בריאות הציבור

משרד החקלאות ו-משרד הבריאות לציבור לא להשתמש בביצים הנושאות הסימון UA

0
0

עם קבלת תוצאות הבדיקות, נעצר מיד יבוא הביצים מאוקראינה ואת שיווקן ואת מכירתן על ידי רשתות השיווק ◄ משרד החקלאות פועל לשינוי מקורות ארצות הייבוא לספק את הביקוש ◄ מנהל שירותים וטרינריים, ד”ר נדב גלאון; “חיידק סלמונלה, הינו חיידק נפוץ מאוד, הנמצא בסביבה ובמגוון רחב של מוצרי מזון, יש להקפיד על רכישת ביצים רק ברשתות השיווק, בחנויות ובמרכולים המוסדרים”.
משרד החקלאות ו-משרד הבריאות לציבור לא להשתמש בביצים הנושאות הסימון UA
משרד החקלאות ו-משרד הבריאות לציבור לא להשתמש בביצים הנושאות הסימון UA

משרד הבריאות ו-משרד החקלאות, הודיעו הערב (רביעי, כ”ה טבת, תשע”ו), כי במסגרת בדיקות שנערכו ב’ביצים’ שיובאו לישראל מאוקראינה שבמזרח אירופה, נמצא בהן חיידק הסלמונלה (Salmonella enteritidis), אי לכך ובהתאם לזאת הם קוראים לציבור הרחב לא להשתמש בביצים הנושאות את ה’סימון UA’, המעיד כי מקורן מאוקראינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במסגרת בדיקות רחבות לגילוי תת זן חדש של סלמונלה בישראל שביצעו משרד החקלאות ומשרד הבריאות, נמצא חיידק סלמונלה מזן אנטריטידיס רק בביצי מאכל שיובאו מאוקראינה. על מנת לשמור על בריאות הציבור, קוראים משרד החקלאות ומשרד הבריאות, לציבור שלא להשתמש בביצים, הנושאות את החותמת על UA (המעיד שמקורן ממדינת אוקראינה).

משרד הבריאות ו-משרד החקלאות, מבהירים, מיד, כי מדובר רק על ביצים הנושאות את הסימון UA, כאשר ביצים אלו, כבר אינן משווקות ואו מצויות בחנויות במטבחים ציבוריים וברשתות השיווק – אך עשויות להימצא בבתי הצרכנים.

דוברת המשרד וממונה על הסברה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר על ידי רוני ניב, כי משרד החקלאות, דרש מן השירותים הווטרינריים במדינת אוקראינה לערוך תחקיר על מקור החיידק ועצר לאלתר את יבוא הביצים מאוקראינה. משלוחי ביצים הנמצאים בדרך ממדינת אוקראינה לא יאושרו להפצה ולמכירה על ידי רשתות השיווק.

מנהל שירותים וטרינריים במשרד החקלאות, ד”ר נדב גלאון; “חיידק סלמונלה, הינו חיידק נפוץ מאוד, הנמצא בסביבה ובמגוון רחב של מוצרי מזון.

על רקע המאמצים לאיתור ’חיידק הסלמונלה’ בישראל, נבדק באופן מתמיד כל מערך ייצור והפצת הביצים בישראל, במטרה לאתר, ככל שישנם, מקורות זיהום אפשריים במזון מן החי. הרחבת הניטור, נועדה לוודא שכמה שפחות חיידקי סלמונלה יגיעו לצרכן דרך ביצים או בשר עוף.

חשוב להדגיש, כי בישול מוצרים מן החי משמיד את חיידקי הסלמונלה, ויש להמשיך ולפעול בעניין זה על פי הנחיות משרד הבריאות, הן בצריכת המוצרים והן באופן הטיפול בהם.

דר’ נדב גלאון מנהל שירותים וטרינריים במשרד החקלאות | ברקע: תבניות ביצים | צילום: ארכיון | עיבוד: שולי סונגו©

מאחר ויש חשש לסיכון מוגבר בביצים הנמכרות בשווקים לא מוסדרים, מבית לבית או ממכוניות, יש להקפיד על רכישת ביצים רק ברשתות השיווק, בחנויות ובמרכולים המוסדרים”.

משרד החקלאות, מציין, כי מרבית הביצים הנצרכות ב-מדינת ישראל הן מתוצרת מקומית ומקור יבוא הביצים העיקרי אל ישראל הוא מספרד. זאת ועוד; משרד החקלאות, פועל לשינוי מקורות ארצות הייבוא לספק את הביקוש לביצים.

משרד החקלאות ומשרד הבריאות, חוזרים ומדגישים בפני הציבור את כללי צריכת ביצים גם בשגרה;

יש לרכוש ביצים רק ממקור ידוע בלבד ואשר מופיע עליהן שם המשווק, חותמת ותאריך תפוגה ובאריזה סגורה. להקפיד על קניה במקומות מורשים (לא בקניה בפתח הבית), ולהקפיד על הכללים הבאים;

● חשוב לבשל ביצים באופן מלא כגון ביצה קשה (בישול מלא משמיד חיידקים).

● להימנע מאכילת ביצת עין או ביצה רכה.

● איסור על אכילת /שתיית מזון המכיל ביצים לא מבושלות.

● מומלץ לאחסן ביצים במקרר.

● יש להקפיד על כל הכללים האמורים לעיל, במיוחד כאשר מדובר במזון עבור תינוקות, קשישים, או אנשים עם פגיעה במערכת החיסונית.

מידע נוסף בנושא טיפול בביצים, ניתן למצוא באתר משרד הבריאות. מידע נוסף ניתן למצוא גם באתר המועצה לענף הלול.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן