כאן נתניה

נחשפו חשד לשוחד ומרמה הנוגעים לפרויקטים בנדל״ן

גורמים העוסקים בתחום הבניה, פעלו לקידום ענייניהם בעיריית נתניה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם ◄ לפי שעה לא נחקר ולא נעצר אף עובד עיריית נתניה ◄ תגובת עיריית נתניה; "העירייה משתפת ותשתף פעולה באופן מלא עם גורמי האכיפה. פעילות העירייה, נמשכת כסדירה".
0
0
מרים פיירברג-איכר, ראש עיריית נתניה
מרים פיירברג-איכר, ראש עיריית נתניה

לאחר חקירה סמויה של מספר חודשים בעקבות תלונות בעלי עניין ומן הציבור שהגיעו אל חוקרי להב 433 – יחידה ארצית של משטרת ישראל ו’חקירות מס הכנסה מרכז’ ב’רשות המסים’ נחשף הבוקר (שני, ב’ באלול התשע”ו), כי קיים חשד למתן וקבלת שוחד ומרמה הנוגעים לפרויקטים בתחום הנדל״ן בעיריית נתניה. יצוין כי לפי שעה, לא נחקר ולא נעצר אף עובד עיריית נתניה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בעקבות המעבר אל חקירה גלויה, עוכבו הבוקר הזה לחקירה שלושה חשודים, בהם; עורך דין וקבלן בניין, בגין חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס בהקשר לפרויקטים בתחום הנדל״ן בעיר נתניה.

מדוברות והסברה של רשות המסים בישראל, נמסר, כי הודות לפעילות חשיפה וממצאי חקירה סמויה משותפת שניהלו להב 433 – יחידה ארצית של משטרת ישראל ורשות המסים, בסיוע ’הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור’ וכן בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ביססו, לכאורה, חשד לכך, כי גורמים העוסקים בתחום הבניה, פעלו לקידום ענייניהם בעיריית נתניה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם, תוך שהמעורבים פועלים בניגוד עניינים ומבצעים שורת עבירות מרמה ומס.

נודע, כי במסגרת הפעילות הבוקר, ערכו כוחות משטרה ו-חוקרי מס הכנסה ב’רשות המסים’ חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם וכן במשרדים שונים ב’עיריית נתניה’ ותפסו מסמכים וחומרים לצרכי חקירה.

דוברות רשות המסים, הוסיפה, כי בהתאם להתפתחות החקירה, יובאו מי מהחשודים אל הדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית המשפט מחר (יום שלישי).

יצוין, כי החקירה הגלויה היא רק בראשיתה וצפויים נחקרים ואלי אף מעצרים נוספים, מרשות המסים, נמסר ש”מטבע הדברים לא ניתן בשלב זה למסור פרטים נוספים”.

מ”מ דוברת העירייה ומנהלת האגף לקשרי חוץ | אגף דוברות והסברה של עיריית נתניה, עו”ד הגב’ מיכל שחף, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ בהודעה לקונית, כי; “בשעות הבוקר, הגיעו אנשי המשטרה אל בניין העירייה לאסוף מסמכים.

עיריית נתניה, משתפת ותשתף פעולה באופן מלא עם גורמי האכיפה. פעילות העירייה, נמשכת כסדרה“.

מרים פיירברג-איכר, ראש עיריית נתניה

באחרונה, הייתה נתונה ראש עיריית נתניה הגב’ מרים פיירברג-איכר, למתקפה בלתי פוסקת ופרסומים לא מחמיאים בלשון המעטה על ידי קבוצת פוליטיקאים מקומיים, חברי מועצת העיר באופוזיציה, מקומון נתנייתי, ותחקיר עיתונאי מקיף של עיתון הארץ, המפנים אליה אצבע מאשימה כאילו היא האשם העומד בראש מערכת של שחיתות וספסרות בתחום נכסי נדל”ן.

ייאמר מיד, כי שמה של ראש העיר הגברת מרים פיירברג-איכר, בניגוד להודעת גורמים שונים לא עלה כחשודה ו/או מעורבת עד לרגע זה. כך כאמור, לפי שעה לא נחקר ולא נעצר גם אף עובד עיריית נתניה, אולם מעניין להציץ לרגע בכרטיס הביקור של מי שעומדת בראש המערכת העירונית של נתניה;

ראש עיריית נתניה הגב’ מרים פיירברג-איכר, בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה, קרימינולוגיה ועבודה סוציאלית ותואר שני בעבודה סוציאלית במגמת מינהל, מכהנת בתפקידה כראש העירייה, מחודש דצמבר שנת 1998 ועד עצם היום הזה, נחשבת לאדם שאין לו פשרות בתחומי שמירת החוק והסדר הדפה עד היום בקלות את הביקורת והאשמות שהטילו בה מתחריה, כשבעבר כל החקירות בהאשמות לשחיתות נפתחו בקול תרועה גדולה ונסגרו בקול ענות חלושה.

הגב’ פיירברג-איכר, החלה לעבוד בעיריית נתניה בשנת 1972 כעובדת סוציאלית. בהמשך, היא ניהלה את מחלקת הרווחה העירונית ולאחר מכן, שימשה כמנהלת האגף לשירותים חברתיים. בשנת 1988, מונתה למנהלת מינהל החינוך, הרווחה והבריאות (שכלל את המחלקות; חינוך, תרבות, נוער, ספורט, רווחה, בריאות, שיכון, קליטה, התנדבות ושכונות) והותירה רושם טוב מאד.

במהלך שנות עבודתה, זכתה המערכת אותה ניהלה בפרסים רבים. מרים עצמה זכתה בשני פרסים יוקרתיים; בשנת 1985פרס חזני על מפעל חיים לקידום הלשכה לשירותים חברתיים והקהילה.

פיירברג-איכר נישאת עד היום מגלי אהדה מכל הציבורים השונים בעיר ובכל רחבי ישראל

בשנת 1990 – פרס מצוינות בניהול מטעם מרכז השלטון המקומי על ניהול יעיל של מערכת, שמנתה 1700 עובדים “על כושר ארגון ויכולת ניהול מעולים”.

בסוף שנת 1993 פרשה הגב’ פיירברג-איכר, מעבודתה בעיריית נתניה וקיבלה החלטה מרתקת ואמיצה לקבל על עצמה שליחות ציבורית ולהתמודד ברשימה מטעם מפלגת הליכוד למועצת העיר נתניה. בהיותה חברת מועצה, הממונה על תחום התרבות, פעלה רבות בתחומי החינוך והתרבות, החברה, איכות החיים והסביבה. גם כאן רשמה הגב’ פיירברג-איכר, הישגים בולטים בתחום פעילותה העירונית וגם הפוליטית כשפעלה כראש המטה של המחנה הלאומי המשותף במאבק נגד ’הסכמי אוסלו’.

נישאת עד עצם היום הזה מגלי אהדה מכל הציבורים השונים בעיר ובכל רחבי ישראל בחודש נובמבר 1998, לאחר מערכת בחירות סוערת, גברה הגב’ מרים פיירברג על כל מתחריה וחוללה מהפך בקנה מידה ארצי, כאשר נבחרה ע”י למעלה מ-50% מציבור הבוחרים, דתיים וחילונים כאחד, לכהן כראש עיריית נתניה – אישה ראשונה בישראל שסללה בזמנו את דרכן של נשים ברשויות המקומיות אל כס השלטון המקומי.

באחרונה, הייתה נתונה ראש עיריית נתניה הגב’ מרים פיירברג-איכר, למתקפה בלתי פוסקת ופרסומים לא מחמיאים בלשון המעטה על ידי קבוצת פוליטיקאים מקומיים, חברי מועצת העיר באופוזיציה ,מקומון נתנייתי, ותחקיר עיתונאי מקיף של עיתון הארץ, הטוענים על מקורבים לצלחת בתחום נכסי נדל”ן בעשרות מיליוני שקלים המועברים, לכאורה, אל ראש העיר ובני משפחתה וכן לטענתם של ניהול והעדפות שלא בדרך החוק.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן