חדשות כאן ישראל לאישה

ח”כ לביא: אי אפשר לדבר על המאבק לקידום מעמד נשים בלי לטפל ב-זנות

ועדת המשנה של הכנסת למאבק בסחר בנשים ובזנות התכנסה לראשונה בראשות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד); "בצד המישור החקיקתי, אני מבקשת לחדד את הצורך לסייע בתהליך שיקומן של נשים המבקשות לצאת ממעגל הזנות; "חקיקה איננה חזות הכל... הנשים הללו זקוקות לחיבוק מן הממסד ומן החברה, הן זקוקות לאוזן קשבת והן כמובן זקוקות למנגנונים שיסייעו להן בתהליך השיקום וההשתלבות בחברה".
0
0
חברת הכנסת דר' עליזה לביא: אי אפשר לדבר על המאבק לקידום מעמד נשים בחברה מבלי לטפל בנושא הזנות | עיבוד צילום: שולי סונגו
חברת הכנסת דר’ עליזה לביא

“נהיה לקול עבור אלו שנפשן סוערת, אך קולן לעולם אינו נשמע” – כך הבטיחה חברת הכנסת ד”ר עליזה לביא (סיעת “יש עתיד”), לרגל כינוסה של ועדת המשנה של הכנסת למאבק בסחר בנשים ובזנות שבראשותה לדיונה הראשון הבוקר הזה (רביעי, ט”ו באדר א’ התשע”ו).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ח”כ ד”ר לביא, חברת כנסת מטעם מפלגת “יש עתיד” בכנסת ה-19 והכנסת ה-20, לשעבר יו”ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי וחברה בוועדת החוץ והביטחון בכנסת ישראל, ומן הבולטות באישיותה ותרומתה למען החברה בארץ ישראל, נחושה ומבהירה חד משמעית; “אני חושבת שאי אפשר לדבר על המאבק לקידום מעמדן של נשים בחברה, מבלי לטפל בנושא הזנות” – פסקה ח”כ לביא.

הבוקר, כאמור, התכנסה ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות, בראשות חברת הכנסת עליזה לביא (סיעת יש עתיד) לדיונה הראשון בכנסת ה-20 כאשר הוועדה אשר כזכור, פעלה רבות בעבר סביב ’המאבק בסחר בנשים’, שינתה במעט את פניה. בתפקידה כיו”ר הועדה למעמד האישה בכנסת הקודמת, קבעה, ח”כ לביא, כי; “יש להרחיב את תחומי עיסוק הוועדה גם לנושא ה’זנות’.

הן זקוקות לאוזן קשבת והן כמובן זקוקות למנגנונים שיסייעו להן בתהליך השיקום

בעוד סוגיית הסחר בנשים זכתה לטיפול משמעותי בשנים האחרונות, נפוצו יותר ויותר דפוסים מחרידים הקשורים בתופעת הזנות בישראל ובהם ניצול של בני נוער ואוכלוסיות מוחלשות שונות, עולות חדשות, בנות מיעוטים ועוד, שנקלעו בעל כורחן ל’מעגל הזנות’. את ממדיה של תופעת הזנות קשה לאמוד במדויק, אולם ההערכה מדברת על למעלה מ-עשרת אלפים נשים העוסקות בה בצורות שונות מדי יום.

ח”כ ד”ר לביא, מציינת ומדגישה, כי; “אנו שומעים אינספור עדויות על אלימות קשה כנגד נשים בתעשייה, מקרי אונס, השפלה ובאופן כללי – התייחסות לנשים כאל סחורה העוברת לסוחר.

אני שמחה וגאה שהסוגיה הכול כך כאובה הזו, תזכה סוף סוף מעתה לייצוג הולם בדמותה של ועדה (ועדת המשנה של הכנסת למאבק בסחר בנשים ובזנות) שתוקדש כול כולה לנושא, המחייב טיפול יסודי ומסור”.

“אני חושבת שאי אפשר לדבר על המאבק לקידום מעמדן של נשים בחברה, מבלי לטפל בנושא הזנות”, אמרה ח”כ לביא יו”ר ועדת המשנה של הכנסת למאבק בסחר בנשים ובזנות.

ההערכה מדברת על למעלה מ-10,000 אלפים נשים עוסקות בזנות

אחת ממטרותיה של הועדה, תהיה לקדם את החקיקה להפללתם של ’צרכני זנות’ בישראל, בהמשך להצעתן של ח”כ זהבה גלאון וח”כ שולי מועלם מהעת האחרונה, ולבחון את משמעויותיה ודרכי יישומה.

במקביל, מעוניינת לביא לבחון דרכים להקל על שיקומן של נשים המעוניינות לצאת ממעגל הזנות, אך עברן הפלילי, מהווה חסם להשתלבותן במעגל העבודה. לצורך כך, תבחן ועדת המשנה של הכנסת למאבק בסחר בנשים ובזנות, את האפשרות לקדם את מחיקת רישומן הפלילי של זונות המבקשות להשתקם.

בצד המישור החקיקתי, מבקשת ח”כ לביא, לחדד את הצורך לסייע בתהליך שיקומן של נשים המבקשות לצאת ממעגל הזנות; “חקיקה אי ננה חזות הכל” – מדגישה לביא ומוסיפה; “הנשים הללו זקוקות לחיבוק מן הממסד ומן החברה, הן זקוקות לאוזן קשבת והן כמובן זקוקות למנגנונים שיסייעו להן בתהליך השיקום וההשתלבות בחברה”.

לביא, מקווה מעל לכול, להביא את נושא ’הזנות’ למרכז השיח הציבורי בישראל, ולאפשר פתחון פה לנשים רבות הרואות עצמן קורבן של התעשייה; “אני רואה בפעילות הזו שליחות אישית ומוסרית, ומאמינה בלב שלם שזהו צעד משמעותי לתיקון לא רק עבור אותן נשים, אלא גם עבורנו כחברה. חברה שקשובה וערה גם למצוקות בתוכה, גם לפינות האפלות ביותר של הדחקה, של פחד ושל ייאוש, היא חברה סולידרית וערכית יותר”, סיכמה ח”כ ד”ר עליזה לביא.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן