130,600 כניסות תיירים לארץ בחודש אוגוסט 2003 – עליה של 52 אחוז בכמות הנכנסים בהשוואה לאוגוסט אשתקד, ו-12 אחוז יותר בהשוואה לאוגוסט 2001.
בחודש אוגוסט נרשמו יותר מ-130 אלף כניסות תיירים למדינת ישראל – עליה של 52 אחוז בהשוואה לאוגוסט אשתקד ו-12 אחוז יותר מאוגוסט 2001.
elon_beni_100_01.jpg
כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד התיירות שנמסרו היום לפרסום. מהנתונים עולה, כי בחודשים יולי ואוגוסט 2003 – נרשמו יותר מ-100 אלף כניסות בחודש. הפעם הקודמת שבה נרשמו יותר מ-100 אלף כניסות היתה בחודש אוגוסט 2001.
מניתוח הנתונים עוד עולה, כי בחודש אפריל 2003 עד סוף חודש אוגוסט 2003 נרשמו 485,500 כניסות תיירים לישראל – עליה של 42 אחוזים לעומת אפריל עד אוגוסט אשתקד (341,800).
מגמת העליה במספר התיירים הולכת וצוברת תאוצה מאז חודש אפריל – תום המלחמה בעירק. בחודש אפריל 2003 נרשמה עליה של 16 אחוז בכמות התיירים בהשוואה לאפריל אשתקד; בחודש מאי נרשמה עליה של 36 אחוזים; בחודש יוני נרשמה עליה של 44 אחוז בכמות התיירים בהשוואה ליוני אשתקד; בחודש יולי עליה של 54 אחוז בהשוואה ליולי אשתקד ובחודש אוגוסט, כאמור, עליה של 52 אחוז.
119,800 כניסות בחודש אוגוסט היו בדרך האוויר – עליה של 53 אחוזים; 10,500 כניסות היו בדרך היבשה ו-300 כניסות היו בדרך הים. מתוך הכניסות בדרך היבשה – 5,700 היו דרך תחנת הגבול עם ירדן ועוד 4,700 דרך תחנת גבול אילת.
מהנתונים עולה, עוד, כי בשמונת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 649,300 כניסות תיירים לישראל – 16 אחוז יותר מכניסות התיירים בינואר עד אוגוסט אשתקד. נתון זה מרשים במיוחד, אם ניקח בחשבון את תקופת מלחמת המפרץ בתחילת השנה – שפגעה קשות בתיירות הנכנסת למדינת ישראל.
מתוך כלל הכניסות בשמונת החודשים הראשונים של השנה – 595 אלף היו בדרך האוויר (עליה של 18 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד). עוד 52,100 כניסות היו בדרך היבשה – עליה של 2 אחוז לעומת ינואר עד אוגוסט 2002 – ו-2,200 כניסות היו בדרך הים.
מניתוח הנתונים עולה כי ממוצע הכניסות בחודשים יוני עד אוגוסט 2003 – עמד על כ-90 אלף (קצב גידול של כ-6.5 בממוצע מדי חודש).
שר התיירות, בני אלון, בצילום, משמאל למעלה, אומר כי נתוני חודש אוגוסט מצביעים על המשך מגמת ההתאוששות בתנועת התיירות מאז חודש אפריל (תום תקופת המלחמה בעירק).
לדבריו, תגבר תנועת התיירות גם בחודשים הקרובים. השר אלון, מדגיש, כי הנתונים מוכיחים את הצלחת פעילות השיווק האינטנסיבית בחו”ל – שנוקט משרד התיירות.