חדשות כאן ישראל

איכות השלטון לשר הרווחה כץ: צא לחופשה עד תום החקירה הפלילית

משמעותו של המשך כהונה של ח"כ חיים כץ כ’שר הרווחה’ בממשלה היא פגיעה חמורה באינטרסים חיוניים של השירות הציבורי, פגיעה אפשרית ביכולתו לבצע באופן ראוי ומלא את תפקידו, ופגיעה בתדמית ובסמכות המוסרית והאישית שלו ואף בכוחו להנהיג ◄ ברור לתנועה לאיכות השלטון בישראל (ע"ר), כי עומדת לשר חזקת החפות וממילא אין בפנייה משום קביעת עמדה בנוגע לחשדות כנגדו.
0
0
שר הרווחה חיים כץ, ברקע: לוגו התנועה לאיכות השלטון | עיבוד צילום: שולי סונגו
שר הרווחה חיים כץ

בעקבות חקירת שר הרווחה ח”כ חיים כץ באזהרה בחשד לכאורה לשימוש במידע פנים ב’רשות ניירות ערך’ בעת שכיהן כשר בממשלה, פנתה היום (רביעי, י’ באייר, התשע”ו) התנועה לאיכות השלטון בישראל (ע”ר) אל השר כץ בקריאה, כי יצא לאלתר לחופשה, או יכריז על ’נבצרות’ עד לברור החשדות ותום החקירה הפלילית בעניינו, זאת נוכח חשיבותו הרבה של תפקידו, כשר הרווחה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לפי החשד, השר חיים כץ ומר מוטי (מרדכי) בן ארי, על בסיס המידע (פנים) המוקדם שלא היה ידוע למשקיעים וטרם פרסום דיווח מהותי למשקיעים, רכשו השניים מניות של ’חברת נצבא’ בבורסה של תל אביב.

זאת זמן קצר לפני שחברת נצבא החזקות 1995 בע”מ, חברה העוסקת בפיתוח, רכישה, ניהול והשכרה של נדל”ן, דיווחה על המיזוג העתידי שלה חברת איירפורט סיטי, בחודש יולי 2015 ובעת שהח”כ כץ, כיהן כשר בממשלה.

לאחר ההודעה על כוונת איירפורט סיטי למזג לתוכה את החברה זינקה מניית נצבא והשר כץ ועמיתו בן ארי, מכרו את המניות וגרפו לכיסם 290 אלף שקל.

עו”ד שני בראון, מהמחלקה המשפטית של התנועה לאיכות השלטון בישראל, שפנתה אל שר הרווחה ח”כ חיים כץ, כתבה לו, כי; “אין ולא יכול להיות חולק, כי חקירה פלילית כנגד שר מכהן בממשלה מכתימה את משרד הרווחה בראשו עומד השר ואף את הממשלה כולה.

הישארות בתפקידו, שעה שתלויה ועומדת בעניינו חקירה פלילית, פוגעת פגיעה קשה בממשלה ובמעמדה – הן בחבריה והן בהחלטותיה.

במצב בו אדם הנושא בתפקיד ציבורי מרכזי כדוגמת השר, נמצא תחת חקירה פלילית עליו לקחת פסק זמן מכהונתו, זאת על מנת להבטיח את אמון הציבור במשרד הרווחה, בממשלה וברשויות השלטון כולן.

משמעותו של המשך כהונה כשר הרווחה בממשלה היא פגיעה חמורה באינטרסים חיוניים של השירות הציבורי, פגיעה אפשרית ביכולתו לבצע באופן ראוי ומלא את תפקידו, ופגיעה בתדמית ובסמכות המוסרית והאישית שלו ואף בכוחו להנהיג” – סיכמה את מכתבה עו”ד בראון מן המחלקה המשפטית של התנועה לאיכות השלטון ושהעתקים מפנייתה-מכתבה הועברו אל ד”ר אביחי מנדלביט, היועץ המשפטי לממשלה ואל פרקליט המדינה, עו”ד שי ניצן.

דוברת התנועה לאיכות השלטון הגב’ רות מרגולין , מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “יודגש וברור לתנועה, כי עומדת לשר הרווחה, חזקת החפות וממילא אין בפנייה, משום קביעת עמדה בנוגע לחשדות כנגדו.

עם זאת, הישארותו בתפקיד ציבורי בעל מעמד מיוחד, כאמור, אינה ראויה בעוד שמתנהלת חקירה ועל כן, נעשית פנייתנו אליך”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן