חדשות בריאות

משרד הבריאות, לתנועת אומ”ץ: הרפורמה ב’קנאביס’ תוגש בקרוב להכרעת הממשלה

0
0

יו”ר הצוות הרפואי של תנועת אומ”ץ, ד”ר משה גורדון; “השימוש בקנאביס רפואי למי שזקוק לו בגין כאב בלתי נסבל, הופך לבעיה קשה. מניעת השימוש בו על בסיס עומס במרפאות, מוביל בלית ברירה את אלו הסובלים מכאב ל-קליניקות פרטיות של הרופאים המורשים, זאת בעלות של כ-1000 ₪ לפגישה”.
משרד הבריאות, לתנועת אומ
משרד הבריאות, לתנועת אומ”ץ: הרפורמה ב’קנאביס’ תוגש בקרוב להכרעת הממשלה

בתשובה לפניית יו”ר הצוות הרפואי של תנועת אומ”ץ, ד”ר משה גורדון שפנה ב-8 בספטמבר 2015, אל מנכ”ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב, בבקשה לברר כיצד מתכוון משרד הבריאות לפעול על מנת לפתור את בעיית העומס ב’מרפאות הכאב’ וכתוצאה מכך, סירובן לטפל במבקשי הקנאביס (Cannabis) הזקוקים לו באופן נואש השיב הח”כ הרב יעקב ליצמן שר הבריאות בתאריך 30.12.2015, כי הנו מאשר, כי משרדו, מצוי בימים אלה במהלך הכנת רפורמה בתחום השימוש בקנאביס למטרות רפואיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

שר הבריאות הרב ליצמן, הוסיף בתגובתו שהגיעה אל משרדי תנועת אומ”ץ, רק אתמול (שני, 01.02.16), כי משרד הבריאות, מכשיר בימים אלו רופאים רבים אשר יוסמכו למתן ’קנאביס רפואי’. כמו כן, בסיום מכתבו, ציין השר ליצמן; “הרפורמה בתחום הקנאביס מותאמת להחלטת בג”ץ והיא תוגש בקרוב לממשלה להכרעתה”.

כזכור בפנייתו של יו”ר הצוות הרפואי של אומ”ץ, ד”ר גורדון אל משרד הבריאות כבר לפני כחמישה חודשים כתב אל מנכ”ל משרד הבריאות, הכלכלן מר בר סימן טוב, אודות עומס יתר במרפאות הכאב של בתי החולים ופיגור בטיפול מבקשי קנאביס.

ד”ר גורדון, ציין במכתבו, כי השימוש בקנאביס רפואי למי שזקוק לו בגין כאב בלתי נסבל, הופך לבעיה קשה. מניעת השימוש בו על בסיס עומס במרפאות, מוביל בלית ברירה את אלו הסובלים מכאב ל-קליניקות פרטיות של הרופאים המורשים, זאת בעלות של כ-1000 ₪ לפגישה.

סכום זה, יש להוסיף לעלויות המעקב וחידוש הרישיון אחת ל-3 חודשים ובסה”כ קרוב ל-4,000 ₪ לשנה. הדבר נובע מכך שהדרך חסומה בפניהם מ’מרפאות הכאב הציבוריות’ וגם בקליניקות הפרטיות התורים ארוכים”.

יו”ר הצוות הרפואי של אומ”ץ, ד”ר גורדון, ציין, כי; “הנושא נסקר בכתבתו של עידו אפרתי בעיתון “הארץ” מיום ג’ 3.9.15.

בין השאר מוצגת העלייה בביקוש לקנאביס רפואי בין השנים; 2009-2015 מ-1800 בעלי רישיונות ב-2009 ל-22,000 בעלי רישיון ב-2015 (עליה של פי 12)”.

לטענת ד”ר גורדון; “מי שזקוקים לקנאביס רפואי, נחסמים במרפאות הכאב ברחבי הארץ בשלטים המודיעים על כך שאינן מטפלות בבקשות הנוגעות בקנאביס וכי תנועת אומ”ץ, מבקשת לדעת כיצד מתכוון משרד הבריאות לפעול על מנת לפתור את בעיית העומס במרפאות הכאב וכתוצאה מכך, סירובן לטפל במבקשי הקנאביס הזקוקים לו באופן נואש.

כשייצורו, החזקתו והשימוש בקנאביס עדיין אסורים ללא פיקוח ובחלקן הוא אף נכלל בפקודת הסמים המסוכנים. (בפרט כסם) למעט כשצריכתו מאושרת רק כתרופה וב’פיקוח רוקחי’ כשזני הצמח, ניתנים באופן מתחלף וכאשר מינונו מותאם למטופל במסגרת המעקב הרפואי.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן