חדשות כאן ישראל מינויים במגזר הציבורי

רוני אלשיך, המפכ”ל המיועד לאישור הממשלה ולועדת טירקל

אלשיך, בעל תואר ראשון במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב. במקביל למד לקראת תואר שני מחקרי בקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. בוגר קורס דירקטורים באוניברסיטת תל אביב ותוכנית לניהול בכיר מבית הספר וורטון למינהל עסקים של אוניברסיטת פנסילבניה ◄ בצמרת פיקוד המשטרה, חוששים, כי הסגל הבכיר יאויש בקצינים שיובאו מחוץ לשורות הארגון.
0
0
רוני אלשיך, המפכל המיועד והשר גלעד ארדן
אלשיך, והשר ארדן

אם אין לנו עדיין את הרמטכ”ל התימני הראשון, אזי יהיה לנו (כמעט בוודאות) את המפכ”ל התימני הראשון. נעים מאד קוראים לו; רוני אלשיך, סגן ראש השב”כ והוא המיועד לתפקיד מפכ”ל המשטרה הבא, הוא תושב גבעת שמואל בן 52, נשוי ואב לשבעה ילדים ומחזיק בתואר ראשון ושני במדעי המדינה – כך הותר היום בצהרים, יום ראשון י״ד בְּתִשְׁרֵי, ערב חג סוכות תשע״ו) לפרסום.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מינויו של אלשיך, להיות השוטר מספר 1, יובא כעת לאישור הממשלה ולאישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (השירות הציבורי) בראשות כב’ השופט בדימוס יעקב טירקל, זאת על רקע הודעת היועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, שהודיע, כי אין כל בעיה או מניעה משפטית מבחינתו למנות את רוני אלשיך, לתפקיד המפכ”ל, וכי ניתן להמשיך בהליך המינוי הבכיר המיועד לאישור הממשלה ואחר כך ל’ועדת טירקל’ למינוי בכירים בשירות הציבורי.

ושמחת במינוייך והיית שר שמח…

“אחרי תקופה עמוסה, הצלחתי אתמול סוף סוף להתפנות ולעסוק במצוות בניית סוכה עם בני אוהד. אין דבר משמח מזה… ״וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ, וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ״ חג סוכות שמח לכולם – כך הביע היום השר לביטחון פנים והשר לנושאים אסטרטגים והסברה ח”כ גלעד ארדן את קורת רוחו מן ההחלטה לחשוף את בחירתו השנייה למנות מפכ”ל והפעם של מר רוני אלשיך, ללא כל ויכוח בציבור ובצמרת המשטרה, למעט על משקלו העודף של המפכ”ל המיועד.

ייאמר מיד, כי השמועה אומרת, כי אלשיך, סירב להצעת השר ארדן לפני שהוצע לתת-אלוף במילואים בצה”ל, גל הירש ולאחר ההתפתחויות האחרונות, הסכים לקבלו.

רוני אלשיך (נולד ב-1963) הוא סגן ראש השב”כ ומועמד למשרת מפכ”ל המשטרה. בהתאם לחוק שירות הביטחון הכללי חל איסור לפרסם את שמו, ולכן הוא הוצג באמצעי התקשורת בישראל בשם “ר’”, עד ששמו, כאמור, הותר לפרסום היום (27 בספטמבר 2015)

בעקבות פנייתו של השר ארדן שגילה, בחשבון ה’טוויטר’ שלו, כי במקביל להגשת המועמדות הוא פנה אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, כדי שיפעיל סמכותו ויאפשר לפרסם את שמו של אלשיך, ברבים לקראת דיוני הוועדה.

ביוגרפיה

אלשיך נולד בעיר ירושלים למשפחה יוצאת תימן שעלתה ארצה בשנות ה-50. גדל בשנותיו הראשונות בשכונת גבעת מרדכי.

אלשיך, למד בישיבת בני עקיבא נתיב מאיר וסיים ללמוד בה כשהיה בן 16 לאחר ש”קפץ” שתי כיתות בבית הספר היסודי.

לאחר מכן, למד ב’ישיבת מרכז הרב’ והתגייס לצה”ל בשנת 1981. הוא התנדב לחטיבת הצנחנים ושירת בה במהלך מלחמת לבנון. עבר קורס קצינים, שירת כמפקד מחלקה בגדוד 890, כמפקד פלחה”ן צנחנים וכסגן מפקד גדוד 50.

בשנת 1988, פרש מצה”ל והצטרף ל-שב”כ, לתפקיד רכז שטח.

בסוף תקופת האינתיפאדה השנייה היה ראש תת-מרחב שומרון, בשנת 2005, מונה לראש מרחב יהודה ושומרון וירושלים ובשנת 2009 לראש מרחב דרום.

בשנת 2012 מונה לראש אגף המטה ובשנת 2014, מונה לתפקיד סגן ראש השב”כ ולממלא מקומו.

הוא בעל תואר ראשון במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב. במקביל למד לקראת תואר שני מחקרי בקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים.

אלשיך, בוגר קורס דירקטורים באוניברסיטת תל אביב ותכנית לניהול בכיר מבית הספר וורטון למינהל עסקים של אוניברסיטת פנסילבניה.

יוכל בבוא העת להתמודד על תפקיד ראש השב”כ הבא

נחשב למועמד להחלפתו של ראש השב”כ, מר יורם כהן, כאשר זה, יסיים את תפקידו, אך נקרא על ידי השר לביטחון הפנים מר גלעד ארדן, למלא את תפקיד מפכ”ל המשטרה, לאחר הסרת מועמדותו של גל הירש. שמועות לא מבוססות מספרות, כי אם יחפוץ, יוכל בבוא העת להתמודד ראש השב”כ הבא וסיכוייו לכך, גבוהים מאד.

לכשייכנס לתפקיד, יעזוב אלשיך, סגן ראש השב”כ, את הארגון לאחר 27 שנים שבהן שירת בתוכו בתפקידים שונים, בהן שימש כחבר מטה השב”כ בדרגה המקבילה לאלוף בצה”ל והותיר רושם עצום כאיש מבריק כמי שנחשב למומחה למלחמה בטרור.

על רקע מינויו המסתמן של סגן ראש השב”כ מר רוני אלשיך, לתפקיד המפכ”ל, חוששים במשטרה, כי סגל הפיקוד הבכיר יאויש בקצינים שיובאו מחוץ לשורות הארגון. עיקר הדאגה היא שקצינים בדרגות זוטרות יחסית מן הצבא יקודמו לדרגת ניצב.

אלשיך נשוי לשירה, אב לשבעה וסב לנכדים. תושב גבעת שמואל, ובעבר התגורר בכוכב השחר. הוא קרוב משפחתו של הרב יחיא אלשיך, שהיה חתן חידון התנ”ך העולמי.

☚ המידע אודות רוני אלשיך, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן