סרטן

חולי סרטן, לא לצום בכיפור אלא רק באישור הרופא המטפל

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לחולי סרטן, לא לצום אלא רק באישור הרופא המטפל במיוחד אלו הנמצאים בעיצומם של טיפולים ◄ פרופסור רובינזון; "צום עלול להזיק לחולי סרטן. הוא עלול לגרום לתופעות ותחושות לא נעימות ולפגוע במערכות רבות החשובות כל כך ל’חולי סרטן’ והחיוניות לתפקוד הגוף".
0
0

פרופסור אליעזר רובינזון, האונקולוג, שכיהן בעבר כמנהל המכון האונקולוגי במרכז הרפואי רמב”ם וכיום הוא מכהן כיושב ראש האגודה למלחמה בסרטן, יוצא היום (ערב יום כיפור, ט’ בתשרי התשע”ז) בקריאה נרגשת אל חולי מחלות סרטן, לא לצום אלא רק באישור הרופא המטפל במיוחד אלו המצויים בעיצומם של טיפולים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

צום, עלול להזיק בנוסף ל’חולי סרטן’. הוא עלול לגרום לתופעות ותחושות לא נעימות ולפגוע במערכות רבות החשובות כל כך לחולי סרטן והחיוניות לתפקוד הגוף.

פרופסור רובינזון, מציע לחולי סרטן, לשתות בכמות מרובה המומלצת וחיונית במיוחד לחולים. השתייה מקלה על תופעות הלוואי הנגרמות מ’הטיפולים הכימותרפיים’, כגון; הקאה או שלשול ולחילופין; עצירות.

פרופסור רובינזון, הוסיף והדגיש, כי; “חשוב שכל חולי סרטן, גם אם נהגו לצום ביום כיפור עד היום, יפנו אל הרופא המטפל, ולא יחליטו לצום – ללא קבלת יעוץ רפואי, במיוחד אלו, הנמצאים בעיצומם של טיפולים“. ציין והדגיש פרופסור אליעזר רובינזון.

דוברת האגודה למלחמה בסרטן, הגב’ נאוה עינבר, הוסיפה ומסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים, כי; חולי סרטן ובני משפחתם מוזמנים להתקשר למוקד הטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן, המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת עלוני מידע ללא כל תשלום בכל נושא של התמודדות עם מחלת הסרטן, טיפולים, זכויות ושירותים 1800-599-995 או להיכנס לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת www.cancer.org.il.

האגודה למלחמה בסרטן, הינה מוסד ללא כוונות רווח הפועל הודות לתרומות הציבור וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו, במטרה להקטין את התחלואה והתמותה מ’מחלת הסרטן’ ולשפר את איכות חיי החולים.

הסיוע הניתן על ידי האגודה, נקבע על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ.

הפרויקטים שנתמכים נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני לטובת הנושא ברמה הלאומית.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן