מקבץ יום ג
♥♥ ♦ ☺ ▼ ▲ © ◄ ◄ ◄ J | |||| ● ● ● ● ● ● ◄ ◄ ◄ ◄ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ • ■ ♦ ☺ ▼ ▲ ◄ © ● ₪ • ◄ ◄ • ■ ■ ♦ ☺ ▼ ▲ © ■ • ■ ♦ ☺ ▼ ▲ ◄ © J | |||| ● ● ● ● ● ● ◄ ◄ ◄ ★ ★ ★ ★ ★ ★
——————–₪ ₪₪ ₪ ₪ ₪—————————–
www.Kan-Naim.co.il_logo_15-10-08
הצעת מחיר
sales@livecms.co.il
——————————-
מופלטה מרוקאית למוצאי חג הפסח
מתכון פשוט וטעים להכנת מופלטה
החומרים לבצק המופלטות (כמות ל-20 יחידות)
1 ק”ג קמח
3 כוסות מים
2 כפות שמן
1 כפית מלח
לרידוד וטבילת כדורי הבצק
קערה ובה 1 כוס שמן (קנולה או תירס)
להגשה
חמאה או דבש
אופן ההכנה:
הכנת הבצק:
שמים בקערה את הקמח, המים, השמן והמלח, מערבבים ולשים כ-10 דקות, עד לקבלת בצק רך אך לא דביק.
רידוד הבצק:
* מורחים מעט מהשמן על משטח נקי. מניחים עליו את הבצק.
* מחלקים את הבצק ל-20 כדורים שווים (כגודל קלמנטינות)
* מניחים את כדורי הבצק על המשטח המשומן.
* מכסים בניילון נצמד ומשהים ל-20-30 דקות.
* מכינים לצד הכיירים את הקערה עם השמן.
* דואגים למשטח עבודה נקי.
* מחממים מחבת טפלן רחבה.
* משמנים את הידיים.
* לוקחים כדור בצק, טובלים בשמן, מניחים על המשטח, ו”פותחים” אותו על-ידי מתיחתו בידים משומנות, לעיגול בעובי 2 מ”מ ובקוטר המחבת.
* מניחים במחבת ומטגנים מצד אחד לגוון זהוב (אין צורך לשמן את המחבת)
* הופכים, כך שהצד שטוגן נמצא כלפי מעלה.
* בנתיים, “פותחים” את כדור הבצק הבא ומניחים אותו במחבת על הצד המטוגן של המופלטה.
* שוב הופכים את הבצק, כך שהבצק הלא מטוגן יהיה כלפי מטה, על תחתית המחבת והמופלטה המוכנה מלמעלה, ומטנגים עד לזהבה מצד אחד של המופלטה השנייה.
* חוזרים על הפעולות, עד שנוצר במחבת ערימה של כל המופלטות – כולן מוזהבות משני הצדדים וכל מופלטה שומרת על החום של הקודמת.
להגשה: מורחים חמאה או דבש או שניהם ע”ג המופלטה – ובתיאבון.
תרבחו ותסעדו
טיפים מבית יד מרדכי לבדיקת איכות שמן הזית
לאחר התהליך יש לבדוק האם ההתרשמות הראשונה היא של מתיקות או מרירות. לזית ירוק יש טעמים מרירים וחריפים המזכירים עשבים וירקות ירוקים, בשמן של זית בשל יש פחות חריפות, ואפיון פירותי יותר, ואילו שמן של זית שחור כמעט שאין בו מרירות וחריפות
כדי להבחין בין שמנים ולהתאימם לצרכים שונים חשוב לדעת כי קיימות דרגות איכות שונות של שמן זית (כתית מעולה, כתית וכו’) דרגות אלו יכולות לעשות את הסלקציה הראשונית. בנוסף ישנו מדד חשוב של טעם וריח- כדי לבחור שמן זית צריך לטעום אותו.
איך טועמים שמן זית
מוזגים מעט שמן זית לכוס נקייה, יבשה וללא ריחות. מחממים כחצי דקה בין כפות הידיים כדי לשחרר את השמנים האתריים שבשמן ויחד איתם את הריחות. מקרבים לאף ונושמים באיטיות מספר פעמים. יתכן שהריח יהיה מורכב ויתכן שיהיה פשוט וחד משמעי, אך בשמן טוב חייב להיות ריח טרי ורענן.
טועמים, מי שמסוגל לשתות שמן שילגום מספר טיפות ויניח לשמן להתגלגל על פני הלשון ובחלל הפה ללא בליעה. אחרי מספר פעמים משתמשים בלשון כמו בכפית ומכוונים אותה כלפי הלסת העליונה, פותחים מעט את הפה שואפים אוויר פנימה בכמה שאיפות קטנות ומהירות. תערובת השמן והאוויר תכסה את הפה ותאפשר לחוש במגוון הטעמים.
לאחר התהליך יש לבדוק האם ההתרשמות הראשונה היא של מתיקות או מרירות? האם מרגישים טעמים נעימים של פרי או טעמים בעייתיים כמו טעם מתכת או מרירות מוגזמת. כעת יש לבלוע את השמן ולשים לב לטעם הסופי, שעשוי להיות שונה מזה שחווינו בהתחלה.
לשמנים מסוימים יש מה שנקרא “סיום פלפלי”, מין תחושת בעירה קלה בעת הבליעה. זה נחשב דווקא ליתרון, ומאפיין בין היתר שמנים איכותיים.
לאלו שלא מסוגלים לבלוע שמן נטו, יכולים לטבול מעט לחם לבן ותפל בשמן ולשאוב את השמן מתוך הלחם. בין טעימה לטעימה מומלץ לשתות קצת מים ולאכול פלח תפוח, שחמיצותו מפרקת שומן ועוזרת להכין את החיך לטעימה הבאה.
אילו טעמים לחפש
כשמדברים על טעמי פרי בשמן זית, מתכוונים קודם כל לטעמו של פרי הזית. הכוונה לריחו של פרי טרי מהעץ, ולא של זית משומר. קיטפו עלה של זית, שפשפו בין הידיים והריחו. זהו הריח. כמובן שריח הפרי משתנה לפי הזן ולפי מידת הבשלות של הזית.
לזית ירוק יש טעמים מרירים וחריפים המזכירים עשבים וירקות ירוקים, בשמן של זית בשל יש פחות חריפות, ואפיון פירותי יותר, ואילו שמן של זית שחור כמעט שאין בו מרירות וחריפות, הוא אפילו קצת מתוק. מומחי שמן הזית אכן מדברים על טעם במונחים של “ירוק” “בשל” ו”שחור”.
חוץ מפרי הזית, אתם עשויים להבחין בטעמי פירות אחרים (ממש כמו בטעימות יין): תפוח, בננה, ליצ’י, שקדים ואגוזים, מלון, עגבניות (בעיקר גבעולי עגבניות), אפרסק ועוד.
מעט מרירות תורמת לטעמו של השמן, כך גם חריפות מסוימת. בסך הכול צריכים הטעמים להיות נעימים ומאוזנים.
——————–
שר החינוך: משרד החינוך, נערך להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21, כבר בשנת הלימודים הבאה, תשע”א
שר החינוך, גדעון סער: ” התוכנית מהיעדים המרכזיים במסגרת תוכנית היעדים של משרד החינוך ◄ קיימות כיום יוזמות עצמאיות ונקודתיות ל’תקשוב’ במערכת החינוך, ויש צורך חיוני בתוכנית לאומית לתקשוב ◄ תינתן עדיפות ליישובי הפריפריה בצפון ובדרום תחילה.
שר החינוך, גדעון סער, הציג בפני ועדת החינוך של הכנסת את התוכנית להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 אשר גובשה במשרדו.
שר החינוך ציין, כי התוכנית שהוצגה לאחרונה לראש הממשלה ולאגף התקציבים באוצר, הינה מהיעדים המרכזיים במסגרת תוכנית היעדים של משרד החינוך.
שר החינוך, סער, מסר, כי; “קיימות כיום יוזמות עצמאיות ונקודתיות לתקשוב במערכת החינוך , ויש צורך חיוני בתוכנית לאומית ל’תקשוב’”.
’תוכנית התקשוב’, כוללת ארבעה עוגנים, והצלחתה מותנית בביצוע כל מרכיביה בו זמנית;
א. תשתיות פיזיות (הכוללות, בין היתר, מחשב נייד לכל מורה, מקרן בכל כיתה, אינטרנט בפס רחב ומחשב נייד ביחס של 1:5).
ב. תחזוקה שוטפת.
ג. הכשרת כח ההוראה.
ד. פיתוח תכנים דיגיטאליים במקצועת הליבה בכל שכבות הגיל.
השר סער, הדגיש, כי הנחה את הדרג המקצועי במשרדו להתחיל בהערכות ליישומה של התוכנית כבר בשנה”ל הבאה (תשע”א), תוך מתן עדיפות ליישובי הפריפריה בצפון ובדרום, תחילה.
————————
מסיבת כיתה
מאת: ציפי שחרור
איורים: נורית צרפתי
הוצאת צפרא, 80 עמודים כריכה קשה
על הספר מסיבת כיתה:
מקבץ סיפורים קצרים לבני הנעורים, שמפגישים את הקורא הצעיר והמתבגר עם החיים האמיתיים סביבו ועם תופעות עכשוויות המלוות את גיל ההתבגרות.
ציפי שחרור, טווה עלילות שחלקן בלשיות ומותחות, ומשרטטת בין שורותיה את עולמם של בני הנוער. הסיפורים מזמינים את הקורא להתמודד עם קשיי התבגרות, המציאות הוירטואלית של עידן האינטרנט, חרם ואלימות ועם יחסים בעידן של מלחמה ועוינות בין יהודים לערבים. המציאות של בני הנעורים נחשפת דרך גילויים של חברויות אמיתיות, יריבויות ומחוות של אהבה ונתינה.
כל אחד מהסיפורים בקובץ מאפשר לקוראיו מבט ישיר ונוקב על סוגיות מורכבות ובהן מקובלות חברתית, התייתמות, נטישה, מוגבלויות פיזיות, דו קיום, מפגש עם האחר והשונה, מסיבות כיתתיות וניצני התאהבות.
הסיפורים בספרה של שחרור כתובים בשפה קולחת. דמעה, צחוק ופואנטות בלתי צפויות עושים את הספר הזה ל-’מסיבת כיתה’ שכולם רוצים להשתתף בה. הסיפורים כתובים בדקות אבחנה ונוגעים ברגישות באתגרים מורכבים של בני נוער בישראל של המאה ה-21.
בין הנושאים שנפרשים בפני הקוראים;
הכרות והתאהבות באמצעות רשת האינטרנט, ידידות בצל מלחמה ועיינות, דימוי עצמי נמוך, מוגבלות פיזית, הינתקות מסביבת ילדות וכורח לעבור למקום חדש. המציאות מאלצת את גיבורי הסיפורים להיאבק על שמירה על תום הנעורים בצבת האלימות, שבעטיה הם נאלצים לחוות התבגרות מוקדמת.
על ציפי שחרור (sharoor@netvision.net.il www.zippi.co.il ):
ציפי שחרור, סופרת ומשוררת אהודה ומוערכת, פרסמה ספרים רבים לילדים, לנוער ולמבוגרים. ספריה זיכוה פעמיים בפרס ראש הממשלה לספרות ובפרסים נוספים. חיברה עד כה 29 ספרים, מהם 16 ספרים לילדים ונוער ו- 13 ספרי פרוזה ושירה. בין הבולטים בספריה: אלימות בשכונה, קרסוליה בחלל, אימא היא גם אבא, תעלומת הבול הנדיר, אהבה ממבט שני, קרסוליה – עלילותיה של ילדת פלא ועוד.
ציפי שחרור, מכהנת גם כעורכת כתב העת לספרות “מאזנים”, מטעם אגודת הסופרים בישראל.
————————–
Add Comment