חקלאות ישראל חרקים | פרוקי רגליים יום הדבורים העולמי כנסת ישראל צרכנות

שרן השכל: להסדיר חלוקת הצוף הגדל במקרקעי ציבור כחלוקת משאב ציבור

ח"כ שָרֶן הַשְׂכֵּל, על הצעת חוק מועצת הדבש; "נדרש תכנון מחדש של ענף הדבוראים והדבש, כולל פתיחתו לתחרות. המתנגדים להכנסת מתחרים חדשים לענף הם אלו המרוויחים מהמצב הקיים. יש להסדיר את חלוקת הצוף הגדל במקרקעי ציבור ככל חלוקת משאב ציבורי ולאפשר כניסה של שחקנים פרטיים חדשים שתאפשר תחרות הוגנת ובהתאם – הוזלת מחירים".
0
0
חברת כנסת שרן השכל ברקע: דבורה
חברת כנסת שרן השכל

הצעת חוק מועצת הדבש, הקוראת להסדיר את חלוקת הצוף הגדל ב’מקרקעי ציבור’ ולהבחין בינם לבין מקרקעין פרטיים – הונחה על שולחן הכנסת על ידי ח”כ שרן השכל מטעם סיעת הליכוד והיא תועלה ביום ראשון הקרוב, כ”ט בטבת התשע”ו, ה-10.1.16) בועדת שרים לענייני חקיקה ואכיפת החוק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על פי הצעת חוק זו, יש מקום להסדיר את חלוקת הצוּף הגדל ב-מקרקעי ציבור, ככל חלוקת משאב ציבורי. עם זאת, יש לראות כ’מקרקעי ציבור’ רק שטחים שאינם מוחזקים על ידי אדם המעבד אותם עיבוד חקלאי ומצמיח בהם גידולים.

בכל קרקע, הנתונה ל’עיבוד חקלאי פרטי’ יש לאפשר גידול דבורים חופשי – בכפוף לחובת הרישום.

המדינה מקדמת, באופן כללי, את השוואת מעמדן של קרקעות מוחכרות למעמדן של קרקעות פרטיות, והדבר בא לידי ביטוי גם בפסיקת בתי המשפט וגם בהצעת חוק זו.

בנוסף, ישנה הגבלה על משאב הצוף שהופק על ידי עיבוד חקלאי פרטי על ידי המדינה נוגדת עקרונות של קניין, חופש עיסוק ותחרות חופשית.

משטר חלוקת ההיתרים לשימוש ב’משאב הצוף’ הוא ייחודי למדינת ישראל, ואינו נהוג גם במדינות צפופות ברחבי העולם.

החוק החדש, מציע, כי מקרקעין פרטיים או מקרקעי ציבור שהוקצו לעיבוד ומגורים פרטיים, יהיו נתונים ל-רעייה חופשית, בכפוף לחובת רישום.

לשם הסדרה ובקרה, יוקם מרשם ב’משרד החקלאות ופיתוח הכפר’, שיאגד את כל הנתונים לגבי כל ה-כוורות המוצבות לרעייה בשטחים פתוחים בישראל.

כל מגדל, יהיה חייב לרשום את כוורותיו ואת מקום הצבתן, את מועדי ההצבה ותקופתה, את מספר הכוורות, דרך סימונן ופרטי ההתקשרות עמו.

מרשם זה, ישמש בראש ובראשונה כלי אפקטיבי להתמודדות עם מחלות זיהומיות ומניעת התפשטותן במקרה של שטחי רעיית דבורים הנמצאים בסמיכות.

בנוסף לכך, המרשם, יתרום ליעילות המנגנון החופשי, בכך שיאפשר ל’דבוראים’ לכלכל את מעשיהם מראש, לתאם ביניהם את חלוקת השטחים באופן שקוף ולהגיע להסכמות לטובת כולם.

בד בבד, יאפשר המרשם מעקב אחר כוורות גנובות והתמודדות עם פורעי חוק בנושא.

חברת הכנסת שָרֶן (מרים) הַשְׂכֵּל, אמרה, כי; “נדרש תכנון מחדש של ענף הדבוראים והדבש, כולל פתיחתו לתחרות. המתנגדים להכנסת מתחרים חדשים לענף הם אלו המרוויחים מהמצב הקיים.

יש להסדיר את חלוקת הצוף הגדל במקרקעי ציבור ככל חלוקת משאב ציבורי ולאפשר כניסה של שחקנים פרטיים חדשים שתאפשר תחרות הוגנת ובהתאם גם הוזלת מחירים לצרכנים“.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן