צער בעלי חיים

איסור משלוחים חיים לשחיטה – דיון בתיקון הצעת החוק

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק של חברי הכנסת תמר זנדברג ו-מיקי זהר לאיסור על ’המשלוחים החיים’; "הובלת בעלי-חיים במסעות מייסרים מהקצה השני של העולם היא התעללות שיש לאסור עליה" ◄ ח"כ זנדברג; "מדובר בהתעללות אכזרית בבעלי חיים. בין 50 ל-70 אלף חיות מגיעות בכל משלוח כזה, חבולות, מוכות וחולות. שום אינטרס כלכלי לא מצדיק את ההתעללות הזו, המהווה צער בעלי חיים ברור שאסור לתת לו יד או לעצום עיניים למולו, מה גם שהמשלוחים לא הורידו את מחירי הבשר".
0
0
ח"כ תמר זנדברג (סיעת ’מרצ’): "מדובר בהתעללות אכזרית בבעלי חיים"
ח”כ תמר זנדברג (סיעת ’מרצ’): “מדובר בהתעללות אכזרית בבעלי חיים”

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום ראשון (ד’ בתמוז התשע”ו) ב’תיקון לחוק צער בעלי-חיים’ שהגישו (כ”ח בסיוון התשע”ה – 15.6.15) ח”כ תמר זנדברג (סיעת ’מרצ’) ומיקי זהר (סיעת’הליכוד’), המבקש לאסור על יבוא בעלי-חיים מ-אוסטרליה וממדינות מזרח אירופה לשחיטה בארץ ישראל. בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב בין היתר; “בסוף שנות התשעים, החלה תופעה אכזרית של יבוא עגלים וטלאים חיים לישראל, אך ורק לשם שחיטתם כאן”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בעלי-החיים מיובאים במסעות ימיים ממושכים, שעלולים להימשך שבועות. במהלך המסע מאוסטרליה וממזרח אירופה, בעלי-החיים מוחזקים בצפיפות קשה, מתבוססים בצואתם ובצואת חבריהם, וסובלים מעומסי חום, מטלטלות הדרך ומפגיעות קשות נוספות. רבים מהם חולים ורבים אינם שורדים את המסע”.

תחקיר עיתון “ידיעות אחרונות“, חשף, כי הצפיפות באניות המשלוחים חמורה לעתים מוקצה פחות מחצי מ”ר לכל בעל-חיים. בכתבה מופיעים דברי הווטרינר ד”ר אנטוני קר, שנכח על ספינה שהגיעה מאוסטרליה, והוא ידע לספר, כי; “במהלך המסע מתו 220 טלאים ו-42 עגלים.

זאת ועוד; “את בעלי החיים שאינם שורדים גורסים ומשליכים לים, או מכסים בסיד עד ליציאה מהמים הטריטוריאליים”.

מומחים וגופים מקצועיים בארץ ובעולם שותפים כולם לעמדה, לפיה, יש להימנע ככל הניתן מ’הובלת בעלי-חיים חיים’, ולקצר את משכי ההובלה ככל הניתן. זאת משום שהובלת בעלי-חיים כרוכה בהכרח במצוקה קשה.

עמותות ’תנו לחיות לחיות’ ו’אנונימוס לזכויות בעלי-חיים’ הגישו בנובמבר עתירה לבג”ץ שקוראת לאסור על ’המשלוחים החיים’, שתידון בתחילת 2017.

בעלי-החיים מוחזקים בצפיפות קשה על אוניית משא, מתבוססים בצואתם ובצואת חבריהם וסובלים מעומסי חום
בעלי-החיים מוחזקים בצפיפות קשה על אוניית משא, מתבוססים בצואתם ובצואת חבריהם וסובלים מעומסי חום

“הובלת בעלי-חיים במסעות מייסרים מהקצה השני של העולם היא התעללות שיש לאסור אותה”, נמסר מ’עמותות אנונימוס’ לזכויות בעלי-חיים ו’תנו לחיות לחיות’.

דוברת ארגון “אנונימוס” הגב’ הילה קרן, הוסיפה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “אנו קוראים לשרי הממשלה לתמוך בהצעת החוק. אסור לנו לעמוד מנגד כשדוחסים לאוניות בעלי-חיים כאילו היו פריטים דוממים בצפיפות בלתי נסבלת.

כדי לזרז את הפריקה מחשמלים ב’שוקרים’ עגלים שמתקשים ללכת ומכים בהם במוטות – תחת עינו הפקוחה של משרד החקלאות. כצרכנים, עלינו לזכור שמאחורי כלנתח בשר עמד בעל-חיים שסבל מייסורים קשים, עבור תעשייה שמונעת משיקולים כלכליים בלבד”.

ח”כ תמר זנדברג, אמרה, כי; “מדובר בהתעללות אכזרית בבעלי חיים. בין 50 ל-70 אלף חיות, מגיעות בכל משלוח כזה, חבולות, מוכות וחולות.

שום אינטרס כלכלי לא מצדיק את ההתעללות הזו, המהווה צער בעלי חיים ברור שאסור לתת לו יד או לעצום עיניים למולו, מה גם שהמשלוחים לא הורידו את מחירי הבשר“.

לפי נתוני השירותים הווטרינריים, בשנת 2015, יובאו אל מדינת ישראל 292,274 עגלים וכבשים.

הגב’ הילה קרן, דוברת ארגון אנונימוס | צילום: אנונימוס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
הגב’ הילה קרן, דוברת ארגון אנונימוס | צילום: אנונימוס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לפי נתוני מועצת החלב, מדובר ב-59% מ’בשר הבקר’ שנמכר בישראל הוא בשר מיובא בהקפאה ובצינון.

כאשר 18% הוא ’בשר בקר טרי’ מבעלי-חיים ילידי ישראל (מתעשיית החלב או מגידול במרעה). כאשר רק 23% מהבשר מקורו ב’עגלים מיובאים’.

כיום 62% מבשר הבקר הנמכר בישראל נמכר קפוא בעוד 38% נמכר טרי.

מתוך בשר הבקר הטרי; 25% עגלים מתעשיית החלב;

12% פרות ועגלות מתעשיית החלב;

13% ראשי בקר ממרעה; ו-50% עגלים מייבוא.

כלומר, רק כ-19% מבשר הבקר הטרי הנמכר בישראל מגיע מעגלים מיובאים כאשר את ההובלות של בעלי החיים אפשר להחליף בהובלות בשר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן