פוליטי מדיני

ראש הממשלה לביקור היסטורי באפריקה: ישראל נכנסת ליבשת אפריקה

ראש הממשלה מר נתניהו; "השלכות חשובות מאוד בגיוון הבריתות הבינלאומיות שלנו והיחסים הבינלאומיים שלנו שהולכים ומתרחבים למעצמות לאסיה, לרוסיה, לאמריקה הלטינית וכמובן עכשיו ליבשת אפריקה" ◄ התנועה לאיכות השלטון, ביקשה לקבל פירוט הוצאות הנסיעה של ראש הממשלה למדינות אפריקה העומד על 28 מליון ₪ ◄ מכון היצוא מבהיר; "המשלחת העסקית לאפריקה: כל אחד מהמשתתפים מממן לעצמו את עלויות הטיסה והשהייה".
0
0
ראש הממשלה מר נתניהו ורעייתו לביקור היסטורי באפריקה: ישראל נכנסת ליבשת אפריקה
ראש הממשלה מר נתניהו ורעייתו לביקור היסטורי באפריקה: ישראל נכנסת ליבשת אפריקה

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הציב יעד לשיפור וחיזוק היחסים עם מדינות אפריקה, היום (ראשון, כ”ז סיון תשע”ו) הודיע במהלך ישיבת הממשלה, כי הוא יוצא מחר (שני) לביקור היסטורי באפריקה, אחרי עשרות שנים בהן לא ביקר באפריקה; “אני אפגוש שבעה ראשי מדינה בהן אוגנדה קניה, רואנדה ואתיופיה עם הגיעי לשם לפסגה מיוחדת עם מדינות מזרח אפריקה. יש כאן כניסה מחודשת של ישראל ליבשת אפריקה. יש שם חמישים וארבע מדינות. בכוונתנו לחזור לאפריקה כשם שאפריקה חוזרת לישראל. אמר ראש הממשלה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ראש הממשלה מר נתניהו, הוסיף וסיכם, כי; “יש לכך השלכות חשובות מאוד בגיוון הבריתות הבינלאומיות שלנו והיחסים הבינלאומיים שלנו שהולכים ומתרחבים למעצמות לאסיה, לרוסיה, לאמריקה הלטינית וכמובן עכשיו, ליבשת אפריקה”. לרגל נסיעתו של ראש הממשלה לאפריקה, עיצב ’מטה ההסברה הלאומי’, לוגו ייעודי שילווה את הנסיעה ומייצג את המדינות השונות בהן יבקר ראש הממשלה.

בתוך כך, הודיעה הבוקר, התנועה לאיכות השלטון, כי פנתה למשרד ראש הממשלה בבקשה לקבל פירוט עבור נסיעתו של ראש הממשלה למדינות אפריקה ולציון 40 שנה למבצע אנטבה, העומד על 28 מליון שקלים, והכולל הטסת ארבעה מטוסים, נציגי צה”ל ואנשי עסקים.

מכון היצוא המשלחת העסקית לאפריקה: כל אחד מהמשתתפים מממן לעצמו את עלויות הטיסה והשהייה

מכון היצוא, פרסם, היום אחה”צ, הבהרה למול מחול השדים סביב נסיעת ראש הממשלה לאפריקה בה משתלבת המשלחת העסקית של מכון היצוא, ליבשת אפריקה.

סגנית דוברת מכון היצוא – Israel Export Institute הגב’ ליטל פרנקל – פורת, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “משלחת אנשי העסקים לאפריקה יוצאת במימון עצמאי, כאשר כל אחד מהמשתתפים מממן לעצמו את עלויות הטיסה והשהייה.

מעבר לאמור את ההוצאות המשותפות בעבור השכרת אולמות לטובת סמינרים כלכליים ולטובת המפגשים העסקיים וכן עבור הסעות וארוחות מממנת כל חברה את חלקה היחסי”.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת לקבל פירוט הוצאות הנסיעה של ראש הממשלה למדינות אפריקה העומד על 28 מיליון ₪

התנועה לאיכות השלטון, פנתה למשרד ראש הממשלה בבקשה לקבל פירוט עבור נסיעתו של ראש הממשלה למדינות אפריקה ולציון 40 שנה למבצע אנטבה, העומד על 28 מיליון שקלים, והכולל הטסת ארבעה מטוסים, נציגי צה”ל ואנשי עסקים.

הבוקר (א’) פורסם, כי ראש הממשלה מר נתניהו, עתיד לעמוד בראש משלחת לביקור בארבע מדינות באפריקה (אוגנדה, רואנדה, קניה ואתיופיה) ולטקס הממלכתי לציון 40 שנים ל-מבצע אנטבה באוגנדה.

בפרסום, נטען, כי הביקור הינו חסר תקדים בעלויותיו הגבוהות ועומד על כ-28 מיליון ש”ח, והוא כולל בין היתר הטסת 4 מטוסים ובהם נציגים רבים של צה”ל, כמו גם מספר אנשי עסקים.

דוברת התנועה לאיכות השלטון הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; התנועה רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים הדיפלומטיים של מדינת ישראל עם מדינות אפריקאיות וכן את הצורך לקיים טקס לציון מבצע היסטורי זה.

אולם, העלות הגבוהה של המשלחת, שנטען לגביה שהיא הגבוהה ביותר אי פעם של ראש ממשלה ישראלי בחו”ל, מחייבת כי תיבחן באופן הדוק על ידי עין הציבור.

נוכח הדברים מבקשת התנועה לקבל את הפירוט המלאה של נסיעה זו לרבות פירוט בדבר מהות ההוצאה והסכום שהוצא עליה מן הקופה הציבורית. וכן, מסמכים המפרטים את הליך קבלת ההחלטות שהוביל להוצאות אלו, לרבות הפרוטוקולים, תחזיות העלויות שהובאו בפני הגורמים המאשרים והמסמכים שבהם אושרו הוצאות אלו.

מכון היצוא המשלחת העסקית לאפריקה: כל אחד מהמשתתפים מממן לעצמו את עלויות הטיסה והשהייה

מכון היצוא, פרסם, היום אחה”צ, הבהרה למול מחול השדים סביב נסיעת ראש הממשלה ליבשת אפריקה בה משולבת המשלחת העסקית של מכון היצוא, לאפריקה.

סגנית דוברת מכון היצוא – Israel Export Institute הגב’ ליטל פרנקל – פורת, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “משלחת אנשי העסקים לאפריקה יוצאת במימון עצמאי, כאשר כל אחד מהמשתתפים מממן לעצמו את עלויות הטיסה והשהייה. מעבר לאמור את ההוצאות המשותפות בעבור השכרת אולמות לטובת סמינרים כלכליים ולטובת המפגשים העסקיים וכן עבור הסעות וארוחות מממנת כל חברה את חלקה היחסי”.

ראש הממשלה, יישא נאום היסטורי בפרלמנט של אתיופיה

ביקורו של רה”מ נתניהו ביבשת אפריקה, יחל באוגנדה, שם יתקבל בטקס רשמי על ידי נשיא אוגנדה עם 19 מטחי כבוד. אחר כך, יתקיים באנטבה הטקס רשמי לציון 40 שנה ל’מבצע אנטבה’.

נודע, כי בהמשך רה”מ נתניהו, ייפגש עם ראשי מדינות ממזרח אפריקה שמגיעים במיוחד לאוגנדה לפגישה מדינית עמו. בפגישה ישתתפו נשיא אוגנדה, נשיא קניה, נשיא רואנדה, נשיא דרום סודאן, ראש ממשלת אתיופיה, נשיא זמביה ושר החוץ של טנזניה.

הלוגו הייעודי שעיצב מטה ההסברה הלאומי, שילווה את נסיעת ראש הממשלה נתניהו אל אפריקה ומייצג את המדינות השונות בהן יבקר

ראש הממשלה מר נתניהו, יבקר גם במדינות; קניה, רואנדה ואתיופיה שם תתקיימנה פגישות עם ראשי המדינות והצמרת הביטחונית והכלכלית. ראש הממשלה, יישא נאום היסטורי בפרלמנט של אתיופיה.

מעבר לביקור המדיני לביקורו של נתניהו משמעויות כלכליות עצומות וכן ביקורת ציבורית תמוהה ולא בדוקה על מימון הנסיעה הבזבזני, לכאורה, זאת לאחר שנודע, כי אל רה”מ מר נתניהו, מצטרפים כ-80 אנשי עסקים מלמעלה מ- 50 חברות על מנת ליצור קשרים עסקיים עם חברות ומדינות באפריקה.

בקניה ובאתיופיה, יתקיימו ’סמינרים עסקיים’ בין אנשי העסקים שיצטרפו לנסיעת רה”מ לבין אנשי עסקיים מקומיים. הסמינרים הם בחסות; נשיא קניה, ראש ממשלת אתיופיה וראש ממשלת ישראל.

בשבוע שעבר, אישרה הממשלה תכנית לחיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם מדינות יבשת אפריקה, בעלות התכנית כ-50 מיליון שקלים.

להלן עיקרי התכנית;

1. שיתוף פעולה תקדימי עם הבנק העולמי –

א. הקמת קרנות ייעודיות של ישראל בבנק העולמי אל מול אפריקה תוך ניצול היתרונות היחסיים של ישראל.

ב. יצירת מנגנונים לשיתוף פעולה בין הממשלה, המוסדות הפיננסים הבינלאומיים והגופים המוסדיים הישראלים למימון פרויקטי פיתוח רחבי היקף במדינות אפריקה ומדינות מתפתחות אחרות.

2. הרחבת מערך הנספחויות המסחריות – בשלב הראשון תיפתחנה שתי נספחויות באפריקה ותיבחן האפשרות להקמת שתי נספחויות נוספות בעתיד.

3. מימון פעילות שיווקית – הגברת החשיפה בין התעשייה הישראלית לבין הצרכים והלקוחות הפוטנציאליים במדינות אפריקה.

4. מענקים לעריכת סקרי היתכנות – מטריה ממשלתית שתאפשר לחברות ישראליות לחשוף את יכולותיהן הטכנולוגיות (כגון: סקרים על ידי חברות ישראליות בעבור הממשלות המקומיות).

5. הקמת ארבעה מרכזי מצוינות של מש”ב – באוגנדה, אתיופיה, קניה ורואנדה. המרכזים יחשפו את הטכנולוגיות הישראליות בפני אנשי עסקים וגורמים ממשלתיים במדינות אפריקה ובכך יסייעו להגדלת הייצוא הישראלי למדינות אלו.

6. קידום פרוטוקולים פיננסים – מדובר במנגנון שיוזיל את עלות עשיית העסקים של חברות ישראליות באפריקה. תפקידו לטפל בחסמים המרכזיים בייצוא לאפריקה, שהם הפרמיות הגבוהות ומחסור בביטוחי הלוואות ארוכות טווח.

7. הקמת מנהלת משרד הבריאות ל- G2G – פלטפורמה להסכמי התקשרות בין מערכת הבריאות הישראלית למערכת הבריאות במדינות אחרות בעולם בכלל ובאפריקה בפרט.

8. מענקים במדען הראשי – במסגרת תמיכה זו ייכללו מוצרים אשר דורשים פעילות מו”פ לשם התאמה טכנולוגית, הנדסית ושיווקית לשווקים האפריקנים.

9. קורסים והכשרות בתחומי ביטחון פנים והבריאות – היתרון היחסי של ישראל בתחומי אלה יוצר עניין בקרב חלק ממדינות אפריקה המבקשות מישראל הכשרות בתחום.

10. חתימה על הסכם חלל עם אתיופיה – חיזוק קשרי הטכנולוגיה, המדע והאקדמיה עם ממשלת אתיופיה. הסכם זה יסייע בקידום פעילות של חברות ישראליות באתיופיה, בין היתר בנושאי חלל ואנרגיה מתחדשת.

בנוסף, ניתן יהיה להתעדכן באופן שוטף באמצעות ערוצי הניו מדיה של משרד ראש הממשלה;

◄ ראש ממשלת ישראל -פייסבוק

◄ החשבון הרשמי של משרד ראש הממשלה ב-טוויטר

לרגל הביקור, השיקה ’לשכת העיתונות הממשלתית’ תערוכה וירטואלית בשם; “חוזרים לאפריקה” החושפת לראשונה תמונות היסטוריות מתוך אוסף התצלומים הלאומי מביקורים קודמים של ראשי ממשלה ישראלים במדינות אפריקה.

◄ להלן הקישור; אוסף חוזרים לאפריקה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן