פלילים

עוה”ד איה לביא (פוריה) נאשמת בגניבת כספים מלקוחות ועבירות מס

בתקופות שבין מאי 2014 ועד ליוני 2016, משכה הנאשמת עורכת הדין איה לביא, סכומי כסף שונים בסך כולל של כ- 4,240,000 ₪ מתוך חשבונות הנאמנות וכספי הנאמנות והעבירם לחשבונותיה הפרטים. הנאשמת, רוקנה את חשבונות הנאמנות ועשתה בכספים שימוש לא ידוע, כל זאת שלא בידיעת המתלוננים ושלא ברשותם ובהסכמתם.
0
0
עוה"ד איה לביא (פוריה) נאשמת בגניבת כספים מלקוחות ועבירות מס
עוה”ד איה לביא (פוריה) נאשמת בגניבת כספים מלקוחות ועבירות מס

פרקליטות מחוז ת”א (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי, י”ב באלול התשע”ו) כתב אישום לביהמ”ש המחוזי בעיר תל אביב נגד עורכת הדין איה לביא, בת 48 מתל אביב, בגין 6 אישומים של גניבה בידי מורשה ועבירות מס; השמטת הכנסה ומרמה, ערמה ותחבולה (שתי עבירות).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מכתב האישום, שהוגש על ידי סגנית בכירה א’ <בפועל> בפרקליטות מחוז תל אביב <פלילי> עו”ד שירי פרל, בעת התקופה הרלוונטית לכתב האישום, הייתה הנאשמת (איה לביא) עורכת דין נעדרת עבר פלילי, אשר ניהלה משרד בעיר רמת גן. במסגרת ייצוג לקוחותיה בהליכי מכירת וקניית נכסים, מונתה הנאשמת לייצג את לקוחותיה, המתלוננים, במספר הזדמנויות, ולהחזיק את כספיהם בחשבונות נאמנות לשם הבטחת תשלומים על ידי המוכרים ועד לקבלת האישורים הנדרשים לשם רכישת הנכסים.

סמוך לאחר חתימות החוזים והעברת כספי הנאמנות לחשבונות שהחזיקה עבור המתלוננים, במספר רב של מועדים, בין מאי 2014 לחודש יוני 2016, משכה הנאשמת סכומי כסף שונים בסך כולל של כ- 4,240,000 ש”ח מתוך חשבונות הנאמנות ו-כספי הנאמנות והעבירה אותם לחשבונותיה הפרטים. הנאשמת, רוקנה את חשבונות הנאמנות ועשתה בכספים שימוש לא ידוע, שלא בידיעת המתלוננים ושלא ברשותם ולא בהסכמתם.

אל סרטון ששודר בערוץ 2 על הלקוחות של עו”ד איה לביא המשועבדת לכת האורגיות של ריקי שחם תובעים את בנק המזרחי

דוברת מחוז תל אביב של משרד המשפטים עו”ד עדי לבני, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; כתוצאה ממעשי הגניבה, הפיקה הנאשמת הכנסות נוספות עליהן הייתה חייבת בהגשת דו”חות לפקיד השומה.

כמו כן, במהלך השנים; 2014-2016, פעלה הנאשמת במעשי מרמה, עורמה ותחבולה על מנת להתחמק מתשלום מס באופן שיטתי ובמסגרת עיסוקה כעורכת דין.

החקירה נוהלה על ידי מפלג הונאה תל אביב – משטרת ישראל ו’יחידת יהלום’ ב’רשות המסים’.

מעילות הבקשה למעצר ובקשה להארכת תנאי שחרור בערובה של עורכת הדין איה לביא, שהגישה סגנית בכירה א’ <בפועל> בפרקליטות מחוז תל אביב <פלילי> עו”ד שירי פרל, עולה, כי; “כנגד המשיבה קמה עילת מעצר של מסוכנות מכוח סעיף 21(א)(1)(ב) (סמכויות אכיפה-מעצרים) התשנ”ו 1996.

מצויה בחובות כלכליים כבדים ובין היתר עבור השוק האפור

מדובר בשיטת פעולה, בריבוי עבירות גניבה חוזרות ונשנות בסך של 4.5 מיליון ₪, לאורך זמן, תוך שיטתיות ותחכום, אשר הובילה לפגיעה במתלוננים. ובלשונו של כבוד השופט ס’ ג’ובראן ברע’’פ 1096/09 בעניינו של דוד מילשטיין; “אין צורך להכביר מילים בנוגע לחומרת העבירות בהן הורשע המבקש, אשר שלח ידו בממונם של לקוחות תמימים, ששמו בו את מבטחם.

זאת ועוד, מקצוע עריכת הדין, מושתת על האמון שנותן הלקוח בבא כוחו; במעשיו של המבקש, יש כדי לערער אמון זה, ולהכתים ציבור גדול של עורכי דין העושים את מלאכתם נאמנה”.

לאור כל האמור לעיל, ולאור מסוכנתה של המשיבה אשר לטענתה מצויה בחובות כלכליים כבדים ובין היתר עבור השוק האפור, מתבקש בית המשפט הנכבד בזאת להורות על הארכת תנאי שחרור בערובה של המשיבה לפי סעיף 21 ו-44 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה-מעצרים), התשנ”ו – 1996 וכן להורות על הפקדת כספי המזומן שטרם הופקדו בקופת בית המשפט ואיסור עיסוק במקצוע עריכת הדין“. כתבה בבקשתה סגנית בכירה א’ <בפועל> בפרקליטות מחוז תל אביב <פלילי> עו”ד שירי פרל.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן