בנקים

בנק ישראל, נוקט בצעדים להרחבת השימוש בכרטיס Debit Card ללקוחות בתוך שנה

0
0

בנק ישראל פרסם הוראות להטמעת בכרטיסי חיוב מידי או כרטיס בנק (דיבט – Debit Card), או כרטיס בנק להגברת התחרות בתחום כרטיסי החיוב ◄ המפקח על הבנקים; “צעדים אלו, יתרמו להגברת התחרות בתחום ’כרטיסי החיוב’ ויכניסו את כרטיס החיוב המידי לתפוצה רחבה, תוך הפחתת עלויות לבתי העסק ול’משקי הבית’. חשוב לעשות כן, מבלי לפגוע ביכולתו של הצרכן, לבחור ב-אפיק התשלום המתאים לו ’חיוב מידי’ או ’חיוב נדחה’.
בנק ישראל, נוקט בצעדים להרחבת השימוש בכרטיס Debit Card ללקוחות בתוך שנה
בנק ישראל, נוקט בצעדים להרחבת השימוש בכרטיס Debit Card ללקוחות בתוך שנה

בנק ישראל, הודיע היום (יום שלישי | י”ג תמוז התשע”ה), כי הוא החל בנקיטת צעדים להרחבת התפוצה והשימוש בכרטיסי חיוב מידי או כרטיס בנק (דיבט – Debit Card), הצפויים להביא להגברת התחרות בתחום ’כרטיסי החיוב’; לצמצום השימוש ב’מזוּמן’ ו-הנגשת אמצעי תשלום אלקטרוניים לכלל הציבור; להרחבת מגוון פתרונות התשלום למשקי הבית ובתי העסק; לחיסכון פוטנציאלי בעלויות בתי העסק (עלויות טיפול במזומן, עלויות מימון ועמלות סליקה) ובעלויות עבור משקי בית (דמי כרטיס ועלויות משיכת מזומן והחזקתו).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הצעדים להגברת השימוש בעסקאות חיוב מידי (עסקאות ב-כרטיסי חיוב מידי ועסקאות ב-כרטיסים נטענים), ייעשו במקביל להמשך השימוש ב-כרטיס החיוב הנדחה, לאור היתרונות שגלומים בו ל’משקי בית’ ול’בתי העסק’.

נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג, הכריזה על העמלה הצולבת לעסקאות ב’חיוב מידי’ כעמלה בפיקוח ומחירה, יקבע על 0.3% (לעוּמת עמלה צולבת ממוצעת של 0.7% הנהוגה כיום ל’עסקאות בחיוב רגיל’), לתקופה של שנה, כדי לאפשר היערכות לקביעת העמלה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. עמלה מופחתת זו, תכנס לתוקף החל מיום 1/4/2016.

המפקח על הבנקים, קבע הוראות להפצת כרטיס חיוב מידי ללקוחות הבנקים, לפיהן, יחויבו הבנקים לפנות לכלל לקוחותיהם עד ליום 31/12/2016 בהצעה לקבל כרטיס חיוב מידי, ללא עלוּת (אם הלקוח מחזיק בכרטיס חיוב נוסף) או בעלוּת מופחתת (אם אין ברשות הלקוח כרטיס חיוב כלשהו).

כמו כן, קבע המפקח על הבנקים, מר דוד זקן, כללי גילוי וכללים להתחשבנות כספית מידית בעסקאות המבוצעות באמצעות כרטיס חיוב מידי, החל מיום; 1/4/2016.

בנק ישראל, קבע במקביל הוראות להטמעת ’תקן אבטחה לעסקאות בכרטיסי אשראי EMV’ הן בצד ההנפקה והן בצד הסליקה. חובת הנפקת ’כרטיסי EMV’ הינה מיום 1/10/2015, וסליקת עסקאות EMV, מחויבת החל מיום 1/7/2016.

כמו כן, החל מיום 1/10/2015 מסופים חדשים שיחוברו למערכת, יחויבו לתמוך ב-תקן מבחינת החומרה והחל מיום 1/7/2016 גם ב-תוכנת EMV.

ההוראות פורסמו היום (ג’) בהתאם ל’דו”ח הצוות הייעודי’ שבחן נושאים אלו, שפורסם ביום 10/2/2015, ולאחר קבלת הערות מהציבור, ומגופים הפעילים ב’שוּק כרטיסי האשראי’.

המפקח על הבנקים, מר דוד זקן, אמר, כי; “צעדים אלו, יתרמו להגברת התחרות בתחום ’כרטיסי החיוב’, ויכניסו את כרטיס החיוב המידי לתפוצה רחבה, תוך הפחתת עלויות לבתי העסק ול’משקי הבית’. חשוב לעשות כן, מבלי לפגוע ביכולתו של הצרכן, לבחור ב-אפיק התשלום המתאים לו ’חיוב מידי’ או ’חיוב נדחה’.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן