פלילים

85 מיליון ₪ של כ.א.ל חולטו בהסדר סגירת תיק מותנה

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה; הוסכם במסגרת ההסדר עם כ.א.ל, מחייב את החברה, לממש צעדים חסרי תקדים לשינוי התרבות הארגונית שהייתה נהוגה בה בתקופת ביצוע מעשי המרמה ותחזק את מעמדם של שומרי הסף בתאגיד, באופן שלא יאפשר הישנותן של העבירות בעתיד ◄ לא יוגש כתב אישום נגד החברה. ההחלטה בעניינם של נושאי המשרה לשעבר בחברה צפויה להתקבל בתקופה הקרובה.
0
0
המנכ"ל בועז צ’צ’יק | המדינה חילטה 85 מיליון ₪ מחברת כ.א.ל בהסדר סגירת תיק מותנה
המנכ”ל בועז צ’צ’יק | המדינה חילטה 85 מיליון ₪ מחברת כ.א.ל בהסדר סגירת תיק מותנה

בסופו של דבר בחברת כרטיסי אשראי לישראל כ.א.ל, עומדים בהבטחותיהם ועושים את זה קל, למרות שהסכום עושה רושם. 85 מיליון שקל, חולטו אתמול (חמישי, ב’ בחשוון תשע”ז) מחברת מחברת כרטיסי אשראי לישראל (כ.א.ל) בהסדר סגירת תיק מותנה על ידי מדינת ישראל במסגרת ’הסדר סגירת תיק מותנה’. ההסדר, נחתם במסגרת פרשת המרמה של חברת כ.א.ל אינטרנשיונל, שהייתה בבעלותה של כ.א.ל, כלפי ארגונים פיננסיים בינלאומיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

את החילוט ביצעה המדינה באמצעות המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, דובר פרקליטות המדינה עו”ד נועם שרביט, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בדצמבר 2011, פתחה משטרת ישראל (היחידה הארצית לחקירות הונאה, ביחד עם ’כוח המשימה הימורים באינטרנט’ ב’להב 433’) בחקירה גלויה נגד כ.א.ל ונושאי משרה בכירים בה לשעבר; המנכ”ל בועז צ’צ’יק ומנכ”ל החברה-הבת; סטיב גרינשפן.

בחקירה נבחנו בין היתר חשדות לפיהם בשנים; 2006 – 2009, החברה ומנהליה רימו את ארגוני האשראי הבינלאומיים, מבעלי מותגי האשראי VISA ו-MasterCard וביצעו ’עבירות של הלבנת הון’ שוחד ו-קבלת דבר במרמה, בהיקפים של מיליארדי שקלים.

חומרי החקירה והמלצות המשטרה אל המחלקה הכלכלית ב’פרקליטות המדינה’ הועברו, כבר בדצמבר 2014, הפרקליטות, כאמור, שליוותה החקירה והחליטה להגיש כתב אישום נגד המעורבים בפרשה, בכפוף לשימוע.

לאחר סדרה ארוכה של שימועים, במסגרתם נבחנו היבטים נוספים בחומר החקירה, ולאחר סדרת התייעצויות עם גורמים בכירים בפרקליטות, במשרד המשפטים ועם רגולטורים פיננסיים נוספים, נחתם אמש (חמישי) הסדר בין מדינת ישראל לחברת כ.א.ל, במסגרתו חולטו רווחי ’כ.א.ל אינטרנשיונל’ מפעילות המרמה, בסך 85 מיליון שקל.

הוסכם במסגרת ההסדר עם כ.א.ל, כי החברה, תממש צעדים חסרי תקדים לשינוי התרבות הארגונית שהייתה נהוגה בה בתקופת ביצוע מעשי המרמה ותחזק את מעמדם של שומרי הסף בתאגיד, באופן שלא יאפשר הישנותן של העבירות בעתיד.

בין הנימוקים להסדר, נלקחו בחשבון גם הפסקת עבודתם בסמוך לתחילת 2010 של נושאי המשרה לשעבר, הפגיעה שעלולה להיגרם ליציבות המערכת הבנקאית מהגשת כתב אישום והתמשכות ההליכים, חלוף הזמן והעובדה שמעשי המרמה נעברו בחברת הבת, שפעילותה הופסקה כבר בסוף שנת 2009.

במסגרת ההסדר, הוסכם שבהתקיים כל התנאים שהחברה התחייבה לבצע, לרבות חילוט הכספים שהושגו בעבירות, כאמור, לעיל, לא יוגש כתב אישום נגד החברה.

ההחלטה המסקרנת בעניינם של נושאי המשרה לשעבר בחברה, צפויה להתקבל בתקופה הקרובה.

מטעם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, טופל התיק בידי עורכי הדין; יוחאי בן-שמואל, ערן בנאי ו-ניר וינטראוב.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן