צרכנות

משרד הכלכלה אימץ התקן האירופי ל’מיטות תינוק’ – נפתחה הדרך לתחרות בשוק הריכוזי

0
0

השוק נפתח לתחרות כשמגוון מיטות לתינוקות המיוצרות בחו”ל, צפויות להיכנס לשוק הישראלי ◄ מנכ”ל משרד הכלכלה, עמית לנג; “משרד הכלכלה ממשיך במאמציו להתאמת התקינה הישראלית לדרישות הבינלאומיות. הורדת בירוקרטיה מיותרת, מאפשרת ייבוא וייצור של מגוון מוצרים גדול יותר, מעודדת תחרות ותורמת להורדת יוקר המחייה.
משרד הכלכלה אימץ התקן האירופי ל’מיטות תינוק’ - נפתחה הדרך לתחרות בשוק הריכוזי
משרד הכלכלה אימץ התקן האירופי ל’מיטות תינוק’ – נפתחה הדרך לתחרות בשוק הריכוזי

משרד הכלכלה, הודיע היום (יום רביעי | כ”ט חשון התשע”ו) כי אימץ את התקן האירופי למיטות תינוק ובכך פתוחה הדרך לתחרות בשוק הריכוזי. השינוי כולל משמעותי בתקן למיטות ומיטות מתקפלות לתינוק, אשר פותח את האפשרות ל-יבוא משמעותי בתחום, יוצא לדרך. מדובר ברֵבִיזְיָה, אשר תביא לתחרות על היצע ומחירים בשוק המוצרים לתינוקות, שהוא בעל השפעה רבה על ’יוקר המחייה’ בכלל ובקרב משפחות צעירות בפרט – אושרה על ידי שר הכלכלה היוצא, מר אריה דרעי בסוף כהונתו בתפקיד. בהתאם ל’תקן החדש’, יתאפשר ייצור ויבוא מיטות תינוק, לפי דרישות ’התקן האירופאי’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בהתאם למדיניות הממשלה ו-משרד הכלכלה, בחודשים האחרונים, עמל ’מכון התקנים’ על ביטול הדרישות הישראליות המופיעות ב’תקן הישראלי’ ל-מיטות ו-מיטות מתקפלות לתינוק, ואשר מהוות חסם משמעותי ב’יבוא מיטות תינוק’ לישראל.

בתקן החדש, שיכנס לתוקפו עוד כשנה, כמקובל, בכדי לאפשר לתעשייה המקומית להיערך לשינויים, בוטל האיסור להשתמש במספר חומרים ביצור המיטות (לדוגמה לוחות MDF) המותרים באירופה, זאת מבלי לפגוע ברמת הבריאות והבטיחות של המוצר.

בנוסף, בוטלה הדרישה למספר תחנות עצירה של המעקה הנייד בין המצב העליון לתחתון. כמו כן, נערכו תיקונים שמאפשרים, לדוגמה, להרחיב מגוון מנגנונים של מבנה ’המעקה הנייד’ (לעומת מנגנון אחר המותר בתקן הקיים).

התקן החדש, יאפשר למעשה לייבא מגוון דגמים של מיטות תינוק לישראל, על ידי מגוון יבואנים ויצרנים, וכתוצאה מכך להגביר את התחרות ולהוזיל את מחירי המיטות לצרכן. כל זאת, כמובן, מבלי להתפשר על בטיחות ובריאות התינוקות.

הרביזיה, מצטרפת לרפורמה מקיפה שמבצע משרד הכלכלה בתחום ’התקינה’ בשנתיים האחרונות, הכוללת מיפוי, אבחון ותיקון של כ-620 תקנים רשמיים שהיו קיימים עם תחילת העבודה, ועומדים כיום, לאחר ביטול של כ-70 תקנים, על כ-550 תקנים בלבד.

בנוסף, הקים מנכ”ל משרד הכלכלה, מר עמית לנג, את צוות ה-“ND) “national deviation) אשר סורק, מאתר ובוחן את נחיצות ההתאמות הישראליות המשולבות כיום בתקנים הבינלאומיים המאומצים.

במסגרת הרפורמה, פועל ’משרד הכלכלה’ גם לביצוע הקלות ברגולציה בייבוא בכלל, ובתחום התקינה בפרט לרבות;

★ התאמת התקינה הישראלית לתקינה הבינלאומית
★ הכרה של מכון התקנים בתעודות של מעבדות בינלאומיות בעולם.
★ העברת יותר מוצרים ל-מסלול תצהיר יבואן, היעיל והמהיר יותר, במקום סלול הבדיקות של מכון התקנים.
★ בדיקת עומק של מחירון מכון התקנים.
★ הגברת אכיפת התקנים הרשמיים בשווקים (POST MARKET) ע”י מינהל התקינה והקטנת בדיקות המוצרים ביבוא (PRE MARKET), אשר מבוסס על ניהול סיכונים.
★ אימוץ עשרות תקנים אמריקאים (בנוסף לתקנים האירופאים שקיימים היום).
★ שקיפות פרוטוקולים של מכון התקנים.
★ שיפור שירות והנגשת מכון התקנים ליבואנים קטנים.
★ ביטול תקנים רשמיים ועוד ועוד.
<!–TableChangesInTheStandardChildrensBeds_11-11-15k-n_01.htm–>
■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן