תערוכות | מוזיאונים

גברים בעירום קבוצתי, המתנחלים החדשים ופערים חברתיים

0
0

בתערוכה השנתית של בוגרי בתי הספר הגבוהים לצילום; המוזיאון הישראלי לצילום גן התעשייה תל-חי, פתיחה: 12.12.03, נעילה: 30.3.04
גברים בעירום קבוצתי, המתנחלים החדשים ופערים חברתיים
בחינת הזהות האישית ,עומדת בבסיס העבודות המוצגות בתערוכה השנתית של בוגרי בתי הספר הגבוהים לצילום במוזיאון הישראלי לצילום בגן התעשייה בתל חי שתפתח באמצע חודש דצמבר.

yael_k_215_01.jpg

בתערוכה עבודות העוסקות בגברים בעירום קבוצתי והתמודדותם עם אבל, בכי וחולשה, המתנחלים ה”חדשים” – קיום עצמי והתנתקות מהממסד הופכת לדת החדשה, פערים חברתיים, יחסים קונפליקטואלים במשפחה ועוד.

בתי הספר המציגים בתערוכה: מכללת ויצ”ו לעיצוב חיפה, קמרה אובסקורה תל-אביב, המדרשה למורים ולאמנות בית ברל מכללת הדסה ירושלים, בית הספר לצילום מוסררה ירושלים, המדרשה לצילום גיאוגרפי תל-אביב.

אריה שגיא, אוצר התערוכה אומר: “העברת העבודות למוזיאון והקצאת חלל לא גדול לכל בית ספר מחייבת הערכות ושיקולים אוצרותיים שונים מאלו שהינחו את תערוכות הסיום השנתיות.

בעוד שבתערוכות הסיום מקצה בית הספר לכל בוגר, חלל תחום בו הוא מציג את עבודתו ועל ידי כך מופנה המבט, בראש ובראשונה לגוף עבודות אחד, המבודד ולעיתים מנותק מהמכלול.

Talia_hazan_215_02.jpg

הרי שבתערוכה זו, לא ניתן להתעלם מהמכלול, מחוייבות שונה הכופה את עצמה על המציגים ויוצרת דיאלוג אחר, צורני ותוכני, בין העבודות, חושפת קשרים חדשים, מדגישה מגמות ומצביעה על שיקולים שונים שהנחו את אוצרי התערוכות בבואם להציג חלק מעבודות בוגריהם.

אופי התערוכה מכוון למבט השוואתי, לחיפוש אחר המייחד, המבדיל והמשותף, בין כלל הבוגרים. האם מיקומו הגיאוגרפי של מוסד בנוסף למציאות קונקרטית, פוליטית, חברתית ותרבותית משפיעים על הדימוי והתכנים? האם תפיסה תיאורטית – אסתטית דומיננטית יותר במוסד זה או אחר?

בחינת העבודות מראה שנמשך העיסוק האישי ב”אני” שמתבונן ברגשותיו, תחושותיו, מחשבותיו ומציג את ממצאיו לקהל. נמשך המבט הבוחן, הביקורתי כלפי נורמות תרבותיות, חברתיות שהתמסדו היטב. כך בנוגע לאישה, מעמדה ותפקידיה המסורתיים, מוסד המשפחה. עיסוק בסוגיות קונקרטיות, בהוויה עכשווית וספציפית למקום, לזמן ולבעיות המדינה וכן נמשך הדיאלוג עם זרמים באמנות בכלל ועם מדיום הצילום בפרט”

השנה, מקיים המוזיאון לצילום בסיוע קרן רבינוביץ לאמנויות תל אביב, ביום פתיחת התערוכה יום עיון: “הדק החיים, הדק המצלמה והסיפור האמיתי” ויוקדש למכלול פעילותו האמנותית של דוד פרלוב, אשר תערוכה מקפת שלו מוצגת במוזיאון לצילום.

boba_t180_01.jpg

ביום העיון שיתקיים ב-12 בדצמבר בשעה 11:30, ישתתפו אוצרי אמנות, צלמים, מרצים בבתי הספר לקולנוע ואמנות ועוד ביניהם: רותי אופק, אוצרת המוזיאון הפתוח בתפן, שוקה גלוטמן- אמן ואוצר תערוכת דוד פרלוב, ד”ר ענת זינגר, חוקרת ומרצה באוניברסיט ת”א, יכין הירש, צלם ומבקר, יאיר לב, במאי ומרצה בבי”ס לקולנוע ע”ש סם שפיגל, יצחק בן נר, סופר ועוד.

המוזיאון הישראלי לצילום, גן התעשייה תל-חי – לפרטים: נא לפנות לשרה בטלפון: 04-6950769. WWW.OPEN-MUSEUMS.CO.IL

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן