סביבה | אקולוגיה

השר להגנת הסביבה, מר אבי גבאי, מבקש לשמור על השקט

השר אבי גבאי, נחוש לחגוג בתיקון לתקנות מניעת רעש; "מדובר בחוק חשוב שמבדל אותנו ממדינות עולם שלישי ונותן לציבור את הזכות הבסיסית ל’שקט’ ואני מאמין שחשוב לשמור על אזרחי המדינה ממפגעי רעש אבל חשוב שנדע גם לאפשר חריגים מוגבלים בזמן ונאפשר לאנשים לשמוח וליהנות גם אם זה יוצר רעש לזולת. אני בדעה שבכל הנוגע לשמירה על השקט הפכנו את העיקרון לעניין כמעט דתי, עד כדי כך שאדם רגיל לא יכול לחגוג יום הולדת בביתו מבלי שיגיע שוטר...".
0
0
השר להגנת הסביבה, מבקש לשמור על השקט אך גם נחוש לחגוג בתיקון לתקנות מניעת רעש
השר אבי גבאי

השר להגנת הסביבה, מר אבי גבאי, נחוש לשמור על השקט גם במחיר “רעש תקשורתי”. רוצים דוגמא? השר השקט והצנוע מסיעת “כולנו” בכנסת ואחד היעילים משרי הממשלה, בחר מעבר להודעות דוברות משרדו הלא פחות יעילה לפנות אמש (א’) מעל דפי הפייסבוק שלו בפנייה אישית אל הציבור לדבריו בעקבות פנייה של חברי כנסת ואזרחים, כי; “החלטתי לחתום על תיקון לתקנות מניעת רעש ולאפשר חגיגות ליליות גם במימונה ובל”ג בעומר”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ בפייסבוק או ב’טוויטר’.

השר גבאי, הבהיר, כי הוא מחפש איזון חדש לעניין ’תקנות הרעש’ ובמסגרת זאת הוא ישמח לשמוע על רעיונות לשינויים נוספים שעדיין יותירו מגבלות – אך יחזירו לאזרחים את החירות לחגוג, כשיש אירוע.

אתם מכירים את ’תקנות הרעש’?

כידוע, החוק בישראל, קובע הגבלות על רעש בין השעות; 14:00 ל-16:00 ובין השעות; 23:00 ל־07:00 למחרת באזורי מגורים בכל ימות השנה חוץ מבימים מיוחדים, כמו; יום העצמאות, ליל פורים, וליל ’יום ירושלים’ בהם מותר לחגוג גם אחרי השעה 23:00 בלילה.

לדברי השר גבאי; “מדובר בחוק חשוב אשר מבדל אותנו ממדינות עולם שלישי ונותן לציבור את הזכות הבסיסית ל’שקט’ ואני מאמין שחשוב לשמור על אזרחי המדינה ממפגעי רעש אבל חשוב שנדע גם לאפשר חריגים מוגבלים בזמן ונאפשר לאנשים לשמוח וליהנות גם אם זה יוצר רעש לזולת.

אני בדעה שבכל הנוגע לשמירה על השקט הפכנו את העיקרון לעניין כמעט דתי, עד כדי כך שאדם רגיל לא יכול לחגוג יום הולדת בביתו מבלי שיגיע שוטר…”.

השר להגנת הסביבה, מר גבאי, הוסיף, שיתף ואמר, כי; “לאחרונה, סיפר לי חבר על שכן, שסיים שירות צבאי מפרך ב’שייטת 13’ וביקש לעשות מסיבת שחרור בבית הוריו. הבחור, נאלץ, להסתובב בין השכנים ולבקש לאפשר לו לחגוג לאחר השעה המותרת. האם זה עזר לו? תנחשו לבד…”.

חקיקה בנושא רעש

תקנות שונות בנושא רעש הותקנו מכוחו של ’החוק למניעת מפגעים, התשכ”א -1961’. התקנות, נועדו לצמצם את מפגעי הרעש באזורי מגורים ולשפר את איכות חייהם של התושבים.

בתקנות, נקבע בין השאר, מהו ’רעש בלתי סביר’ וכיצד ניתן למדוד אותו, נקבעו גם איסורים, חלקם מוחלטים וחלקם בין שעות מוגדרות, לביצוע מעשים העלולים לגרום לרעש חזק שעלול להפריע.

ידע מפורט ועשיר נוסף בנושא של חקיקה בנושא; רעש, ניתן למצוא באתר; המשרד להגנת הסביבה – רעש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן