יום האישה הבינלאומי

יום האישה הבינ”ל על פי ציפי פקר מנכ”לית חברת מן

השינוי חייב להתחיל במניעת אפליה וקיפוח של נשים בכל תחום שיש לו השפעה על חייהן; חקיקה, שכר, תנאי עבודה, מעמד חברתי ובייצוג במוקדי קבלת החלטות חברתיות ◄ הגב’ ציפי פקר, מנכ"ל חברת "מן", יצרנית הופלים והעוגיות, מציעה ארבע פעולות חשובות דרכן חברות וארגונים בישראל יכולים ליצור שינוי ע"י מתן שיווין הזדמנויות בקידום וניצול מכלול כישוריהן של הנשים במקומות עבודה, מפעלים ובארגונים שונים.
0
0
יום האישה הבינ"ל על פי ציפי פקר מנכ"לית חברת מן
יום האישה הבינ”ל על פי ציפי פקר מנכ”לית חברת מן

יום האישה הבינלאומי (International Women’s Day), מצוין מדי שנה ברחבי העולם בשמונה במרץ, מחר (שלישי), וההיבטים העומדים במרכז יום זה הם זיכרון הנשים שפעלו בעבר ופועלות בהווה למען השגת שוויון זכויות, תרומת הנשים לחברה והישגיהן הרבים של נשים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עושה רושם, כי מעמד הנשים בעולם, עבר כברת דרך משמעותית לאורך השנים. מאבק הנשים אכן הוביל לצמצום הפערים בין המינים בתחומים רבים, נשים רבות מאיישות תפקידי מפתח במשק ובחברה, מובילות ומגיעות להישגים מרשימים בתחומי המדע, הרפואה, התקשורת, התרבות והאמנות על כל גווניה וכנסת ישראל מתגאה ב-32 חברות בכנסת ה-20.

לעומת זאת, תחום התעשייה, נחשב לטריטוריה גברית מובהקת, שבה הגבר, כביכול הוא תמיד המנהל בעוד האישה היא פועלת ייצור. “כינור שני” ב-תעשייה, למדתי רבות מאמי שהייתה שותפה להקמה וההישרדות של מפעל הוופלים “מן” שהקים אבי.

למרות שהתעשייה שינתה פניה בצורה משמעותית – נשים, נמצאות היום בנקודות מפתח של עולם התעשייה; מהנדסות, מנהלות בקרת איכות, מנהלות תפ”י, מנהלות מפעלים ואף יו”ר דירקטוריון חברות ציבוריות, עדיין עולם המושגים וההתייחסות המגדרית, כאילו אנו עדיין בשנות ה-40 המוקדמות.

ההתמודדות עם סביבת התעשייה היא מאתגרת ולא פשוטה – כאישה, עליך להוכיח עצמך הרבה יותר מגבר מול הספקים, מול הלקוחות ואפילו מול העובדים. אך חשוב להגיד, כשאת מוכיחה עצמך כאישה, מקצועית ובעלת יכולת ניהולית, הכבוד שנותנים לך הוא אף גבוה יותר.

מלאכתה של המהפכה הפמיניסטית, עדיין לא תמה, נשים עדיין מתמודדות מול קשיים רבים ונאבקות לפרוץ את אותה ’תקרת זכוכית’ מוכרת. שבויות תחתסטראוטיפיים, סובלות מדיכוי, אלימות, הטרדות מיניות במקומות עבודה, אפליהומשכר נמוך בהשוואה לגברים בתפקידים דומים.

אם כך, מה הפלא שהתחזיות מדברות על כך שרק בעוד כמאה ועשרים שנה(!) נגיע ברחבי העולם ל’שוויון הזדמנויות’ מלא – האמנם?

אז מה אפשר וחשוב לעשות עוד היום, כדי לצמצם הפער המגדרי?

השינוי חייב להתחיל במניעת אפליה וקיפוח של נשים בכל תחום שיש לו השפעה על חייהן; חקיקה, שכר, תנאי עבודה, מעמד חברתי ובייצוג במוקדי קבלת החלטות חברתיות.

אני גאה לציין שאצלנו, בחברת ’מן’ יצרנית הוופלים והעוגיות, הממשיכה לצמוח ולהתרחב, קיים ייצוג נשי מובהק, החל מעובדות הייצור ועד להנהלה והדירקטוריון. מה שבא לידי ביטוי בגישת החדשנות, בהתנהלות, בשגרת העבודה ובסופו של דבר במוצרים האיכותיים של החברה שהפכה ל”מותג נצחי” ואהוב בארץ ובקרב קהילותיהודי העולם.

הנה דוגמא ל-4 פעולות חשובות דרכן חברות וארגונים בישראל יכולים ליצור שינוי;

ההתחייבות ליצור תרבויות כוללניות וגמישות; חשוב שארגונים יפנימו שהקו בין קריירה והחיים האישיים הופך להיות נזיל יותר, על כן, חשוב שיצרו מדיניות פרוגרסיבית, כמו סביבת עבודה גמישה המאפשרת לעובדיהם לנהל את החיים האישיים והמקצועיים ולממש את שאיפותיהם.

להעריך את תרומתם של נשים וגברים באופן שווה; חובה על ארגונים להקפיד שכל תהליכי הערכת הכישורים שלהן הוגנים ומקדמים גיוון תרבותי ומגדרי.

קריאה למנהיגות מגדרית מאוזנת; חשוב מאוד שארגונים ימשיכו להקפיד ויעודדו חשיפה של נשים למהלכים אסטרטגיים במטרה לצבור את הניסיון החיוני לתפקידים בכירים ולהציב יעדים מדידים המכוונים נשים למעמד ניהולי בכיר.

חיבור ההון האנושי עם המיומנויות ויצירתיות של נשים בחברה; לתת יד לנשים להגשים את שאיפותיהן וכישוריהן ע”י מתן שיווין הזדמנויות בקידום וניצול מכלול כישוריהן במקומות עבודה, מפעלים ובארגונים שונים.

אני קוראת לכולם, הצטרפו גם אתם ליצירת השינוי ולהפוך כל יום ל’יום האישה הבינלאומי’!

_________
*הכותבת היא מנכ”לית חברת “מן“, יצרנית וופלים ועוגיות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן