חוק זה בא לדרוש זכויות לאומית לא לערבים כיחידים אלא למיעוט הערבי כלאום, ובכך חידושו וסכנתו לאופיה היהודי של המדינה.
בשקט בשקט ובלי שאנחנו נרגיש, עלולה הצעת חוק אחת, תמימה רק לכאורה, לעשות שינוי מהותי בדמותה של ישראל, ולהפוך אותה ממדינה יהודית למדינה דו-לאומית. את הצעת החוק התמימה לכאורה מגיש חה”כ אחמד טיבי, והיא עומדת להצבעה בוועדת החוקה של הכנסת.
shaulyahalom_180_01.jpg
בשקט בשקט ובלי שאנחנו נרגיש, עלולה הצעת חוק אחת, תמימה רק לכאורה, לעשות שינוי מהותי בדמותה של ישראל ולהפוך אותה ממדינה יהודית למדינה דו-לאומית.
את הצעת החוק התמימה לכאורה מגיש חה”כ אחמד טיבי, והיא עומדת להצבעה בוועדת החוקה של הכנסת.
“מטרת חוק זה – אומרת ההצעה – להגן על הזכויות האזרחיות של המיעוט הערבי, ולהביא לשותפות אזרחית שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים ולנציגות המתאימה במוסדותיה על יסוד שותפות אזרחית מלאה ושווה, וזאת בכדי לעגן בחוק את מחוייבות המדינה לשוויון הערבים בישראל”.
לכאורה, הכל טוב ויפה ונאור. כאשר מתרגמים את החוק הזה לשפת הביצוע, המשמעות היא נפילתם של המאפיינים שנועדו לבטא את היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית. במסווה של דאגה לזכויות אזרח, מכניסים לנו בדלת האחורית את זכויות הלאום הערבי. כאשר זכויות הערבים לא כיחידים אלא כלאום, מקבלות שוויון לזכויות היהודים כלאום – המשמעות היא הפסקת הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית.
שיהיה ברור: איני בא לשלול שיוויון זכויות לכל אזרח מאזרחי ישראל. שוויון זה כבר מעוגן בחקיקה ובפסיקה חד-משמעית של בית המשפט העליון, כערך יסוד במדינה.
אולם חוק זה בא לדרוש זכויות לאומית לא לערבים כיחידים אלא למיעוט הערבי כלאום, ובכך חידושו וסכנתו לאופיה היהודי של המדינה.
tibi_ahmed_100_002.jpg
בשנים האחרונות חלה שחיקה עצומה בעניין זה. בית המשפט העליון אסר – בפרשת היישוב קציר – על ההתיישבות יהודית להמשיך להתקיים ככזאת, למרות שהתיישבות יהודית עמדה תמיד בבסיס המעשה הציוני.
חה”כ אחמד טיבי, אינו מסתפק בפסיקת בית המשפט העליון , כשם שאינו מסתפק בהובלת מקהלת ההזדהות עם ערפאת שתשיר עימו: “אנו הולכים לירושלים מליוני שאהידים”, תוך דבקות בהקמת מדינה פלשתינאית שבירתה ירושלים לצד מדינת ישראל.
נוכח אוזלת ידה של החקיקה הציונית בכנסת הוא מוביל עתה חקיקה שתבטל את מעמדה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. את התהליך הזה חייבים לעצור, לפני שנתעורר לבוקר חדש, שבו המשפט “בארץ ישראל קם העם היהודי” ייהפך להיסטוריה בלבד.
מובא מאתר ח”כ שאול יהלום. לאתר לחצו כאן המאמר פורסם לראשונה, בתאריך 17.9.2002.
Add Comment