נקבע שלא רק יוצריו אלא כל מי שמשתמש בדואר האלקטרוני ככלי למשלוח מודעות פרסום, ללא הסכמת הנמען, עובר על החוק.
בעקבות ההבנה כי תופעת “דואר הזבל” באינטרנט הופכת לאיום ממשי על יעילות השימוש בו, ולאור מחקרים לפיהם עלות ההתמודדות עם תופעת ה”Spam” בקליפורניה תעלה על 10 מיליארד דולר, נחקק בקליפורניה חוק האוסר על משלוח מודעות פרסומיות דרך האינטרנט ללא הסכמת הנמען.
stop_junk_email_100_01.jpg
החוק החדש, קובע את גובה הקנס החל מ-$1,000 על כל מודעת פרסום הנשלחת ועד למיליון דולר בסך הכל. בנוסף, יוכל הנמען לתבוע את השולח בגין נזקיו.
מפני המחוקק לא נעלמו הקשיים באיתור היוצרים של ה”ספאם”, ובכדי להתמודד עם התופעה, נקבע שלא רק יוצריו אלא כל מי שמשתמש בדואר האלקטרוני ככלי למשלוח מודעות פרסום, ללא הסכמת הנמען, עובר על החוק.
CALIFORNIA BUSINESS AND PROFESSIONS CODE DIVISION 7, PART 3, CHAPTER 1
* מובא באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין”