“אדם טבע ודין” לשר יוסף פריצקי:
יש לעבור בהקדם לשימוש בבנזין נטול עופרת
yarok_100_01.jpg
עמותת “אדם טבע ודין”, פנתה לשר לתשתיות לאומיות, יוסף פריצקי בדרישה, כי יוציא בהקדם צו אשר יחייב החלפת הבנזין מסוג 96 אוקטן (המכיל עופרת), בבנזין נטול עופרת עם תוסף מתאים.
סמנכ”ל “אדם טבע ודין”, עו”ד ציפי איסר-איציק, ציינה, במכתבה לשר, כי וועדת הכלכלה של הכנסת קבעה כבר ביולי 2001, כי המעבר לשימוש בבנזין נטול עופרת, יעשה עם פרסומו של תקן רשמי לבנזין נטול עופרת, אשר יכלול תוסף אלטרנטיבי כתחליף לעופרת.
עו”ד איסר-איציק, הוסיפה, כי לאור העובדה שב-30 לאפריל 2003, פרסם מכון התקנים, תקן לבנזין עם תחליף עופרת (ת”י 90 חלק שלוש – בנזין לרכב מנועי), הרי שבכך הוסרה המשוכה האחרונה שעמדה בפני הוצאת הצו שישלים את הליך הוצאת העופרת מהבנזין.
Faritsky Yosef Yitzhak _101X133_01.jpg
עו”ד איסר-איציק, כתבה לשר פריצקי, בצילום משמאל, כי: “בדיקות מקצועיות מצביעות על כך שהפחתת תכולת העופרת בבנזין, מורידה לא רק את ריכוז חלקיקי העופרת הנפלטים מכלי רכב והנמדדים בסביבה, אלא שהיא גם משפיעה על הפחתת יתר המזהמים הנפלטים מכלי הרכב כמו תחמוצות חנקן, תרכובות אורגניות נדיפות ופחמן חד חמצני”.
בדו”ח של הטכניון שנכתב ע”פ הזמנת מנהל הדלק במשרד תשתיות הלאומיות, אשר הוגש למנהל הדלק באוגוסט 2000, רק 14% מכלי הרכב מונעי הבנזין, הנעים על כבישי ישראל חייבים להשתמש בבנזין המכיל עופרת (כדי למנוע את תופעת שחיקת השסתומים – הגנה שיספק כעת תחליף העופרת), אך בפועל בשל חוסר מודעות, 43% מצריכת הבנזין, היא של בנזין המכיל עופרת.
Add Comment