תערוכות | מוזיאונים

תצלומים 2004

0
0

תערוכת בוגרי בתי הספר הגבוהים לצילום 2004 – נעילת התערוכה; 30.12.04
תצלומים 2004
כבכל שנה מארח המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי, את בוגרי בתי הספר הגבוהים לצילום ולאמנות בארץ: המדרשה, בית ברל; בצלאל; מכללת הדסה; מכללת ויצו; מוסררה; קמרה אובסקורה והמדרשה לצילום גיאוגרפי.

Tel-Hai Museum photograph 2004_180_01.jpg

כל מוסד קיבל חלל במוזיאון ואוצר את התערוכה בעצמו. גודל החלל, שמחייב צמצום משמעותי בהיקף העבודות ואי מחויבותם של בתי הספר להציג את כל בוגריהם, בניגוד לתערוכות הבוגרים שנערכות בבתי הספר עצמם זמן קצר לפני תערוכה זו, מכוון לאופי תערוכה שונה, מצומצם וממוקד שמלמד על האופן שבו רוצים להציג את עצמם בתי הספר המשתתפים בתערוכה.

הדבר מאפשר נקודת מבט השוואתית גם לגבי התכנים המטופלים בעבודת (האם ניתן להצביע על נושאים דומיננטיים במוסד זה או אחר) וגם לגבי גישות אוצרותיות שונות. למרות שההבדלים בין בתי הספר לא גדולים, ניתן להצביע על שינויים בדגשים ובמגמות.

לדוגמא, בי”ס לצילום מוסררה, שנתפס כמוסד שמטפל בסוגיות חברתיות ומקפיד על קשר עם הקהילה שסובבת אותו מציג השנה עבודות שברובן הגדול עוסקות באני הפרטי ובתולדות האמנות.

מיה שפילמן, מצלמת את עצמה במקומות שונים בארץ אשר מייצגים את המצב הנפשי קיומי של הצלמת/מצולמת.

sagit zalif_215k-n_01.jpg

באקדמיה לאמנות בצלאל, לעומת זאת, ניתן לראות הפניית מבט החוצה, וטיפול בסוגיות חברתיות שמעסיקות את החברה הישראלית וזה בשונה מהמגמה ששלטה שם בשנים האחרונות. אולגה בריקו, מצלמת תמונות שחור לבן בעלות ניחוח נוסטלגי של עבר ארצישראלי, איתי זיו מביים משפחה חרדית וירון לשם מציג נוף מנקודת מבט צבאית – כמטרה.

באופן כללי ניתן לראות התייחסות גוברת לנושאים שקשורים במציאות הישראלית, הביטחונית והחברתית וכן הפניית המבט החוצה אל המציאות שסובבת אותנו: כך נסרין מזאוי ממכללת ויצו חיפה שמצלמת דיוקנאות של גברים פלסטינים בני 20-30 ללא סממנים מזהים ועל ידי כך שואלת אודות סטיגמות והבניית זהות.

או דנה סרור, מהמדרשה לצילום גיאוגרפי שמתעדת את ההתנהלות היומיומית סביב החומה הנבנית בשטחים.

אסף אפרתי ממכללת הדסה מאמן קבוצת כדור סל של אנשים עם פיגור שכלי ובעזרת התצלומים מביים את “חלומם” ובוחן את תגובתם למציאות המדומה שיצר בעזרתם ושבה הם משתתפים כמצולמים. “החלטתי באמצעות המצלמה להעניק להם הזדמנות לראות את עצמם דרך הפנטזיות והחלומות הכמוסים שלהם” מספר אסף.

או אמיר לוסקי, בי”ס לצילום מוסררה שגדל בחצור הגלילית ועזב את העיר, חוזר ומתבונן בה ממרחק של שנים.

במקביל לפתיחת התערוכה יקיים המוזיאון יום עיון שיעסוק בקשר שבין צילום, אמנות וחברה לבוגרי בתי הספר ולקהל חופשי.

המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי: ימי ושעות פתיחה לקהל; -א’-ה’ 08:00-16:00, ו’ – סגור, שבת – 10:00-17:00 כניסה בתשלום מבוגר; 18 ₪, ילד/סטודנט; 14 ₪, פנסיונר; 9 ₪. טלפון המוזיאון לצילום: 04-6950769.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן