צער בעלי חיים

משרד החקלאות, יממן הקמת כלביות אזוריות

המטרה: שיפור ותכנון פעילות הכלביות בצורה אחידה כלל ארצית ובהתאמה לצרכים בימינו ◄ לטובת העניין יעמיד משרד החקלאות 4 מיליון ₪ מדי שנה, בעיקר בפריפריה ◄ שר החקלאות, אורי אריאל: "המהלך של תמיכה בכלביות אזוריות הוא חשוב והוא חלק ממאמץ כולל של רווחת בעלי החיים".
0
0
שר החקלאות חבר הכנסת אורי אריאל: "צער בעלי חיים הוא חשוב מאוד" ברקע: כלבים
שר החקלאות חבר הכנסת אורי אריאל: “צער בעלי חיים הוא חשוב מאוד”

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הודיע, לראשונה, כי יממן הקמה של ‘כלביות אזוריות’ בכדי לשפר את מצב ה’כלביות הרשותיות’ לצמצום התרבות בעלי חיים המשוטטים בתחום הרשויות המקומיות וליצור אחידות בין כלל הכלביות בכל הרשויות בכל רחבי הארץ. במסגרת זו, יחל המשרד לראשונה, כבר השנה, מטרת המהלך הנה לשפר את הזמינות ואת הפריסה הארצית של הכלביות, לשפר את תנאי ההחזקה של בעלי חיים בכלביות הרשותיות, וליצור סטנדרט תשתיות ארצי אחיד. לצורך כך, גיבש משרד החקלאות, תכנית לתמיכה ברשויות המקומיות על סך 4 מיליון ₪, מדי שנה, בעיקר בפריפריה, בהתאם לקריטריונים הנדרשים.

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים בפייסבוק או בטוויטר.

על תכנית משרד החקלאות, ל’כלביות הרשותיות’ והתמיכה הכספית ברשויות המקומיות, הגיב שר החקלאות חבר הכנסת אורי אריאל; “נושא צער בעלי חיים הוא חשוב מאוד ואנחנו עושים מאמצים רבים כדי לדאוג לרווחת בעלי החיים. המהלך של תמיכה בכלביות אזוריות ישפר משמעותית את התנאים של הכלבים בכלביות וייצור אחידות באופן הטיפול בהם. יש כאן אמירה ציבורית שלכלביות תפקיד חשוב ביותר ומחובתנו לתמוך בהן”.

מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד”ר נדב גלאון; “הגדלת מספר התאים בכלביות תסייע לשיפור רווחת הכלבים, וכן תסייע לרשויות להיערך לגידול באוכלוסיית הכלבים, תקל על תושבי אזורי הפריפריה ותשפר גם את יכולת הרשויות למסור כלבים לאימוץ. כלביות אזוריות יאפשרו איגום תקציבים להקמת כלבייה ראויה ומטופחת שתשרת מספר רשויות שכנות, בחיסכון וביעילות מבלי להתפשר על איכות השירות”.

נוהל התמיכה החדש של משרד החקלאות, ל’כלביות הרשותיות’ והתמיכה הכספית ברשויות המקומיות, יעמיד לרשות איגוד הערים הווטרינרי, אשכול רשויות, הרשויות המקומיות ולחברות עירוניות 4 מיליון ₪ לצורך הקמת כלביות אזוריות (על-רשותית) חדשות או להרחבה של כלבייה קיימת. המשרד, יבחן את זכאות התמיכה על פי מספר התושבים, השטח הגאוגרפי הכלול בתחום השיפוט של אותו הגוף, היחס בין מספר התושבים לבין מספר הכלבים ורמת הסיכון ל’מחלת הכלבת’.

█ משרד החקלאות; יש מקום לעודד הקמת כלביות נוספות

בנוסף, הנוהל החדש מתנה את קבלת התמיכה באימוץ תנאים מחייבים ומינימליים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, לכלביות, בדומה לכלביות קיימות, ביניהם; חובת רופא וטרינר להגיע מדי יום בכדי לבדוק את בעלי החיים; חלוקת שטחים (או מבנים) בין כלבים וחתולים; תאים מוגנים משמש וגשם; אמצעי חימום בחורף; חצר לפעילות בעלי החיים; הימצאות דרגשים בתאים במספר ובשטח המספיקים למנוחה לכל בעלי החיים שבכלוב בו זמנית; דרגשים מוגבהים מהקרקע, ואם עשויים מבטון או ממתכת עליהם גם לכלול בידוד טרמי; הכלבייה היא תהיה פתוחה וזמינה לאימוץ בעלי חיים, לפחות מחצית משעות הפעילות, לביקורים ולמסירת מידע לפונים ועוד.

על פי נתוני משרד החקלאות, כיום מופעלות בכל רחבי הארץ 55 כלביות רשותיות, מתוכן 10 כלביות המופעלות על ידי גורם פרטי עבור הרשויות. פיזור כלביות הרשות ברחבי הארץ תואם את צפיפות האוכלוסייה האנושית ואת צפיפות הכלבים הרשומים ב-מאגר הארצי במשרד החקלאות ורובן נמצאות במרחק נסיעה שאינו עולה על 20-30 ק”מ. עם זאת, מדגישים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, כי; “יש מקום לעודד הקמת כלביות נוספות באזור הגליל הנגב והערבה’ כדי להקל על תושבי אזורים אלה וכן לאור הערכת משרד החקלאות, כי הגידול השנתי באוכלוסיית הכלבים, הנו עומד על 4% בכל שנה”.

את נוהל התמיכה המלא ניתן למצוא באתר האינטרנט של משרד החקלאות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן