עיקר הביקוש באירופה וצפון אמריקה הוא לדבש מפרחי בר
מכוורת עמק חפר ייצאה בחודש דצמבר 35 אלף צנצנות דבש לארצות הברית, קנדה ובריטניה. הצנצנות שימשו ברובן לאריזות שי שנמכרו לקראת חנוכה וחג המולד.
honey_id=3817_100_01.jpg
מנכ”ל מכוורת עמק חפר, יורם פז, בצילום משמאל, למטה, מסר שעיקר הביקוש מצד הצרכנים היה לדבש מפרחי בר. דבש פרחי בר מופק מדבורים הרועות בשטחים פתוחים, ואשר אוגרות צוף מצמחי תבלין ופרחי בר האופיניים לארץ ישראל ולכן גם טעמו של הדבש הוא יחודי.
יורם פז, ציין שאחד מיתרונות הדבש הישראלי הוא הכשרות. זהו יתרון ברור בשיווק לקהל היהודי שומר המסורת אבל מסתבר למרבה ההפתעה שגם הקהל הנוצרי מעדיף מוצרי מזון כשרים מתוך הנחה שהם בדוקים, בטוחים ובריאים יותר ממוצרי המזון האחרים.
בימים אלו, נערכת מכוורת עמק חפר ליצוא דבש לקראת חגי הפסח והפסחא ומנהלת מו”מ עם רשת שיווק גדולה בבריטניה ורשת שיווק בארצות הברית.
yoram_paz_100_001.jpg
מכוורת עמק חפר, היא המכוורת השניה בגודלה בישראל ומאגדת כוורנים מעמק חפר, השרון, אלונה, הגליל ורמות מנשה.
בשנת 2003 רשמה המכוורת גידול של 25% במכירות בארץ ובחו”ל. אחד הגורמים לכך הוא תהליך ההסמכה שעברה המכוורת לקבלת תו תקן ישראלי ובכך היתה ליצרנית הדבש הראשונה והיחידה עד כה בישראל שמחזיקה בתו תקן לדבש.
מוצרי המכוורת נמכרים ברובם ברשתות השיווק תחת המותג של הרשת: “לידר פרייס” בקו אופ ו”סופר קלאס” ברשת השופרסל.
Add Comment