חדשות כאן ישראל

חדרה: חברת מועצה, מאשימה את ראש העיר גנדלמן בהזנחה בטיפול בניצול קטינים לזנות

0
0

חברת מועצת עיריית חדרה הגב’ שירלי עודד- דורון יו”ר סיעת שקיפות; “לא ארפה מן הנושא, כי; “מדובר בילדים של כולנו. לוקחים אחריות על הבית שלנו אחריות וחותכים במיידי את אחת התופעות המחרידות בעיר חדרה” ◄ משרד הרווחה, יודע על לפחות 970 קטינות המנוצלות בזנות ומעריכים, כי המספר הכולל מגיע לכ-1,250 בני נוער.
חדרה: חברת מועצה, מאשימה את ראש העיר גנדלמן בהזנחה בטיפול בניצול קטינים לזנות
חדרה: חברת מועצה, מאשימה את ראש העיר גנדלמן בהזנחה בטיפול בניצול קטינים לזנות

על רקע דו”ח של ועדת האו”ם לזכויות הילד שמתח ביקורת קשה על הטיפול הממשלתי הלקוי של מדינת ישראל בקטינים המנוצלים לזנות – שבה חברת מועצת עיריית חדרה, הגב’ שירלי עודד- דורון, יו”ר סיעת שקיפות במועצת עיריית חדרה, ופרסמה היום (יום רביעי | כ”ט חשון, התשע”ו), פוסט נוסף בפייסבוק, ובו היא מאשימה את ראש העיר מר צביקה גנדלמן, בהזנחה בטיפול בניצול קטינים ל’זנות’ בעיר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטענתה של חברת המועצה עודד- דורון; “העיר חדרה, מתפקדת בלי קברניט חברתי משום שראש העיר, עסוק בתפירת מכרזים לאנשים שסייעו לו להיבחר ובינתיים הילדים שלנו מנוצלים ל’זנות’, כדי לעצור את התופעה המחרידה, פניתי לאחד מבכירי העירייה, שטען בפני; “יחסית לרשויות אחרות אנחנו במצב טוב”, כן, זה מה שמצפים שנאמר להורים שהילדים שלהם מנוצלים מינית.

לפני שבוע, העליתי הצעה לסדר לטפל במיידית ב”ניצול קטינים לזנות” בעיר חדרה, הגשתי הצעה לסדר לישיבת המועצה הקרובה, בה דרשתי להקים במיידי, צוות מקצועי הכולל נבחרי ציבור מכל הסיעות, עובדי ציבור, נציגים מהתושבים, ולקבוע מסלול מעשי ולמיגור התופעה המחרידה “ניצול קטינים לזנות בעיר חדרה בשנת 2014”. מר גנדלמן, החליט, כי הנושא לא דחוף והוריד את ההצעה מסדר היום. מלינה עודד.

חברת המועצה הגב’ עודד, מטיחה; “לא ייתכן, כי ראש העירייה, צביקה גנדלמן, המופקד על מערכת החינוך והרווחה, יתנער מסמכויותיו ולא יאפשר תקציבים כספיים למען מטרה זו. אני דורשת מראש העירייה לעמוד בחזית העשייה בכל הנוגד לתופעת הקטינים המנוצלים לזנות – בתחומי ההסברה, המניעה, האיתור והטיפול, ובד בבד עלינו כנבחרי ציבור למצוא את הדרך המיטבית לשיתוף ארגוני המגזר השלישי בקידום הטיפול בקטינים המנוצלים לזנות והן האיזון הראוי מבחינת מידת שיתופם בנושא.

לא ויתרתי והצעתי, כי כל חברי המועצה, וועדי הורים, ועדי עובדים, ירתמו בהתנדבות למען מיגור התופעה המחרידה – גם להצעה זו, מר גנדלמן בחר להתעלם”.

חברת המועצה עודד-דורון, מזכירה, כי ב’דו״ח מבקר המדינה’ בראשות כב’ השופט (בדימוס) יוסף שפירא, שפרסם לפני כשנה, נקבע, חד משמעית, כי בשנת 2014 הנושא לא טופל בחדרה.

“לצערי, אני באופן אישי, נתקלתי בשתי ילדות (בנות 12) בשעות לילה מאוחרות, מתחמקות מהתעניינות אודות הסתובבתן ברחובות העיר חדרה, רק משוויצות בפניי במכשירי סמרטפון משוכללים, נכנסות במהירות אל רכב מסוג Volvo אפור כהה.

היעדר מידע מספיק על “היקף הניצול המיני של ילדים, ובפרט זנות קטינים, ברחבי העיר, מדירים שינה מעיניה והיא מאשימה, כי; בנוסף יש סיפורים קשים אודות “מסיבות מין וסמים” ב-פארק חפציבה, ולצערי גם נושא זה לא מעניין את קברניטי העיר חדרה”.

“מדובר בילדים של כולנו. לוקחים אחריות על הבית שלנו אחריות וחותכים במיידי את אחת התופעות המחרידות בעיר חדרה” – חברת המועצה שירלי עודד- דורון יו”ר סיעת שקיפות, הצהירה והבטיחה, כי לא תרפה מן הנושא.

◄ ניצול קטינים לזנות- בעיר חדרה לשנת 2014 / דוח מבקר המדינה

משרד מבקר המדינה, בדק בינואר-מרץ שנת 2014 את נושא טיפול; “ניצול קטינים לזנות – בעיר חדרה” וקבע, כי: עיריית חדרה, אינה נוקטת פעולות יישוג (פעולת יישוג – פעולה יזומה שבה נותני השירותים החברתיים יוצאים אל האוכלוסייה המצויה בסיכון ואינם ממתינים לכך שהנזקקים לסיוע יגיעו אליהם) לאיתור קטינים המנוצלים לזנות בתחומן.

כתובת גרפיטי מאזור התחנה המרכזית בתל אביב, אזור הידוע כמרכז ארצי לזנות ופורנוגרפיה בישראל | צילום: ויקיפדיה

אנשי המקצוע, גם בעיר חדרה, אינם פועלים בשעות הערב והלילה במקומות שבני נוער מתגודדים בהם כדי לאתר קטינים המנוצלים לזנות שאינם פונים מיזמתם לרשויות הרווחה, כדי לקבל סיוע.

עוד נכתב בהמלצות ’דו״ח מבקר המדינה’ בראשות כב’ השופט (בדימוס) יוסף שפירא, כי; “על משרדי הממשלה הנוגעים בדבר להכשיר את יחידות האיתור גם לזיהוי של קטינים המנוצלים לזנות כחלק מפעילותן. הדבר ייעל את ההתמודדות עם התופעה על ידי שימוש במשאבים קיימים כמו; תשתית האיתור וכוח האדם הפועל במרחבים אלה.

על הרשויות המקומיות לנקוט פעולות יישוג לאיתור קטינים המנוצלים לזנות בתחומן ולאיתור קטינים המועדים לניצול, כדי להעריך את הסיכוי להידרדרותם ולהגיש להם סיוע מתאים. לדעת משרד מבקר המדינה, היעדר מידע מהימן ב-משרד הרווחה וב-רשויות המקומיות על היקף תופעת הקטינים המנוצלים לזנות עלול לפגוע במודעות לקיומה ולהביא לידי תת-הקצאה של משאבים ולידי חוסר בכלים הדרושים להתמודדות אפקטיבית עמה. חסרים אלה, עלולים אף לאפשר את התפשטות התופעה.

משרד מבקר המדינה, העיר, כי חובה על כל הרשויות המקומיות לדווח למשרד הרווחה על כל המקרים בתחומן של קטינים המנוצלים לזנות, או על חשש למקרים כאלה. דיווח כאמור יסייע לאמוד את היקף התופעה ואת מאפייניה, הן ב-רשות המקומית והן בארץ כולה, ולקבל תמונה מלאה ואמינה של התופעה. הדבר יסייע בפילוח מאפייניה לצורך מתן טיפול הולם.

הביקורת העלתה בין היתר לגבי עיריית חדרה, כי אינה נוקטות פעולות יישוג לאיתור קטינים המנוצלים לזנות בתחומן. וכי אנשי המקצוע, אינם פועלים לא בשעות הערב והלילה ולא במקומות הבילוי והשהייה של בני נוער, כדי לאתר קטינים המנוצלים לזנות שאינם פונים ביזמתם אל מחלקות הרווחה, כדי לקבל סיוע. עוד, הועלה, כי לרשויות אלה אף אין תכנית מסודרת להפעלת מערך יישוג, הכוללת מיפוי אזורים מועדים, גיוס של כוח אדם נדרש, פריסה של צוותים וכיוצא באלה.

מנהלת מחלקת נוער באגף הרווחה בעיריית חדרה, מסרה בזמנו בתשובתה מיולי 2014, כי המחלקה מטפלת בקטינים המנוצלים לזנות כחלק מהטיפול הכולל בבני נוער בסיכון. בתשובת מנהלת המחלקה, נטען, עוד, כי הנושא של זנות קטינים דורש התמחות, וכי כדי שהמחלקה תוכל לפעול בתחום עליה להגיש בקשות לתקציב לעיריית חדרה ולמשרד הרווחה.

משרד מבקר המדינה, מעיר למשרד הרווחה ולרשויות המקומיות, כי עליהם להיערך בהקדם להפעלת המדיניות החדשה שנקבעה לנקיטת פעולות יזומות לאיתור קטינים בסיכון.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן