לב וכלי דם פתח תקווה

כנס רפואה דחופה וקרדיולוגיה לפאראמדיקים של מדא בביהח בילינסון

בבית החולים בילינסון, נערך השבוע כנס מקצועי בנושאי רפואה דחופה וקרדיולוגיה לפאראמדיקים של מד"א ממרחבי איילון, דן וירקון ומאגף הדרכה והסברה ◄ כ-45 פאראמדיקים התקבצו בבית החולים במסגרת התכנית השנתית של אגף הרפואה של מד"א במטרה לעדכן ולשמר את המקצועיות בתחום ◄ אל הכנס הגיעו מיטב רופאי בית החולים שהעבירו הרצאות מרתקות בפני המשתתפים.
0
0
כנס רפואה דחופה וקרדיולוגיה לפאראמדיקים של מגן דוד אדום נערך בבית החולים בילינסון
כנס רפואה דחופה וקרדיולוגיה לפאראמדיקים של מגן דוד אדום בבילינסון

כנס מקצועי מיוחד בו השתתפו כ-45 פאראמדיקים ממרחבי איילון, דן וירקון במד”א וחניכים שעוברים את הכשרתם לתפקיד זה בימים אלו, התקיים השבוע ב’מרכז רפואי רבין’ (ביה”ח בילינסון) הוא מרכז רפואי בבעלות שירותי בריאות כללית, הנמצא בעיר פתח תקווה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

הכנס נערך במסגרת התכנית השנתית של אגף הרפואה במגן דוד אדום (מד”א) שמציב לעצמו כמטרה לשפר באופן מתמיד ורציף את המקצועיות של הפאראמדיקים תוך הקפדה על מידע עדכני ככל שניתן בטכניקות העבודה.

התכנית כוללת השתלמויות מקצועיות, תכנים שמופצים ברשת וכנסים מקצועיים בתחנות מד”א ובבתי החולים.

באירוע השתתפו סמנכ”ל רפואה במד”א ד”ר רפי סטרוגו, הפאראמדיק הראשי במד”א רמי מילר וסגנו שמעון אלקובי, ד”ר זאזא יעקבישוילי מנהל שירות קרדיולוגיה דחופה ומנהל קרדיו-אונקולוגיה במערך לקרדיולוגיה בבית החולים שדן בשרשרת טיפולית בחולים שסובלים מ’אוטם חריף בשריר הלב’, ד”ר קטיה אורבין רופאה בכירה ב’מערך לקרדיולוגיה בילינסון’ שהרצתה על מקרים של דום לב, פרופ’ דוד חסדאי מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב קרדיולוגי שהרצה בנושא מיון מזורז בחולים שסובלים מ-אוטם חריף בשריר הלב ופרופ’ דרשר מנהל המחלקה לרפואה דחופה ב’מרכז רפואי רבין’ (ביה”ח בילינסון) שהרצה על פעילות ’המחלקה לרפואה דחופה בילינסון’ ועל המעקב אחרי מטופל מרגע הגעתו למיון.

מנהל מחלקה לרפואה דחופה (מיון) בבי”ח בילינסון, פרופ’ מייק דרשר; “ישנה חשיבות רבה לרצף טיפולי בין הטיפול הראשוני בשטח וייצוב החולה בהעברתו לבין הטיפול במחלקה לרפואה דחופה וביחידת הטראומה בבית החולים. אחד הדגשים שניתנו על ידי במהלך הכנס היה על טיפול ב-פצעי דקירה.

כיצד ניתן לטפל בפצועים כאלו על מנת לייצב את לחץ הדם עד להגעתם לבית החולים.

בכדי שהרצף הטיפולי יהיה יעיל ונכון למטופל או לפצוע, יש צורך בשיתוף פעולה בין מד”א ומחלקת הרפואה הדחופה בבית החולים. כך נוכל יחד לסייע, לטפל ולהציל כמה שיותר אנשים”.

סמנכ”ל רפואה במד”א, ד”ר רפי סטרוגו; “אני רואה חשיבות רבה בפיתוח המקצועיות של הפאראמדיקים ובדגש על שמירת הכשירות באמצעות עדכונים וחידושים בתחומי הרפואה הדחופה המתעדכנים מעת לעת.

יש ערך עליון לשיתוף הפעולה עם בתי החולים בהעברת ההשתלמויות המקצועיות בהשתתפות טובי הרופאים, מתוך ראייה שטיפול טרום בית החולים הוא חלק משרשרת הטיפול”.

מנכ”ל מד”א מר אלי בין; “כשמדובר בהצלת חיים, מחובתנו כאנשי מקצוע לדאוג להיות מעודכנים בכל עת בחידושים ובתמורות של עולם הרפואה, לחדד ולרענן את הידע שרכשנו על מנת שנוכל לתת את השירות המהיר והטוב ביותר לציבור.

אנו פועלים ביתר שאת בכדי להכשיר, להעצים ולפתח את ההון האנושי של מגן דוד אדום. החובשים והפאראמדיקים במד”א מצילים חיים גרידא וזה מה שהם עושים כל היום במקצועיות ובמסירות. אני מברך על הכנס המקצועי ורואה בו עוד אבן דרך ששומרת על רמתו הגבוהה של הארגון”.

מרכז רפואי רבין (בילינסון)

מרכז רפואי רבין הוא מרכז רפואי בבעלות שירותי בריאות כללית, נמצא בעיר פתח תקווה ומורכב מבית חולים בילינסון ומבית חולים גולדה השרון. זהו המרכז הרפואי השני בגודלו בישראל, אחרי בית החולים שיבא בתל השומר.

הוא משתרע על שני קמפוסים ברחבי העיר – המרכזי ברח’ זאב ז’בוטינסקי שם שוכנים בית החולים בילינסון ו-מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל, והקטן יותר ברח’ קרן קיימת לישראל שם נמצא “בית חולים גולדה השרון”. שני בתי החולים אוחדו למרכז אחד ב-1996 שנקרא על שם ראש הממשלה יצחק רבין.

בית החולים מטפל בלמעלה מחצי מיליון חולים בשנה שמגיעים מישראל אך גם מהמדינות השכנות ומ-הרשות הפלסטינית. נולדים בו כל שנה כ-9,000 ילדים. הוא כולל 37 חדרי ניתוח ומכיל בסך הכול 1,300 מיטות.

מרכז רבין הוא המרכז החשוב ביותר להשתלות ולטיפול בסרטן בישראל. מנהלו של המרכז הרפואי הוא ד”ר ערן הלפרן. עוד על מרכז רפואי רבין (בילינסון) בהרחבה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! לחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן