ראש המועצה האזורית עמק חפר, נחום איצקוביץ דרש גם הצורך בהחזרת השוטר הקהילתי לבת חפר, הצורך בניידות נוספות לשרות המש”ק ותיגבור הנוכחות והפעילות של המשטרה באזור.
ראש המועצה האזורית עמק חפר, נחום איצקוביץ פנה למפקד מחוז מרכז במשטרת ישראל, ניצב בני קניאק, בבקשה, כי יגביר פעילות ונוכחות המשטרה ברחבי עמק חפר, זאת בעקבות עליה חדה במקרי עבירות רכוש ותחושת ירידה ברמת הבטחון האישי בישובים.
nahom_hicItzkovitz+kniak benny_215_01.jpg
בפגישת עבודה עם בכירי הקצינים במחוז, במרחב ובמשטרת נתניה קבל איצקוביץ על בעיות בנושאי תנועה ובצורך בהכוונת תנועה במספר צמתים בעייתים, בעיות בנושא אבטחת מוסדות חינוך, עליה חדה בפריצות, אפילו לאור יום, לבתים ברחבי עמק חפר כדוגמת הישובים בית ינאי ואביחיל.
עוד דנו בישיבה על הסיכונים הבטיחותיים והבטחוניים הנובעים מפעילותו של מתחם יריד כפר ויתקין והצורך לסגור את המקום.
פרק מיוחד בפגישה עסק בנושא השיטור הקהילתי, הצורך בהחזרת השוטר הקהילתי לבת חפר, הצורך בניידות נוספות לשרות המש”ק ותיגבור הנוכחות והפעילות של המשטרה באזור.
ניצב בני קניאק, אמר, כי פתיחת נקודת המשטרה בכפר יונה, לתקופת נסיון של מספר חודשים, תהפוך את שרותי המשטרה לנגישים יותר וזמינים יותר לתושבי האזור. כן הינחה לתת מענה מיידי לעוד רכב למש”ק עמק חפר והבטיח גיבוי מוחלט לביצוע צווי הריסה שיפוטיים או ניהוליים לעסקים הפועלים ללא רשיון תוך סיכון ביטחונם ובטיחותם של לקוחותיהם.
קניאק ואיצקוביץ קבעו לעצמם כיעד לשנת 2005 הקמת ית”מ – יחידת מתנדבי תנועה בעמק חפר, להם תינתן ניידת, שיסייעו במשימות התנועה ברחבי עמק חפר.
בפגישה השתתפו תנ”צ אהרון פרנקו סגן מפקד מחוז מרכז, נצ”מ אבי בירן מ”מ מפקד מרחב השרון, נצ”מ ברונו שטיין המפקד היוצא של משטרת נתניה, סנ”צ רון גרטנר, המפקד הנכנס של משטרת נתניה, יו”ר ועדת בטחון במועצה, רונן בן נון, קב”ט המועצה, דוד שוהם וקציני מג”ב בכירים באזור.
בעקבות פגישה זו, הגיעו לישיבת עבודה במועצה מפקד מתנ”ע מרכז, סנ”צ דורון ישראלי, קצין תנועה מרכז סנ”צ ישראל ג’יבלי וקצין תנועה מרחבי כדי לדון בכל בעיות התנועה ברחבי עמק חפר.
סוכם, כי יתקיימו פעולות אכיפה בקטע הדרך מצומת חפר לכפר ויתקין, מכפר הרא”ה לאחיטוב וכן תתבצע פעילות למניעת מעבר לכלי רכב כבדים על גשר בחן – גן יאשיה.
עוד סוכם על הכשרת 15 חברים מגבעות החיים כמתנדבים בית”מ שיבצעו הכוונת תנועה בצומת בין גבעות החיים.
איצקוביץ וקציני מתנ”ע קבעו דרכים כדי ליצור לחץ משותף על מע”צ לקדם פתרונות קצרי טווח וארוכי טווח בצמתים ובכבישים הבעייתים.