חקלאות ישראל

משרד החקלאות והמשטרה חשפו רשת הברחת בשר מהרשות הפלסטינית לישראל

מנהל יחידת פיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות, מר קליגר: "משרד החקלאות, מבצע באופן מתמיד אכיפה לסיכול ניסיונות הברחה ומכירה של מוצרים מן החי ושל בשר שאינו מפוקח משטחי הרשות הפלסטינית אל ישראל" ◄ מתחילת 2016, סוכלו ניסיונות הברחה של כ-39,000 ק"ג בשר מוברח. ב-3 השנים האחרונות משרד החקלאות, סיכל 363 ניסיונות הברחת בשר המהווים כ- 729 טון!
0
0
משרד החקלאות והמשטרה חשפו רשת הברחת בשר מהרשות הפלסטינית לישראל
הברחת בשר מהרשות הפלסטינית

משרד החקלאות והמשטרה הודיעו היום (שני, כ”ה אדר ב, תשע”ו), כי חשפו רשת הברחת בשר משטחי הרשות הפלסטינית לתוך ישראל. החשיפה המרשימה נובעת מהיערכות מוקדמת לקראת חג הפסח, כאשר משרד החקלאות בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל אחדו כוחות והגבירו את פעולות האכיפה לטובת שמירה על בריאות הציבור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לצורך כך, ניהלה מזה מספר חודשים, היחידה המרכזית במשטרת ישראל מחוז ש”י ובשיתוף פעולה עם היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות (המוכרת בשמה; יחידת הפיצו”ח) רשות המיסים (יהלום ו-חקירות מע”מ ירושלים) ו-משרד הבריאות, פרשיית יבוא בשר מדרום אמריקה (שנשחט על פי ההלכה המוסלמית) המיועד ל’רשות הפלסטינית’.

על פי החשד, רשת מבריחים (ישראלים ופלסטינים) הכניסו במרמה את הבשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל באמצעות משאיות בעלות דפנות כפולות ובשיטות הסלקה נוספות.

הבשר המוברח לשטחי ישראל, נמכר ל-מסעדות מובילות ובעלות שם וכן לחנויות שונות לממכר בשר, זאת תוך זיוף מקור הבשר וזיוף אישור וטרינרי, תאריכי התפוגה של מוצרי הבשר, תאריכי השחיטה והכשרות.

איך עבדה שיטת הברחת בשר?

דוברת המשרד וממונה על הסברה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ רוני ניב, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “יבואן פלסטיני, רוכש בשר המיועד אל הרשות הפלסטינית בדרום אמריקה ומייבא אותו ארצה ל’נמל חיפה’.

"מכונה לאריזה מחדש של מדבקות ואריזות בשר ברשות הפלסטינית | עיבוד צילום: שולי סונגו ©"
מכונה לאריזה מחדש

מן הנמל בחיפה, הסחורה מועברת אל מחסן בא-רם, ומשם הבשר מוברח בשיטות שונות לשטחי ישראל דרך מחסומים שונים בתת תנאים המנוגדים להנחיות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, משרד הבריאות ותוך סיכון שלום הציבור.

הסחורה המוברחת מגיעה למחסן ב-אזור התעשייה עטרות, שם נארזת מחדש תוך זיוף חותמות הכשרות, תאריכי התוקף ואישורים וטרינריים.

לאחר אריזת מוצרי הבשר מחדש (שאינו ראוי למאכל אדם), הם מופצים למסעדות מובילות ובעלות שם, וכן אל חנויות שונות לממכר בשר. בנוסף יש חשד שעולה ל-העלמת עסקאות ו-השמטת הכנסות בשטחי ישראל.

רק בימים האחרונים, פורסם, כי במטרה לשמור על ’בריאות הציבור’ ולאור אי עמידת הרשות הפלסטינית בדרישות השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות.

במסגרת הערכת סיכונים מקצועית שעושה המשרד, נאסר המשך ’ייבוא המוצרים מן החי’ מתחומי הרשות הפלסטינית לתוך ישראל, וזאת במטרה למנוע כניסת ’בשר מקולקל’ או ’בשר נגוע במחלות’ לתוך שטחי המדינה ולשמור על בריאות הציבור.

בנוסף, במספר אירועים שונים ברחבי הארץ צוותים של יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות (פיצו”ח) סיכלו ניסיונות הברחה לאורך ’מרחב התפר’ ובאזורים שונים בהם נתפסו אלפי ק”ג בשר.

מתחילת שנת 2016, סוכלו ניסיונות הברחה של כ-39,000 ק”ג בשר מוברח. בשלוש השנים האחרונות, עולה, כי משרד החקלאות סיכל 363 ניסיונות הברחת בשר, המהווים כמות של כ-729 טון!

מנהל יחידת פיצו”ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות, מר רואי קליגר, אומר, כי; “משרד החקלאות, מבצע באופן מתמיד אכיפה לסיכול ניסיונות הברחה ומכירה של מוצרים מן החי ושל בשר שאינו מפוקח משטחי הרשות הפלסטינית אל מדינת ישראל.

חלק מהליך הזיוף של הבשר מהרשות הפלסטינית, הורדת חלק עליון של האריזה, התוויה מחודשת וכיסוי קרטון חדש | צילום: משרד החקלאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חלק מהליך הזיוף של הבשר

תפיסות הבשר המוברח, מבוססות על מידע מודיעיני רחב, המאפשר לאנשי יחידת פיצו”ח, לאתר משאיות המבריחות בשר או כל תוצרת חקלאית אחרת.

קליגר, הוסיף, כי; “בזכות שיתוף הפעולה עם היחידה המרכזית במשטרת ישראל (מחוז ש”י), התחקינו לאורך זמן אחר משלוחי הבשר שצריך להגיע לשטחי הרשות הפלסטינית ומנענו את הפצת בשר שנועד למכירה בכל רחבי ארץ ישראל והצלחנו לסכל ניסיון נוסף לפגיעה בבריאות הציבור”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן