כסף מדבר

בית הבד העתיק, ייבאה שמן זית כשמן תירס והעלימה כ-2.8 מיליון ₪

רשות המסים: לפני חודשים ספורים, נתפסה מכולה בנמל אשדוד, של חב’ בית הבד העתיק’ שהכילה שמן זית, הנחשב כמוצר עתיר מסים למרות שהוצהר, כי היא מכילה... ’שמן חמניות’ ◄ מנהל חברת ’בית הבד העתיק’ באסם אגבאריה ובנו מאוּם אֶל-פַחְם, חשודים, כי מכרו שמן הזית שהבריחו ונמכר בישראל, תחת מותגים מוכרים כ’שמן זית ישראלי'.
0
0
בית הבד העתיק, ייבאה שמן זית כשמן תירס וחמניות וגרעה מקופת הציבור כ-2.8 מיליון ₪
כב’ השופטת מירב קלמפנר נבון, מבית משפט השלום בעיר חיפה

לקראת חג הפסח והחגים שבאים לאחריו, כדאי שתבדקו היטב האם שמן הזית שאתם רוכשים הוא תוצרת ישראל או מוברח? הקושיה הזו, באה לאור הודעת ’רשות המסים’ היום (ראשון, ב’ ניסן תשע”ו), כי מנהל חברת ’בית הבד העתיק’ ובנו מהעיר אוּם אֶל-פַחְם (أُمّ ٱلْفَحْم), החשודים בהברחת שמן זית במסווה של שמן תירס וחמניות ובהתחמקות מתשלום מסים יבוא בהיקף של כ-2,800,000 ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על החשד ל”שימון” שעשו מנהל חברת בית הבד (מפעל לעצירת שמן זית), העתיק מר באסם אגבאריה, ובנו מר מוחמד סעאדה, מתשלום מסי יבוא לקופת הכנסות המדינה, העבירה ’רשות המסים בישראל’ את הפרשה אל כתלי בית המשפט.

כב’ השופטת מירב קלמפנר נבון, מבית משפט השלום בעיר חיפה, שלחה לאחר שמיעת הטיעונים של רשות המסים ותגובת החשודים בסוף השבוע שעבר (יום חמישי) אל מעצר בית מלא למשך שבוע ימים, זאת לאחר שהתעורר החשד, כי שמן הזית המוברח, נמכר בשטחי מדינת ישראל, תחת מותגים מוכרים כמותגי ’שמן זית ישראלי’ ואיכותי.

מחלקת חקירות מכס ומע”מ חיפה ובית מכס חיפה, גילו כי הם מנהלים חקירה בחשד להברחת שמן זית תוך שימוש במסמכים מזויפים והצהרות כוזבות למכס. בפרשה זו, נחקרו עד כה, מר באסם אגבאריה, מנהל חברת “בית הבד העתיק” בעיר אום אל-פחם, המייבאת שמנים מתורכיה ובנו; מוחמד סעאדה, מנהל חברת ’אלרוזאנא סחר בינלאומי’, הרשומה על שם רעייתו.

גולת הכותרת בעדותם של אנשי הרשות, הייה הגילוי, ממנו עולה, כי לפני חודשים ספורים, כך לפי בקשות המעצר, נתפסה ’מכולה’ בנמל אשדוד, של חברת ’בית הבד העתיק’ אשר הכילה שמן זית הנחשב כ”מוצר עתיר מסים” למרות שהוצהר, כי היא מכילה… ’שמן חמניות’.

מן החקירה, עלה עוד, כי בנוסף לתפיסת המכולה, האמורה, היו עוד 28 מקרים בהם הוצהר ע”י האב ובמעורבות בנו, כי מדובר ב’יבוא של שמן תירס’ או ’שמן חמניות’ ובפועל יובא… ’שמן זית’.

לפי החשד, הגשת מסמכי יבוא מזויפים למכס, נועדה להתחמק מ’תשלום מסי יבוא’ בהיקף של כ-2.8 מיליון ₪. עוד לפי הבקשה בתיקים (9151-04-16, 9164-04-16), עולה ששמן הזית שהוברח נמכר לחברה המנוהלת ע”י… הבן.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן