חדשות בריאות נגישות כאן ישראל פתח תקווה

מדא, נגיש יותר: חובשים ופאראמדיקים הודרכו לשימוש בשפת הסימנים

עזרה ראשונה בשפת הסימנים; מד"א והמכון לקידום החירש ביוזמה חדשה; בסוף השבוע, הגיעו עשרות מצוותי מד"א למכון לקידום החירש ועברו הדרכה מיוחדת שתאפשר להם לתקשר עם חרשים וכבדי שמיעה בשטח באמצעות שפת הסימנים ◄ מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין; "היינו חלוצים בהנגשת שירותנו לקהילת החירשים וכבדי השמיעה באמצעות פקס, מסרונים וכתובת דוא"ל והיום קידמנו אמצעי הנגשה נוסף שעובדי ומתנדבי מד"א, יוכלו להבין טוב יותר גם את אוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה בישראל".
0
0
צוותי מדא בסדנא לשפת הסימנים במכון לקידום החירש  צילום דוברות מדא  עיבוד שולי סונגו
צוותי מדא בסדנא לשפת הסימנים

ארגון מגן דוד אדום והמכון לקידום החירש, הודיעו היום (ראשון, כ”ח בשבט תשע”ו), כי החליטו לצאת בשיתוף פעולה מיוחד ויוצא דופן שיכשיר את החובשים והפאראמדיקים של מד”א לדבר את שפת הסימנים על מנת לתקשר בזירות של אירועים עם נפגעים חירשים ו’כבדי שמיעה’ או בני משפחותיהם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בסדנא המיוחדת שנערכה כבר בסוף השבוע שחלף ב’מכון לקידום החירש’ על ידי מנהלת תחום ההדרכה במכון הגברת גל רוקניאן, לקחו חלק למעלה מ-30 חובשים ופאראמדיקים של מד”א שלמדו על עולמם של קהילת החרשים.

שמעו על כללי תקשורת עם אנשים חרשים וכבדי שמיעה ולמדו אוצר מילים ב’שפת הסימנים’ לשאלות הרלוונטיות בתחום מצבי חירום רפואיים, מידע על מצב הנפגע, על הרקע הרפואי שלו, שאלות על עזרה ומילות הכוונה המסייעות לתקשר עם קהילת החרשים וכבדי השמיעה ובני משפחתם.

דובר מגן דוד אדום תת-מגן זכי הלר, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; יצוין, כי ’הנגשת שירותי החירום לקהילת החירשים’ ו’כבדי השמיעה’ בארגון מד”א, החלה כבר בשנות ה-90 עם כניסתו של מכשיר הפקס אל מוקד מד”א, בהמשך לפני כ-16 שנים, נכנסה מערכת מסרונים (SMS) ובשנים האחרונות, התווספה גם טכנולוגיות הדואר האלקטרוני.

גל שידלו חובשת מתנדבת במד”א מהעיר פתח תקווה שהשתתפה בסדנא סיכמה; “אני יוצאת מכאן היום עם תחושה נהדרת שללא כל מאמץ ובתוך זמן קצר רכשנו ידע בסיסי לתקשר עם קהילת החרשים וכבדי השמיעה, זאת הייתה חוויה נעימה שלי באופן אישי, חיזקה את יכולת ההתמודדות שלי במקרה שאצטרך”.

צוותי מדא בסדנא לשפת הסימנים במכון לקידום החירש  צילום דוברות מדא  עיבוד שולי סונגו
צוותי מדא בסדנא לשפת הסימנים

מנהלת ’המכון לקידום החירש’ הגב’ יעל קקון, אמרה, כי; “החרשים וכבדי השמיעה נתקלים לא מעט בבעיות של קבלת שירותים. במסגרת ’הנגשת שירותי החירום לקהילה’ אנחנו רואים חשיבות רבה מאוד לפתוח ערוץ מיוחד של שיתוף פעולה עם מגן דוד אדום.

אין לנו ספק שההדרכות לחובשים ולפאראמדיקים, יסייעו בהצלת חיים וישפרו את השירות לציבור החרשים וכבדי השמיעה”.

מנכ”ל מד”א רמ”ג אלי בין, אמר; “ברצוני להודות ל“מכון לקידום החירש” על היוזמה ושיתוף הפעולה. כל ידע חדש שצוברים החובשים והפאראמדיקים במד”א מסייע במשימתנו העיקרית שהיא הצלת החיים.

כ’ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל’ היינו חלוצים בהנגשת שירותנו לקהילת החירשים וכבדי השמיעה באמצעות פקס, מסרונים וכתובת דוא”ל והיום קידמנו אמצעי הנגשה נוסף שעובדי ומתנדבי מד”א, יוכלו להבין טוב יותר גם את אוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה בישראל.

אנו נמשיך במד”א ככל יכולתנו לפעול לטובת הנגשת כלל שירותנו לציבור”.

*המידע הועבר באדיבות פורטל הנגישות לבעלי מוגבלויות נגישות-נט

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן