסור ככל האפשר, לקראת ליל הסדר וימי החג הבאים אחריו, קורא משרד החקלאות לציבור הצרכנים להצטייד בעופות טריים מבעוד מועד ולא להמתין ליממות האחרונות שלפני ליל הסדר ◄ משרד החקלאות, עדכן, כי תוגברה אספקת 'העופות הקפואים' במידה ניכרת, כך שלא יחסרו עופות לקראת חג הפסח.
0
0
עופות טריים: להתכונן לניקיון פסח אך קודם למחסור בעוף טרי לחג | עיבוד צילום: שולי סונגו©
עופות טריים: להתכונן לניקיון פסח אך קודם למחסור בעוף טרי לחג | עיבוד צילום: שולי סונגו©

אם אתם כבר מתכוננים לניקיון של פסח, אזי זה אולי קצת מוקדם מדי ואולי אף עדיף שתכוננו ותסדירו את האפשרות למחסור הצפוי בעופות טריים לערב פסח ובמהלך החג ופיקניקים של חול המועד. את הדרמה הצרכנית הזו הטיל אתמול (שלישי, ב’ אדר תשע”ז) לשוק הצרכנות בישראל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר במסגרת היערכותו לקראת חג הפסח וממנה אנו למדים מנתונים שפרסם, כי מבדיקת היצע האספקה של מוצרי מזון בסיסיים לחג, הועלתה האפשרות למחסור קל ב… עופות טריים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כדי לצמצם את המחסור הקל ב‘עופות טריים’ לקראת החג, המשרד קרא לציבור הצרכנים ולרכוש עופות טריים מבעוד מועד, ולא להמתין ליממות האחרונות שלפני ליל הסדר. במקביל, תוגברה אספקת ‘העופות הקפואים’ במידה ניכרת, כך שלא יחסרו עופות לקראת חג הפסח. במסגרת היערכות משרד החקלאות לקראת חג הפסח וכדי למנוע חשש למחסור, הועלתה האפשרות למחסור מועט ב-עופות טריים לקראת חג הפסח עקב ‘מחלת צומת הגידים” בעופות אשר גורמת לפסילת כשרות העוף. יצוין, כי מחלה זו אינה פוגעת בבריאות הציבור.

 דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת דפנה יוריסטה, מסרה ל’פורטל כאן נעים’ כי; על פי בדיקות המשרד בענף, שאינן מסתמכות רק על המלצות מועצת הלול, כיום ישנן מספר לא מבוטל של להקות פטם אשר נפסלות לשחיטה כשרה לאור מחלת “צומת הגידים” שהתגלתה בהם. על פי שיטת העבודה של מרבית המשחטות, לקראת שחיטה, כאשר מתגלה להקה של עופות נגועה ב- 50%, הלהקה כולה נפסלת לשחיטה כשרה.

המשחטות יקדימו את השחיטה של העופות במספר ימים

שכיחות הנגיעות, עולה ככל שמשקל וגיל העוף גדל. לאחרונה, אנו עדים לכמויות הולכות וגדלות של להקות אשר לקראת שחיטתם, מתגלה מחלת “צומת הגידים” או צומת הגידין שהוא מקום ברגלי הבהמה והעוף בו נפגשים מספר גידים מום ב‘צומת הגידים’ הוא אחד מהטריפות ה-אוסרות את העוף או הבהמה מאכילה מן התורה משום “נטולה” ובכך כמויות גדולות של עופות אינם מובאות לשחיטה כשרה כאמור.

בימי שגרה, מחלת “צומת הגידים” אינה משפיעה על היצע מוצרי העוף ברשתות השיווק של העוף הכשר בישראל, כיוון שהמשחטות יודעות לווסת את הכמויות הנדרשות לצריכה בציבור. לקראת חג הפסח בו הביקוש לעוף טרי עולה, עלול להיווצר מחסור בעוף טרי.

במכתב שנשלח אתמול (ג’) לבעלי המשחטות קורא משרד החקלאות אל המשחטות לגלות אחריות ולעשות ככל הניתן על מנת להביא לידי צמצום החשש ממחסור בעוף טרי בחג הפסח, בכך שהמשחטות יקדימו  את השחיטה של העופות במספר ימים, כך שתיעשה כאשר העוף במשקל נמוך יותר, ובכך לצמצם את הסיכוי להימצאות “צומת הגידים“, ובכך להגדיל את כמות העופות הטריים לקראת החג.

בנוסף, כדי לצמצם את האפשרות והחשש למחסור ככל האפשר ומאחר שרוב ציבור הצרכנים, רוכש מוצרי עוף טרי ומקפיא אותו בסמוך לקנייה, נקרא הציבור להצטייד בעופות מבעוד מועד ולא להמתין ליממות האחרונות שלפני ליל הסדר.

כמו כן, עדכן משרד החקלאות, תוגברה אספקת ‘העופות הקפואים’ במידה ניכרת, כך שלא יחסרו עופות לקראת חג הפסח. דוברת משרד החקלאות הוסיפה, כי המשרד, ממשיך לעקוב אחרי זמינות המוצרים לקראת חג הפסח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן