חברת “דרך ארץ”, בהיותה רשות תמרור קבעה סדרי תנועה, שילוט והכוונה ללא כל התייעצות או העברת מידע למועצה
“עם פתיחת מחלף ניצני עוז נוצר מצב קשה ומסובך ונוצרה החמרה בהסדרי התנועה בכניסה וביציאה מבת חפר, בכניסה וביציאה מצומת אמץ – אחיטוב ובהמשך גם על הישובים אחיטוב וגבעות החיים עד לצומת כפר הרא”ה”.
101X133_nahom_01.jpg
דברים אלה כותב ראש המועצה האזורית עמק חפר, נחום איצקוביץ, למפקחת על התעבורה במשרד התחבורה, אדריכל מתיה עינב.
איצקוביץ, קובל על כך, כי מדי יום מתרחשות תאונות או כמעט תאונות וכן פקקים עצומים, על העובדה כי חברת “דרך ארץ”, בהיותה רשות תמרור קבעה סדרי תנועה, שילוט והכוונה ללא כל התייעצות או העברת מידע למועצה, וכן כי גם פניותיו למשטרת ישראל לבצע אכיפה והכוונה נדחו בטיעונים של בעיות תקציב וקדימויות אחרות של המשטרה.
בעיה נוספת היא גשר כביש בחן, שאינו בנוי לעומסי התנועה והמשאיות הכבדות העוברות עליו, המהווה סכנה בטיחותית, ומחייב מניעת תנועת רכבים במשקל מעל 20 טון, מעליו.
איצקוביץ, ביקש מהמפקחת על התעבורה, כי תזמן באופן מיידי את כל הגורמים להם נגיעה למכלול הבעיות המצוינות, בתוכם משרד התחבורה, מע”צ, חברת חוצה ישראל ומשטרת ישראל, לצורך מציאת פתרונות מידיים בטרם יקרו אבדות בנפש.
בתשובה לפנייתו הבטיחה המפקחת על התעבורה לבחון פתרונות זמינים ומידיים לפתרון הבעיות ובימים אלה מתנהלים דיונים בין הגורמים המקצועיים במועצה למפקחת בנושא.
כמו כן, התקיים סיור משותף לבכיר במשטרת התנועה ואיצקוביץ באזורים הבעייתים כדי לבחון את מכלול הבעיות וחלקה של המשטרה במתן מענים ופתרונות.
Add Comment