מועצת החלב הגישה תלונה לממונה על הגנת הצרכן
מועצת החלב תובעת מרשתות השיווק לסמן באופן בולט בנקודות המכירה ש”הצהובה הטובה” אינה גבינה
101X133_avshalom_dolev_002.jpg
מועצת החלב הגישה לממונה על הגנת הצרכן, עו”ד יצחק קמחי, תלונה נגד חברת כפיר (“צ.י. תעשיות מזון יבנה”), יצרני “הצהובה הטובה”. במכתב טוענת מועצת החלב, שהמוצר דרך הצגתו לציבור, תשדיר הפרסומת המתייחס אליו, ומעל לכל שמו נועדו כולם לטעת בצרכן את האמונה, כי זוהי גבינה צהובה ואף יותר מכך, גבינה צהובה טובה (בניגוד לאחיותיה “הרעות”). זאת בעוד ש”הצהובה הטובה” כלל אינה גבינה, אלא עשויה מחלבון חלב ושמן חמניות. גבינה מוגדרת כמוצר טהור שחומרי המוצא שלו הם חלבון ושומן חלביים בלבד.
במכתב, שנשלח על ידי עו”ד מרים קליינברגר- אתר ממשרד שאול פלס ושות’, מציינת מועצת החלב שבחינה דקדקנית של המוצר ודרך הצגתו לציבור, מגלה את מידת התחכום והמחשבה שהשקיע היצרן בכדי ליצור רושם חד משמעי בלב הצרכן, כי זו גבינה צהובה, בעוד שבפועל המילה “גבינה” אינה נזכרת כלל. אין ספק כי כל צרכן ישראלי הנתקל במוצר טועה לחשוב כי גבינה צהובה לפניו.
במקביל לתלונה לממונה על הגנת הצרכן, שיגר מנכ”ל מועצת החלב, אבשלום דולב, בצילום משמאל, למעלה, מכתב דחוף למנהלי רשתות השיווק ובו הוא מבקש מהם להוריד את “הצהובה הטובה” מהמדפים, או לחילופין לפרסם לאלתר הבהרה מובלטת כראוי בחנות שמוצר זה אינו גבינה צהובה ולמעשה אינו גבינה כלל.
במכתבו למנהלי רשתות השיווק מציין דולב, שהאחריות למסירת מידע נכון ומדויק לציבור הצרכנים מוטלת, בנוסף ליצרן, גם על מי שמחזיק ומוכר את המוצרים. החזקת המוצר ומכירתו כפי שהוא, נותנת יד להטעיה חמורה של הציבור, תוך גרימת נזק כבד ליצרני החלב ומוצריו, למחלבות ולכלל העוסקים בענף החלב בישראל.
Add Comment